ایفای نقش فاطمی شهید طاهره هاشمی را در حماسه آمل ماندگار کرد /۱۵ دی ماه آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره طاها ستاره شمالی

رئیس دانشگاه فرهنگیان ایفای نقش فاطمی شهید طاهره هاشمی در حماسه آمل را رمز ماندگاری اش دانست.

هراز نیوز : دکتر لطف‌الله مهدوی رئیس دانشگاه فرهنگیان در نشست خبری رسانه به مناسبت جشنواره طاها ستاره شمالی عنوان کرد: در سال ۶۰ دشمن، ضد انقلاب و معاندان نظام تمام تلاش خود را انجام دادند تا نظام اسلامی را سرنگون نمایند اما کسانی که دل به انقلاب داده بودند ایستادند و مقاومت کردند تا دشمن به هدفش نرسد.

وی با بیان خاطراتی از حماسه مردم آمل در ششم بهمن سال ۶۰ خاطرنشان کرد: مردم شهر و روستا برای دفاع از اسلام با هر وسیله‌ای خود را به میدان نبرد با اتحادیه کمونیست ها می‌رساندند.

مهدوی با تشریح چگونگی ودلایل حمله اتحادیه کمونیست‌ها به شهر آمل عنوان کرد: اجرای عملیات در آمل از چند بعد از جمله سیاسی و جغرافیایی و نظامی برای این گروهک اهمیت داشت.

رئیس دانشگاه فرهنگیان مازندران با اشاره به تقدیم ۴۱ شهید در حماسه اسلامی مردم آمل تصریح کرد : بین ۴۱ شهید نام یک شهیده به نام سید طاهره هاشمی قابل توجه است، ایفای نقش فاطمی در حماسه مردم آمل توسط این شهید بزرگوار ماندگار شده است.

وی با اشاره به آیات قرآن تصریح کرد: وعده الهی این است که اسلام سراسر دنیا را خواهد گرفت این شامل آزاد شدن کربلا بود، ان شالله شامل آزاد شدن قدس نیز خواهد بود.
مهدوی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان بهترین دانشجویان را پذیرش می نماید مطرح کرد: جزو محدود دانشگاه هایی هستیم که در آن هم صلاحیت عمومی و هم صلاحیت علمی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به برگزاری برنامه های فرهنگی متنوع در این دانشگاه عنوان کرد: برگزاری جشنواره طاها ستاره شمالی  و برگزاری  یادواره شهدای دانشجو معلم، برگزاری راهیان نور و راهیان مقاومت جزو برنامه‌های خاص این دانشگاه با محوریت شهدا می‌باشد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به سوال هرازنیوز درباره رویکردهای انگیزشی برای استقبال بیشتر دانشجویان در این جشنواره گفت: اهدا جایزه نقدی به نفرات برتر و صدور گواهی که برای ارتقا دانشجومعلمان موثر است رویکردهای انگیزشی اتخاذ شده می باشد ضمن اینکه به تعبیر رهبر انقلاب زنده نگهداشتن راه شهیدان کمتر از خود شهادت نیست و از این رو این انگیزه بالاتری برای دانشجویان عزیز می باشد .

۱۵ دی ماه آخرین مهلت ارسال آثار

سیده بتول حسینی رئیس مرکز بیت الهدی فرهنگیان شهرستان آمل گفت : این جشنواره، فرصتی است برای دانشجویان برای نشان دادن توانمندی‌های خود در حوزه‌های مختلف هنر و فرهنگ از جمله دل‌نوشته، پادکست، نقد کتاب، نقاشی، خوشنویسی، طراحی پوستر، عکس‌نوشت  با موضوع شهدا به نمایش گذاشته می‌شود. این آثار، گوشه‌ای از رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدا را به تصویر می‌کشند و یاد و خاطره این عزیزان را زنده نگه می‌دارند.

وی با بیان اینکه همایش امسال اثر در ۶ رشته برگزار خواهد شد مطرح کرد: نقد کتاب پوستر و عکس نوشت دلنوشت پادکست نقاشی نقاشی و خوشنویسی بخش‌های مختلف جشنواره طاها ستاره امسال خواهند بود.

حسینی  با بیان اینکه ۱۵ دی ماه آخرین مهلت ارسال آثار می‌باشد عنوان کرد مراسم اختتامیه جشنواره اسفند ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد همایش امسال دانشجویان و دانشجو معلمان دسته استان شمالی کشور می‌باشد که علاقمندان می‌توانند آثار خود را به سایت جشنواره  ( نشانی : https://tahasetareshomali.ir/) ارسال نمایند. ( دستور العمل جشنواره )

رئیس مرکز بیت الهدی فرهنگیان شهرستان آمل گفت : جشنواره فرهنگی و هنری طاها ستاره شمالی با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره ۴۱ شهید حماسه ششم بهمن و ۲۶ شهید شهید جریان جنگل آمل در قالب زبان هنر از سال ۱۴۰۱ شروع به کار کرده است.

شهیده طاهره هاشمی پیش رو در امور بود 

ابوالقاسم هاشمی برادر شهید هاشمی با بیان اینکه شهیده دختر ۱۴ ساله‌ای پیشرو در امور بود تصریح کرد : ایشان نسبت به خیلی دختران هم سن و سال خودش جلوتر بود واین شهیده بزرگوار نسبت به و محیط اطرافش حساس بود.

وی ادامه داد: در قبل از انقلاب اولین تظاهراتی که خانم‌ها در آمل شرکت داشتند عصمت هاشمی و شهید طاهر هاشمی در صف اول بودند.

برادر شهید هاشمی  مطرح کرد : این شهید  ۱۰ ویژگی خاص داشت که از جمله می‌توان هنر متعهد دینداری و شیعه بودن پیرو ولایت بودن اخلاق نیکو اهل گفتگو بودن انقلابی بودن و حامی مظلومان بودن یاد کرد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اسم طاها مطرح کرد طاها اسم قرآنی است که شهیده طاهره هاشمی از ابتدای و نام خانوادگی خود برگزیده است.

برادر شهید طاهره هاشمی

برادر شهید طاهره هاشمی در پاسخ به خبرنگار هراز نیوز مبنی بر چرایی عدم آگاهی برخی از دانش آموزان این شهر درباره جزئیات حماسه اسلامی مردم آمل در ششم بهمن سال ۶۰ مطرح کرد: برای معرفی این حماسه به نسل‌های آینده تلاش بیشتری صورت گیرد امروز جوان‌ها با دقت مسئولان و فرزندانشان را به همان آرمان‌های که امام خمینی رحمت الله و مقام معظم رهبری به آن هستند تاکید کنیم خوی اشرافی‌گری و رفاه طلبی برخی از مسئولین نباید سردی و ناامیدی این انقلاب امانتی است که شهدای عزیز برای آن ایثار کردند آرمان‌های آن باید حفظ شود.

 

بسم الله الرحمن الرحيم

زندگينامه شهيده سیده طاهره هاشمي

شهيد طاهره هاشمي درسال ۱۳۴۶ درخانواده‌اي كه هميشه با ذكر خدا ودعا وصوت قرآن است درشهيد محله آمل چشم به جهان گشود شهيد در دوران تحصيل خود دانش آموزي ممتاز بود و توجه همه معلمين را نسبت به خود جلب مي‌نمود.شهيد فردي صبور و از خودگذشته بود ولي درعين حال همواره نظر انتقادي خودرا با صراحت با معلمانش در ميان مي‌گذاشت و ترسي از بيان حقايق نداشت درجريان پيروزي انقلاب طاهره با اينكه بيش ازده سال نداشت همواره با خانواده خود چون ساير اقشار مردم دراكثر تظاهرات شركت مينمود.پس ازپيروزي انقلاب با پيوستن به انجمن اسلامي مدرسه وانجمن اسلامي شهيد محله درتداوم انقلاب اسلامي مي‌كوشيد شهيد سعي داشت كه دوستان وآشنايان خود را با اسلام عزيز آشنا سازد وخود نيز آنچه مي‌گفت عمل مي‌نمود دروقت نماز اول خود وضو مي‌ساخت ومنتظرمي‌ماند تا دوستانش وضو بگيرند آنگاه باهم نماز اقامه ميخواند به پيامهاي امام اهميت زيادي مي‌داد وروزهاي دوشنبه وپنج شنبه هرهفته روزه مي‌گرفت شهيد يك شب قبل از شهادتش شهيد مظلوم بهشتي ويارانش را با دوتن ازاعضاي انجمن اسلامي محل( شهيد امان‌ا…قديروشهيدفضلي )درخواب مي‌بيند ومژدة شهادتش را اززبان آنها براي خانواده‌اش تعريف مي‌كند آري خوابش به وقوع پيوست ودرروز ۶بهمن ماه ۱۳۶۰ درحالي كه براي رزمندگان اسلام كه براي مقابله با جنگهاي محارب درشهر مستقر بودند مشغول جمع‌آوري داروـ غذا بود مورد رگبارملحدين سربدار قرارگرفت وبسوي معبودش شتافت شهيد كاملاً آگاه بود كه به شهادت خواهد رسيدزيرا وقتي از او سوال مي‌شود چه تصميمي درآينده داريد مي‌نويسد:«… اگر تحصيل مي‌كنم براي اين نيست كه تو شه‌اي از علم بردارم بلكه براي عبرت گرفتن وپي بردن به راز جهان واين راه كه راه شتاخت پرودگار است … ديگر نمي‌توانم چيزي بنويسم بخاطراينكه به من الهام شد كه من آينده‌اي ندارم كه درمورد آن برايتان انشايي بنويسم بخاطر اين همة اين موضوعي را كه نوشتم پس مي‌گيرم زيرا به من الهام شده كه من مي‌ميرم .

ای کاش می‌توانستم با تو به جبهه آیم و مسلسل‌ها را در آغوش گیرم، اما می‌دانم که چه خواهی گفت، بله من سنگر دیگری دارم و سنگرم را همچون تو حفظ خواهم کرد، همچون تو که با وسایل اولیه بسیار کم و غذای اندک در خط مقدم جبهه‌ای. شاید بر من عیب بگیری که چرا به آگاهی دوستان و همشهریانم نمی‌پردازم. می‌دانم اما آگاهی دادن به کدامین مردم؟ به مردم جان بر کف شهرم! نه می‌دانم که نمی‌گویی! زیرا باید به اشخاصی آگاهی داد که چشم‌ها را بسته و گوش‌ها را پنبه نموده و به شعار دادن در سر چهار راه‌ها مشغولند.

شعار مرگ بر آمریکایی که معنی آن سازش با آمریکاست! می‌گویند که باید در این جنگ، حق با باطل سازش کند؛ باید میانجی‌گری را پذیرفت و ملتی را که بیست سال زیر ستم بعثیان بود تنها گذاشت.

آنها با شایعه‌سازی می‌خواهند مردم را گول بزنند، اما قرآن دستور داد برای شایعه‌سازان قتل و اسیری و لعنت است. می‌دانم که تو تنها برای ملت ایران نمی‌جنگی بلکه برای ملت عراق هم می‌جنگی و ملت جان بر کف و شهید داده ما و عراق پشتیبان تو هستند. اگر تو شهید بشوی صدها نفر بعد از تو می‌آیند و سنگرت را حفظ خواهند کرد.

ملتی که برای هر قطعه از این میهن خون‌ها فدا کرد، دیگر سازش با نوکران آمریکا و شوروی این دشمنان اسلام را جایز نمی‌داند. می‌دانم که تو تا آخرین قطره خون خواهی جنگید، زیرا تو فرزند خلف کسانی هستی که در جهان همیشه بر ضد ستم می‌شوریدند و تو هم مانند آنها پیروز خواهی شد زیرا اماممان، این بت شکن عصر گفت: «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» و در جای دیگر گفت: «ما مرد جنگیم».

آقای کارتر نباید ما را از جنگ بترساند. البته به یاری خداوند؛ زیرا این خداوند بود که آمریکا را در حمله نظامی به ایران در طبس نابود کرد؛ شن‌های بیابان این مأموران الهی چون ابابیل بر سرش ریخت و تمام آن تجهیزات را نابود کرد و این بار هم کید شیطان بر هم ریخت چون خداوند در قرآن فرمود «ان کید الشیطان کان ضعیفا» بلی حیله شیطان ضعیف است زیرا در این زمان هم به یاری خدا و هوشیاری ملت و بیداری ارتش و جان بر کفان سپاه و بسیج مانع رسیدن آمریکا به هدف شومش گردید.

من به تو خواهرم و برادرم که در سنگرید، پیام می‌دهم که خواهم آمد و انتقام خون‌های نا به حق ریخته را خواهم گرفت. نگرانی من و تو ای خواهرم این است که مبادا سازشی صورت گیرد و خون‌های شهیدان به هدر رود و نتوانیم ندای امام را به گوش جهانیان برسانیم که ندای امام همان ندای اسلام است.

اما می‌دانم که هرگز سازشی صورت نخواهد گرفت، زیرا تمام ارگان‌های مملکتی در دست ملت و نمایندگان ملت است و من و تو ای دوستم با هم به جنگ اسرائیل که فلسطین را اشغال کرده است، می‌رویم و از آن جا به سادات‌ها و شاه حسن‌ها و حسین‌ها و ملک خالدها خواهیم گفت که به سراغتان خواهیم آمد و دوباره فلسفه شهادت را زنده خواهیم کرد و صف‌های طولانی برای شهادت تشکیل خواهیم داد و روزه خون خواهیم گرفت.

والسلام

سیده طاهره هاشمی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *