جشن پاسداشت روز معلولین در آمل برگزار شد

به گزارش هراز نیوز : روز جهانی معلولین از سال ۱۹۹۲ که از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام شد ه است بنام روز جهانی معلولان نامگذاری شده است . روزی متعلق به عزیزانی که با تلاش وصف‌ ناپذیر خودشان از نارسایی چشمان نابینا، گوش‌های ناشنوا و پاهای ناتوان فراتر رفته‌اند تا ثابت کنند که معلولیت، محدودیت نیست ..

روز جهانی معلولان فرصت مغتنی برای ارج نهادن به تجارب و توانایی های همنوعانی که با معلولیت های گوناگون دست و پنجه نرم می کنند و نیز بازبینی در اقدامات انجام شده جهت احیاء حقوق معلولان و اصلاح نوع نگرش عمومی نسبت به پدیده معلولیت در جامعه است .

به همت مدیر و مجموعه مدرسه استثنایی زنده یاد امیر رضا دادگر آمل جشن پاسداشت ویژه دانش آموزان در حال تحصیل در این مدرسه و با حضور خانواده های آنان روز یکشنبه 12 آذر 1402 در تالار هزار و یک شب آمل برگزار شد.

راحله فیروزی مدیر مدرسه استثنایی دخترانه زنده یاد امیر رضا دادگر در گفتگو با خبرنگار هراز نیوز گفت : این مدرسه استثنایی دخترانه در سال 1392 فعالیت خود را در شهرستان آمل آغاز کرده  و تعداد 39 دانش آموز دارد و در شش کلاس درس در پایه های اول تا ششم در حال فعالیت می باشد و 6 نفر از معلمان زحمت کش هم برای تدریس این عزیزان همکاری دارند.

مدیر مدرسه استثنایی دخترانه زنده یاد امیر رضا دادگر آمل در پایان این گفتگو تصریح کرد : دانش آموزان نقص ذهنی هم می توانند درس بخوانند و هم دارای ادراک خوبی هستند و این نکته را اضافه بکنم که کتاب های درسی این دانش آموزان عزیز با توجه به توانمندی های آنان مناسب سازی شده است و در یادگیری بهتر دانش آموزان استثنایی بسیار مؤثر می باشد.

همچنین ، هزینه برپایی جشن پاسداشت روز معلولین در آمل با مشارکت خیرین بزرگوار انجام شده است .

گفتنی است ، مهندس بزرگمهر دادگر مدیر شرکت لبنی دوشه هراز بنیانگذار مدرسه استثنایی آمل می باشد که این دبستان را به نام فرزند مرحوم خود  زنده یاد امیر ضا دادگر نامگذاری کرده است.

گزارش و عکس : حسن جوان

       

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *