غزاله شعبانی نماینده ایسکانیوز در آمل در همایش رسانه صنعت و افق های پیش رو مطرح کرد : رابطه رسانه و صنعت چند وجهی و برای دو طرف سودمند است.

وی با بیان اینکه  صنعت بخش های مختلفی از فعالیت های اقتصادی از جمله تولید، خدمات، فناوری و غیره را در بر می گیرد خاطرنشان کرد: رسانه و صنعت رابطه همزیستی دارند، زیرا اغلب برای حمایت و رشد به یکدیگر متکی هستند.

شعبانی با اشاره به برخی از جنبه های کلیدی رابطه رسانه و صنعت مطرح کرد: صنعت رسانه به شدت به درآمد تبلیغاتی از مشاغل در صنایع مختلف متکی است. تبلیغ کنندگان ازپلتفرم های رسانه ای برای دستیابی به مخاطبان هدف خود و تبلیغ محصولات یا خدمات خود استفاده می کنند. به نوبه خود،شرکت های رسانه ای با فروش فضای تبلیغاتی یا زمان پخش درآمد کسب می کنند.

این فعال رسانه ای با بیان اینکه رسانه ها نقش تعیین کننده ای در ارائه اخبار، اطلاعات و تحلیل های مربوط به صنایع مختلف دارند تصریح کرد:روزنامه نگاران و خبرنگاران اخبار تجاری، روندهای صنعت، به روزرسانیهای بازار و تحولات اقتصادی را پوشش میدهند و به
اطلاع و آموزش عموم کمک میکنند.

وی با بیان اینکه روابط عمومی و مدیریت تصویر جنبه مهم دیگری برای رابطه صنعت و رسانه اند گفت: صنایع و شرکت ها اغلب با رسانه ها درگیر می شوند تا تصویر عمومی خود را مدیریت کنند، برندهای خود را تبلیغ کنند و با ذینفعان ارتباط برقرار کنند. پوشش رسانه ای می تواند به طور قابل توجهی بر شهرت یک شرکت تأثیر بگذارد و صنایع به طور فعال با رسانه ها همکاری می کنند تا درک عمومی خود را شکل دهند.

این فعال خبری با اشاره به اهمیت سرگرمی و محتوا عنوان کرد: رسانه ها محتوایی را ایجاد و توزیع می کنند که باعث سرگرمی و جذب مخاطب می شود. صنایعی مانند فیلم، موسیقی، تلویزیون و بازیها برای نمایش محتوای خود و دستیابی به مخاطبان بیشتر به پلتفرمهای رسانهای متکی هستند. این همکاری به افزایش درآمد و محبوبیت برای رسانه ها و صنعت کمک می کند.

وی با اشاره به اهمیت تأثیرگذاری بر افکار عمومی ابراز کرد : رسانه ها می توانند از طریق گزارش، تحلیل و محتوای سرمقاله بر افکار عمومی در مورد صنایع تأثیر بگذارند. پوشش رسانه ای مثبت یا منفی می تواند بر ادراک مصرف کننده، اعتماد سرمایه گذار و شهرت صنعت تأثیر بگذارد.
شعبانی ادامه داد: رسانه و صنعت نیز از نظر مقررات و سیاست تلاقی دارند. دولتها اغلب بخشهای رسانه ها و صنعت راتنظیم میکنند تا رقابت منصفانه، حمایت از مصرف کننده، حقوق مالکیت معنوی و سایر نگرانی های نظارتی را تضمین کنند.

خبرنگار ایسکانیوز برای تقویت ارتباط بین رسانه و صنعت چند پیشنهاد مطرح کرد: همکاری و مشارکت بین رسانه ها و صنعت را تشویق کنید. رسانه ها می توانند از شیوه های روزنامه نگاری اخلاقی، از جمله دقت، انصاف و بی طرفی حمایت کنند. ارائه اطلاعات شفاف و قابل اعتماد در مورد صنایع می تواند به ایجاد اعتماد و اعتبار کمک کند.نمایندگان صنعت نیز باید در برخورد با رسانه ها شفاف باشند و اطلاعات دقیق و به موقع ارائه دهند.
وی با اشاره به اهمیت سواد رسانه ای و آموزش صنعت تصریح کرد: ارتقاء سواد رسانه ای در میان مردم برای کمک به درک نقش و تأثیر رسانه ها بر صنایع  می تواند موثر باشد.

مریم اکبرپور هرازنیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *