فرماندار آمل : رسانه ها می توانند در ترسیم افق روشن برای صنعت بهترین یاور باشند

هرازنیوز : ذات الله زارعی فرماندار شهرستان آمل در همایش رسانه، صنعت و افق های پیش رو در دانشگاه فذا آمل در ابتدای سخنانش با توجه به نزدیک بودن 16 آذر روز دانشجو با تحلیلی از ریشه های تاریخی وقایع مهم در کشور مطرح کرد: در دوره قاجار کشور ایران طی قراردادی که با کشور انگلستان بسته بود۸۹درصد از منابع نفتی ما دراختیار انگلستان خبیث قرار داد و تنها ۱۱درصد از این منابع بهره مند شدیم،در ۲۹ اسفند سال ۱۳۲۹توسط دولت مرحوم مصدق صنعت نفت ما ملی شده است و دست انگلیس کوتاه میشود.
وی ادامه داد : در انقلابی که با مفهوم امروزی ما داریم نه بحث حقوق بشر و نه بحث کمک به دولت های مظلوم مطرح بوده است،مرحوم مصدق یک شخصیت ملی گرا و درعین حال خیلی به کشورش علاقمند بوده است و به استقلال کشورش پایبند بوده است و نمی خواست که منابع کشور به تاراج برود و آنها نمی خواستند که ایران که در واقع یک کشور مستقل و قدرتمند وتوانمند به شمار میرود و دریک موقعیت خاص جغرافیایی قرار دارد تمام سعی شان را کردند که به دولت مصدق هجمه وارد کنند و در ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ دولت مصدق را سرنگون کردند.
زارعی گفت: ۵ ماه بعد آقای نیکسون وزیر خارجه وقت ایران دانشجویان آن زمان که از بینش سیاسی زیادی برخوردار بودند نسبت به استقلال کشورشان یک عرق و تعصب خاصی داشتند وایستادند و اعتراض کردند نسبت به ورود نیکسون و توسط رژیم منحوس پهلوی به شهادت رسیدند.

استفاده ابزاری غرب از رسانه
زارعی با اشاره به اهمیت حوزه رسانه و تلاش جهان غرب برای سو استفاده از در اختیار داشتن امپراتوری رسانه ای تصریح کرد : رسانه در غرب ۴۰۰ و اندی سال است که شکل گرفته و ما ۱۶۰ سال سابقه فعالیت در مطبوعات را داریم یعنی فاصله ۲۰۰ساله با غرب در این زمینه داریم .
وی ادامه داد : غرب از ابزار های مختلف رسانه ای و روانشناسی استفاده میکنند و رفته رفته تلاش کردند تا مسیر حرکت جامعه ما و به ویژه دانشگاه های ما را تغییر بدهند و الحمد الله دانشجویان ما این فضا را برایشان فراهم نکردند و با توجه به زحماتی که اصحاب رسانه کشیدند میدان را برای غربی ها فراهم نکردند و انها نتوانستند به اهداف خود برسند.

تبلیغ و رسانه تیغش از شمشیر برنده تر است

معاون استاندار مازندران با تاکید بر اهمیت حوزه رسانه در جهان امروز خاطرنشان کرد :تبلیغات و رسانه در عصر حاضر می تواند تیغش از تیغ شمشیر هم برنده تر باشد، رسانه ها امروز میتوانند فرهنگ سازی کنند و یا باور نادرست و غلط را ازبین ببرند.
این مسوول ادامه داد: توانایی جایگزین کردن ارزش و ضد ارزش در حوزه ی رسانه ای است و برعکس آن،حوزه رسانه حوزه ی بی بدیلی است مادر سطح شهرستان آمل باید در ابعاد مختلف از این ابزار برای منافع شهری و منافع مردم بهره برداری کنیم .

زارعی با بیان اینکه هرستان ما در حوزه اقتصادی یکی ازشهرستان های برتر مازندران است تصریح کرد: کشوری که از لحاظ اقتصادی قدرتمند نباشد در درازمدت دچار آسیب میشود، اقتصاد مهمترین موتور محرک است و صنعت یکی از مهمترین حوزه های تولید و رشد اقتصادی محسوب میشودو اگر بخواهیم کشور قدرتمندی باشیم ناچاریم در حوزه صنعت و اقتصاد حرکت به جلو داشته باشیم.

نماینده عالی دولت با بیان اینکه شهرستان آمل یک شهرستان صنعتی است خاطر نشان کرد : آمل در حوزه صنعت ۴۶درصد صنعت استان را دارد و حدود ۷۰ درصد صادرات استان از همین شهرستان صورت میگیرد، بنابراین یک قطب اقتصادی و صنعتی مهم در مازندران است.

افق روشن صنعت در کنار رسانه ها

زارعی مطرح کرد :اگر رسانه ها در کنار صنعت قرار داشته باشد میتوانیم در واقع یک آینده بسیار درخشانی در حوزه صنعتی شهرستان آمل قائل بشویم. آمل یک ظرفیت بالقوه فراوانی دارد شاید کمتر شهرستانی از این ظرفیت ها برخوردا ر باشد و آنچه که امروز آمل دارد به نسبت ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه که شهرستان دارد آمل شهر کم برخورداری به نسبت داشته های خود است.

فرماندار آمل بیان کرد :باید تلاش و برنامه ریزی کرد تا افق های پیشرو را برای شهرستان تعریف کنیم، اگر برای صنعت چشم انداز نداشته باشیم چگونه میتوانیم افق را ترسیم بکنیم رسانه ها می توانند در ترسیم این افق و چشم انداز صنعت بهترین یاور و کمک برای ما باشند.

زارعی با بیان اینکه یکی از ضرورت ها در این شهر مبحث آب است تصریح کرد : هم دربحث آب آشامیدنی و هم در بحث آب کشاورزی،واقعا شهرستان آمل در هر دو بعدش به رغم اینکه ۱۴،۱۵ درصد اب استان در آمل تامین میشود اما خود آمل در واقع فقیر است و از آب آشامیدنی سالمی ما برخوردار نیستیم و ازآب کشاورزی مناسبی که باید کشاورز ما در ۲،۳مرحله کشت کنند ما برخوردار نیستیم.

زارعی در مورد ضرورت آبگیری سریع تر سد هراز خاطرنشان کرد:15 تا 16 سال است که اجرا و ساخت سد هراز آغاز به کار ولی نیمه کاره رها شده است و دولت سیزدهم در بحث اتمام این پروژه ورود کرد که طی ۲ سال اخیر رشد قابل ملاحظه ای داشت.

وی ادامه داد: ادامه کار سد هراز منوط به حل مبحث پسماند عمارت شده است ،یعنی اگر ما نتوانیم متوقفش بکنیم یعنی اینکه به همان نسبت سد ما هم متوقف میشود و ما از راه اندازی سد هراز بهره مند نخواهیم شد .
فرماندار آمل تصریح کرد : من از اصحاب رسانه تقاضا دارم به این حوزه کمک بکنند و در بحث مکان یابی و مدیریت زباله کمک بکنند و ایراد نگیرند ایراد گرفتن مشکلی را حل نمیکند،ایراد گرفتن یعنی اینکه همه ی مدیرانی که باید بیایند کمک بکنند یک گوشه بنشینند و هیچ کاری نکنند، مدیران ساکت بمانند و هبچ کاری نکنند.
نماینده عالی دولت در آمل ادامه داد : مثل همه ی این چند دهه که عمارت زباله داشت همینطور شیرابه را وارد آب های آشامیدنی ما می کرد ادامه پیدا خواهد کرد.
معاون استاندار مازندران عنوان کرد : من معتقدم اصحاب رسانه بهترین کمک حال این داستان هستند متاسفانه بعضی از دوستان ما در اصحاب رسانه که در این جمع من نمیبینم به هر دلیلی از مکان قرارگرفتن زباله ایراد میگیرند و اگر بگوییم زباله سوز میخواهند بیاوردند ایراد میگیرند.
وی ادامه داد : من از شماها تقاضا دارم در این حوزه کمک کنید و به جای ایراد گرفتن راهکار کارشناسی بدهید و ما قطعا استفاده میکنیم تا بتوانیم یک برون رفتی از حوزه پسماند شهرستان و بهره مندی از سد شهرستان داشته باشیم.

زارعی گفت : اعتقاد به کار کارشناسی و علمی داریم و معتقدیم که مخصوصا در حوزه پسماند دقیقا باید کار کارشناسی صورت بگیرد و حتما از نظرات کارشناسان مرتبط استفاده میکنیم که عزیزان و شهروندان عزیز ما دغدغه ی مباحث حوزه کارشناسی را نداشته باشند.

وی ادامه داد : درب اتاق ما برای اصحاب رسانه و همه دلسوزان و کارشناسان باز است و با کمال میل برای روشنگری افکار عمومی جامعه درخدمت شما هستیم هیچ مرجعی به مثل اصحاب رسانه کمک کننده نیست.

زارعی اضافه کرد : جا دارد برای برگزاری همایش امروز از برادر عزیزم جناب آقای نصیری رییس محترم خانه مطبوعات شهرستان آمل و مجموعه مدیریت دانشگاه فذا که این نشست را فراهم کردند قدردانی و تشکر داشته باشم.

فاطمه اکبرپورهرازنیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *