خبرگزاری آنا: مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی بامداد امروز دوشنبه وارد تهران شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا، یوکیو آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بامداد امروز دوشنبه وارد تهران شد.

این اولین سفر آمانو به تهران است.

آمانو را در این سفر، “هرمان ناکارتس” معاون دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی و “رافائل ماریانو گروسی” دستیار ویژه امور سیاسی وی همراه می‌کنند.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این سفر یک روزه قرار است که با علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه و فریدون عباسی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران دیدار و گفت‌وگو کند.

دیدار با سعید جلیلی دبیر عالی شورای امنیت ملی ایران نیز از جمله دیگر برنامه‌های آمانو در سفر یک روزه به تهران است.

براساس اعلام علی اصغر سلطانیه نماینده ایران در آژانس، قرار است که در جریان سفر آمانو به ایران، دور سوم مذاکرات هسته‌ای ایران و آژانس در تهران برگزار شود.

پیش از این دو دور از مذاکرات ایران و آژانس در وین برگزار شده بود.

آمانو در حالی به تهران آمده است که 2 روز دیگر سعید جلیلی با کاترین اشتون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نمایندگان کشورهای عضو گروه 1+5 در بغداد دیدار و مذاکره هسته‌ای خواهند داشت.

آخرین دور مذاکرات میان ایران و گروه 1+5 در تاریخ 14 آوریل در استانبول ترکیه برگزار شد و هر 2 طرف مذاکرات را سازنده خواندند.

سفر آمانو در این مقطع به تهران، در روزهای اخیر با اظهارات و پیش‌بینی‌های متفاوتی مواجه شده است؛ برخی نخبگان سیاسی همچون حسین شریعتمداری در باره این سفر گفته بودند که ممکن است آمانو در جریان سفر به تهران درخواست بازدید از “پارچین” را داشته باشد تا با این درخواست برای 1+5 در مذاکرات بغداد “بهانه‌تراشی” کند.

به هر حال سفر آمانو به تهران، آن هم دو روز پیش از مذاکرات مهم بغداد، شاید حامل پیام مهمی برای جمهوری اسلامی ایران از سوی غرب باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *