سایت مشرق در گزارشی با عنوان “مرثیه ای برای اوضاع جوانان” به بررسی وضعیت جوانان کشور در مقولاتی مثل تفریح، اقتصاد، ازدواج و اشتغال پرداخت.
در بخشی از گزارش مشرق می خوانیم: تفریح در ایران اسلامی و برای جوانان تبدیل به یک مفهوم گرانقیمت شده است. در واقع امکان برخورداری از تمام تفریحات و امکانات رفاهی برای تمام قشرهای جامعه یکی از مصادیق عدالت اجتماعی است.
مصداقی که البته هم اکنون در کشور ما، تا حد زیادی و به دلایل مختلف کمرنگ شده است. هتل های گرانقیمت، مسافرت هایی که ممکن نیستند مگر با صرف هزینه های گزاف، تفریحات دریایی که گاهی فقط یک ساعت آنها با هزینه ای نزدیک به 100 تا 200 هزارتومان همراه است. بازی هایی برای جوانان و بزرگسالان مثل اسکی تفریحی، پینت بال و … که جملگی در زمره تفریحات بسیار گران و البته لوکس جا گرفته اند. موتور سواری و ماشین سواری در پیست تقریبا به تفریحاتی دست نیافتنی برای جوانان بدل شده اند و …
در بخش دیگری از گزارش مشرق نیز آمده است: در واقع حتی اگر عروس و دامادهای جوان نیز انتظارات مالی در حد صفر داشته باشند اما چند مسئله وجود دارد که کار ازدواج را سخت می کند.
هزینه های ازدواج، هزینه های تأمین جهیزیه ساده و هزینه مسکن و اشتغالی که این روزها به داستان یکی بود، یکی نبود تبدیل شده است همگی به راحتی گویای این هستند که ازدواج بدون پول در جامعه امروز ایران بیشتر به یک اتفاق خارق العاده یا حتی یک جوک! شبیه است نه یک مقوله ملموس برای جامعه اسلامی و انقلابی ما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *