بيست و چهارمين مانور سراسري ايمني در برابر زلزله در شهرستان آمل برگزار شد

بيست و چهارمين مانور سراسري ايمني در برابر زلزله با شعار مدرسه ايمن و جامعه تاب آور، با همكاري 17 دستگاه اجرايي و با حضور سيد عباس حسيني فرماندار ويژه شهرستان آمل، فخاري مديرعامل جمعيت هلال احمر استان مازندران در دبيرستان دخترانه امام حسن عسگري(ع) برگزار شد.

غلامعلي فخاري اشرفي مديرعامل جمعيت هلال احمر استان مازندران در اين مانور با اشاره به اينكه تربيت براي توسعه و توسعه براي تربيت يكي از مهم ترين رويكردهايش را در فرهنگ سازي از طريق دانش آموزان به اجرا در مي آورد، بيان كرد: مدارس بهترين مكان اجتماعي براي بارورمند كردن نسلي است كه براي آينده كارساز خواهد بود.

وي با بيان اينكه در مازندران هفته كاهش بلاياي طبيعي از اهميت ويژه اي برخوردار است، اظهار كرد: كشور ما با يك درصد جمعيت دنيا را داراست اما چهار درصد خسارت هاي ناشي از بلاياي طبيعي دنيا در اين كشور رخ مي دهد.

فخاري با تاكيد بر اينكه 75 درصد مساحت كشور ايران روي گسل دارد و 90 درصد از جمعيت ايران روي گسل زندگي مي كنند، بيان كرد: در بحث حوادث جمعيتي كه در بحران ها بايد مديريت شوند اهميت دارند از اين رو حوادثي مانند سيل كه سهم 75 درصدي در خسارت هاي رخ داده دارند، بايد به خوبي آموزش ببينند.

مديرعامل جمعيت هلال احمر مازندران با اشاره به اينكه بيشتر حوادثي كه در كشور همه گيري دارد در اين استان نيز تجربه شده است، بيان كرد: حوادث اجتناب ناپذيرند از اين رو فرهنگ سازي و تربيت نيروي انساني در پيشگيري از حوادث اهميت به سزايي دارد.

سيد عباس حسيني فرماندار وي‍ژه شهرستان آمل نيز در سخناني با اشاره به همكاري 17 دستگاه اجرايي در مانور سراسري ايمني در برابر زلزله اظهار كرد: تمامي دستگاه هاي دخيل در مديريت بحران آمادگي خود را در خدمات رساني در حوادث به نمايش گذاشتند.

وي با بيان اينكه آمادگي در برابر حوادث به ويژه بحران هايي مانند زلزله و سيل در شهرستان آمل به دليل موقعيت جغرافيايي از اهميت ويژه اي برخوردار است، تصريح كرد: فرهنگ سازي و ضرورت آگاه سازي شهروندان در برابر حوادث نقش مهمي در كاهش خسارت هاي جاني خواهد داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *