از سوی فرماندار شهرستان آمل:

برنامه‌های نخستین سالگرد علامه حسن‌زاده آملی اعلام شد

 

فرماندار ویژه شهرستان آمل برنامه های نخستین سالگرد علامه حسن زاده آملی را اعلام کرد.

 

سید عباس حسینی در جلسه ویژه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آمل که با حضور امام‌جمعه شهرستان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران برگزار شد، با بیان اینکه بیش از ۱۴ عنوان برنامه برای نخستین سالگرد علامه ذوالفنون تدارک دیده شده است، اظهار کرد: این برنامه ها در قالب ملی، استانی و شهرستانی با همکاری نهادها و دستگاه های مختلف برنامه ریزی شده است.

 

وی با بیان اینکه هزار جلد از آثار و زندگینامه علامه حسن زاده آملی برای توزیع در سطح شهرستان تهیه شده است، اظهار کرد: با همکاری اوقاف و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان،  موکب های معرفتی و شناخت آثار و شخصیت علامه حسن زاده آملی در سطح شهرستان آمل دایر می شود.

 

حسینی با اشاره به اینکه مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت علامه ذوالفنون حسن زاده آملی روز شنبه دوم مهر ماه در مصلی شهر آمل برگزار می شود، تصریح کرد: تمبر یادبود علامه حسن زاده همزمان با مراسم بزرگداشت ایشان رونمایی می شود.

وی از برگزاری مراسم نخستین سالروز درگذشت علامه ذوالفنون روز یکشنبه در روستای ایرا خبر داد و گفت: مراسم بزرگداشت علامه روز دوشنبه ۲۸ شهریور ماه در حرم حضرت معصومه(س) نیز برگزار خواهد شد.

فرماندار ویژه شهرستان آمل با اعلام اینکه نواختن زنگ اول مهر به همراه بزرگداشت علامه ذوالفنون در مدارس، برگزاری شب شعر و نیز مخفل انس با قرآن نیز از دیگر برنامه های بزرگداشت علامه حسن زاده خواهد بود، گفت: شهرداری های آمل موظف شدند از هفته آینده، فضاسازی متناسب با شخصیت ایشان را به انجام برسانند.

وی با اشاره به اینکه روز سه شنبه ۲۹ شهریور ماه، مراسم بزرگداشت علامه حسن زاده در کتابخانه ملی ایران برگزار می شود، گفت: همچنین روز چهارم مهرماه نیز در دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ساری برگزار می شود.

حسینی همچنین از اعلام فراخوان همایش علمی علامه ذوالفنون نیز خبرداد و بیان کرد: این همایش به همراه رونمایی از کتاب در ثنای آفتاب حسن، بهمن ماه امسال برگزار می شود.

وی همچنین با بیان اینکه در هشت ماه گذشته ستاد توسعه ایرا به منظور رفع مشکلات روستای محل مزار حضرت علامه در فرمانداری آمل تشکیل شده است، بیان کرد: براساس مصوبات این ستاد، مشکلات مربوط به راه، آنتن دهی و نیز احداث منبع آب منطقه رفع شده است و در این سالروز بزرگداشت حضرت علامه  ذوالفنون به بهره برداری می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *