آمل نيازمند موزه تاريخ طبيعي است

فرماندار ويژه شهرستان آمل در بازديد از اداره محيط زيست شهرستان بر راه اندازي موزه تاريخ طبيعي آمل تاكيد كرد.
به گزارش هرازنیوز، سيد عباس حسيني در بازديد دوره اي از دستگاه هاي اجرايي سطح شهرستان، از اداره محيط زيست شهرستان آمل بازديد كرد.
فرماندار ويژه شهرستان آمل در اين بازديد با اشاره به اينكه به دليل شرايط ويژه جغرافيايي اين منطقه نياز است كه پیوست هاي لازم و ویژه ای برای توسعه شهرستان آمل در نظر گرفته شود، تصريح كرد: در زمينه فعاليت دستگاه هاي حفاظتي مانند محيط زيست حفاظت از منابعي كه داراي مزيت براي اقشاري هستند، فعاليت را سخت و دشوار مي كند.
وي با اشاره به حجم كشفيات در حوزه محيط زيست و نيز جلوگيري از فعاليت واحدهاي آلاينده، اظهار كرد: اين امر نشان مي دهد كه فعاليت حفاظتي در عرصه هاي طبيعي و جغرافيايي آمل بسيار مهم و حياتي است.
سيد عباس حسيني با اشاره به اينكه مواهب طبيعي آمل بايد به نسل هاي آينده به عنوان ميراث باقي بماند، تصريح كرد: هيچ امري در حوزه محيط زيست ارزشمند تر از آموزش و فرهنگ سازي نيست و در اين زمينه بايد اهتمام ويژه صورت گيرد.
وي با بيان اينكه موزه تاریخ طبیعی به منظور نشان دادن اهميت طبيعت و جغرافياي ويژه آمل و آشنايي گردشگران و نسل آينده با مواهب طبيعي شهرستان، خدمتي جديد به اين منطقه خواهد بود، تصريح كرد: آمل نيازمند موزه تاريخ طبيعي است و در اين مسير نياز است كه درآمد پايدار و كم آسيب به محيط طبيعي نيز براي آمل ايجاد شود.
فرماندار ويژه آمل با اشاره به اينكه ایجاد مناطق ویژه گردشگري مي تواند از آسيب هاي حضور گردشگران بكاهد، بيان كرد: براي حفاظت و توسعه طبيعي شهرستان بايد در حوزه بودجه ها و ردیف های ملی را بايد پيگيري كنيم.
وي از پيگيري رويكرد ظرفيت محور براي حفاظت از محيط زيست آمل خبرداد و گفت: ظرفيت هاي بسيار خوبي در حوزه زيست محيطي آمل وجود دارد كه مي تواند بدون ايجاد دغدغه زيست محيطي در اختيار منافع مردمي قرار گيرد.
وحيد رضاييان رئيس اداره محيط زيست شهرستان آمل نيز در اين بازديد با اشاره به اينكه 40 درصد صنايع و 40 درصد معاون استان مازندران در شهرستان آمل قرار دارد و حفاظت از عرصه هاي طبيعي شهرستان كاري دشوار است، بيان كرد: در عرصه اي با وسعت شهرستان آمل 15 محيط بان فعاليت دارند كه در اين زمينه در وضعيت حداقلي قرار داريم.
وي با تاكيد بر استفاده از ظرفيت هاي محلي و تشكل هاي مردمي در حفاظت از عرصه هاي جنگلي بيان كرد: در آمل یک منطقه حفاظت شده و یک اثر طبیعی وجود دارد كه براي حفاظت از محيط طبيعي آمل بايد اين مناطق افزايش يابد.
رضاييان با اشاره به اينكه قله دماوند بزرگترين عرصه حفاظتي و موهبت طبيعي استان مازندران در محدوده شهرستان آمل قرار دارد، بيان كرد: بيشترين تعارض ها و نيز تجاوزها به عرصه دماوند در ارتفاع ۲هزار تا ۴هزار متر رخ مي دهد كه از فعاليت معادن تا گردشگران بدون ملاحظه و معدن كاري را شامل مي شود كه مراقبت از اين قله را نيازمند عزم ملي و استاني مي كند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *