خبرگزاری آنا: نخستین دوره مسابقات ساخت وسایل فیزیکی به یادواره شهدای جهاد علمی و به مناسبت نامگذاری سال 1391 به سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد که تیم کاسپین از دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل مقام اول را در اولین دوره مسابقات از آن خود کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا رضا خانبابایی عضو هیئت علمی دانشکده علوم پایه و استاد راهنمای تیم کاسپین گفت: در این دوره از مسابقات 8 تیم ازسراسر کشور شرکت کردند و تیم کاسپین نیز حدود 20 وسیله از بین وسایل ساخته شده را در معرض نمایش قرار داد.

وی افزود: هدف از ساخت این وسایل صرفا جهت شرکت در

این مسابقات نبود بلکه شیوه‌ی تدریس ما در علوم پایه و به خصوص فیزیک برمبنای آموزش عملی یا یادگیری هنگام انجام کارها است که این شیوه حدود 5 ترم در دانشگاه در حال انجام است و ما معتقدیم با آموزش بنیادی ساخت وسایل علمی و تحقیقاتی راه به سوی ساخت تجهیزات تحقیقاتی عظیم در آینده هموار خواهد شد.

خان‌بابایی تاکید کردند: شیوه تدریس آموزش عملی در دانشگاه های فنی قابل اجرا است و در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل حدود 3 نفر این شیوه رابه کار گرفته اند.

وی در پایان ضمن معرفی سیمین نادری، مژگان آبشناس، ماریه واثقی و افشار شجاعی، حسین درویش و میلاد حسین پور به عنوان اعضای تیم کاسپین، از تلاش های خستگی ناپذیر دانشجویان فیزیک 1 و 2 و فیزیک نور تشکر و قدر دانی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *