هراز نیوز :اخیرا جمعی از مسئولان آمل به دیدار علامه جوادی آملی رفتند.این دیدار در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا قم صورت گرفت که لابد از اصل آن دیدار شنیده اید.

 

تاملی لازم است که آیا  در پس این دیدار، یک نمایش ِ سیاسی-تبلیغاتی نهفته بود ؟تا بلکه احتمالا سند حقانیت و حقیقت مسئولین، به شرع نیز امضا شود!

 

 

اساسا در نوع این گونه دیدارها که در کشور معمول هست:

 

اصل دیدار -اینکه مثلا دیدار چه کسی با چه کسی بود- در فرمت یک روتیتر ارائه می شود و سپس در تیتر اصلی، سخن اساسی و مهم فرد محوری آن جلسه -در اینجا علامه جوادی آملی- مطرح و گفته می شود.

 

این در حالی بود که اکثریت رسانه های استان در تیتر اصلی آن،فقط و فقط به اصل آن دیدار آن اشاره کردند! و نه به محتوای سخنان مهمی که علامه جوادی به زبان آورد!

 

علامه جوادی در آن دیدار گفت: مازندران از آن جهت که در کنار دریا،سلسه کوههای البرز،جنگل و سرسبزی قرار دارد،نباید بیکار مشکلات اقتصادی داشته باشد و اگر بیکار داشته باشیم، به ضعف مدیریت برمیگردد!

 

دو خبر نگار حاضر !، بند این چنین مهم را – باهوشمندی! که خاص خودشان هم هست- در میان مشروح سخنان گنجاند و به تعبیری در میان انبوه ای از کلمات پنهان کردند تا کمتر دیده و خوانده شود، مبادا خاطر مدیران مکدر شود.

 

اما مگر جز این است که فرازی از سخنان علامه جوادی در آن دیدار اهمیت دوچندان داشت؟برای نمونه مسائلی که راجع به شرکت سروچمان، ایشان به زبان اوردند یا نکاتی که راجع به شرکت های [احتمالا صنعتی موجود در آمل] گفتند،مگر کم اهمیت ِ پرداخت داشت؟

 

 

افزونه:

 

فرازهایی از سخنان کمتر خوانده شده علامه جوادی در آن دیدار:

 

توجیه بیکاری و مشکل اقتصادی در مازندران که از ظرفیت بالای مواهب خدادادی جنگل، کوه ودریا برخوردار بوده قابل پذیرش نیست و اگر بیکاری دراین استان وجود دارد، ناشی از ضعف مدیریتی است.چرا که کشوراهای کوچکتر از استان مازندران توانستند با برنامه ریزی و مدیریت صحیح پیشرفت های قابل توجه ای داشته باشند

 

سالهای گذشته به شرکت سروچمان که جنگلهای آمل را لخت کرده بود اخطار نمودیم ولی گوش نمیدادند و سرمایه این مردم را قطع کردند حتی اینکه به جای قطع درخت،یک نهال هم نتوانستند بکارند.ما از دریا،جنگل و معدن امکاناتت مفت می خواهیم که این یکی از بدترین عقب ماندگی ما می باشد.

 

بعضی از مدیران کارخانه ها به دلیل بعضی از مشکلات واهی،گارگران را بیرون می کنند که این ضعف،ضعف مدیران ماست که نمی توانند در برابر مشکلات با برنامه ریزی سربلند بیرون بیایند.

 

اقتباس از وبلاگ آمل در مه با اندکی تلخیص

 

4 thoughts on “چرا سخنان علامه جوادی آملی به طور کامل منتشر نشد ؟”
  1. اين سخنان كم تر خوانده شده اي كه ميگوييد در پايگاه خبري كمال نيوز كار شده است و حدودي هم در مهر/ اينقدر به آب و آتيش ميزنيد چه خبر است………………

  2. حضرت علامه در مورد کم کاری مسئولین شهرستان آمل در تأسیس دانشگاه جامع دولتی هیچ مطلبی نگفتند!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *