در سالروز ميلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها بانوی حيا و پاكدامنی،‌حسينيه امام خمينی، سيراب از فضائل و مناقب كوثر نبوی شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در اين ديدار با تبريك روز تاريخی و فراموش نشدنی ولادت حضرت زهرا سلام‌الله عليها و گراميداشت تقارن اين روز با تولد امام خمينی (ره)، ابعاد مختلف زندگی حضرت فاطمه زهرا را الگوی جامعی از فضائل معرفی و خاطرنشان كردند:‌ نام گذاری امروز به نام روز زن، درسهای جاودانه ای برای همه خصوصاً بانوان و زنان كشور اسلامی ما دارد تا با آراستن خود به زيور تقوا، عفاف، دانش، شجاعت، ايستادگی، تربيت صحيح فرزند، و اهميت دادن به خانواده، در راه و مسير حضرت زهرا (س) حركت كنند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اينكه ذهن و كلام انسانی از بيان تمام فضيلت، درخشندگی، كبرياء و عظمت دخت گرامی پيامبر قاصر و عاجز است افزودند: با اين وجود، كلام و زندگی آن بانوی بزرگوار و ائمه اطهار، از دسترس انسان خارج نيست بلكه بر خلاف الگوهايِ دروغينِ دنيايِ مادی، ائمه اطهار(ع)، مسير و جهتِ صحيح حركت و زندگی انسانها را نشان داده اند و خود بر قله اين كمالات ايستاده اند و انسان را نيز دعوت به پيمودن اين مسير كرده اند.

ايشان همه جامعه خصوصاً بانوان را به پيمودن راه فضيلت های معنوی ائمه اطهار دعوت كردند و با مروری بر سوابق تاريخی حضور زنان در عرصه های مختلف مبارزه از زمان مشروطه تا پيروزی انقلاب و جنگ تحميلی خاطرنشان كردند: اين حضور مؤثر نشان می دهد زنان با حجاب كامل می توانند در اين عرصه ها حضور يابند و باشجاعت به وظيفه خود عمل كنند كه نمونه عينی آن، مادران بزرگوار شهدا هستند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای به تلاش دشمن برای استفاده از نقاط ضعف اشاره كردند و افزودند:‌ انسان در معرض آسيب قرار دارد و همه بايد مراقب رفتار خود باشيم و بدانيم برخی مظاهرِ خودنمايی، بی تقوايی و رعايت نكردن حجاب و عفاف آثار مخرب و ماندگاری بر اخلاق و سياست جامعه دارد و در اين زمينه بايد خود زنان، بيشتر مواظبت كنند.

رهبر انقلاب اسلامی، حجاب را موجب شخصيت زن و عاملی برای وقار و متانت او دانستند و تصريح كردند: ‌عفاف بانوان باعث افتخار ، ارزش گذاری و سنگين شدن آبرو و احترام زن در جامعه می شود به همين دليل بايد از اسلام به خاطر توجه به مسئله حجاب تشكر كرد.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش ديگری از سخنان خود، شناخت و معرفت اهل بيت را نعمت بزرگ خداوند دانستند و خاطرنشان كردند: ستايشگری فضائل اهل بيت (ع) در قالب شعر و نثر نعمت ديگری است كه مداحان بايد قدر آن را بدانند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اينكه معرفی فضايل معنوی اهل بيت، الگوسازی در جامعه است افزودند: اگر اين حركت با نيت خدايی و خالصانه در جامعه انجام شود كار متعالی و اثر گذاری خواهد بود به همين دليل مداح بايد ببيند بيان كدام منقبت و فضيلت موجب هدايت مخاطب و خضوع و خشوع دل مستمع در برابر خداوند می شود و او را برای حركت در مسير اهل بيت تشويق می كند.

ايشان كار جامعه مداحان را بيان حقيقت با استفاده از صدای خوش، آهنگ زيبا، در قالب شعر دانستند و تصريح كردند: استفاده از تركيب چند هنر، تأثير مضاعفی در ذهن مخاطب می گذارد لذا احتياج به فكر و آموزش دارد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با اشاره به سطح بالای فهم، معرفت، بلوغ فكری، آگاهی و بصيرت آحاد جامعه خاطرنشان كردند: امروز توانايی های ايران اسلامی در عرصه های مختلف در جهان سراسر مادی می درخشد و مثل خورشيد نورافشانی می كند و مداحان نيز بايد با توجه به چنين فضايی، به مخاطب خود مطلب و شعر ارائه كند.

در ابتدای اين دیدار، تعدادی از مداحان اهل بيت عليهم السلام سروده هايی در بيان شأن و عظمت دخت گرامی پيامبر اكرم، و نيز ذريّه ايشان حضرت امام خمينی (ره) قرائت كردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *