حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی

پیام شهداء ، پیام وحدت است/فرهنگ و جلوه شهادت، ارتقاء آگاهی و متعالی ساختن جامعه است

 

پایگاه خبری هرازنیوز:  مراسم چهلمین سالگرد شهید محسن صالحی کلاکسر آمل در محل مسجد این روستا با حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی برگزار گردید.

 

در این مراسم که با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان لشکری و کشوری شهرستان و همچنین نماینده شهرستان آمل برگزار گردید، 

حجت الاسلام و السلمین مرتضی جوادی آملی ضمن قدردانی از مقام شهید والا مقام محسن صالحی و تجلیل از پدر و مادر آن شهید بیان داشت: وظیفه همه ما تجلیل از مقام شامخ شهداء و تجلیل از فرهنگ شهادت است . 

 

وی اظهار داشت: فرهنگ شهادت همیشه تازه است و هیچ وقت کهنه نمی شود، از یک طرف می بینیم که خداوند در قرآن بیان می دارد که شهدا زنده اند و در پیش خداوند مرزوق اند و روزی می خورند و از سوی دیگر نگاه شهید به جامعه هست که نگران جامعه بوده و از خداوند می پرسند که خدایا مردمی که من از آنجا آمدم، چه می کنند؟! 

 

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی با بیان اینکه فرهنگ و جلوه شهادت، ارتقاء آگاهی و شناخت جامعه است، بیان داشت: شهادت فقط در راه خدا کشته شدن نیست، جلوه شهادت، فرهنگ شهادت ارتقاء آگاهی و شناخت جامعه است، شهید میرود تا یک امتی را آگاه کند، جامعه را متعالی کند، آنچه که شهید را به این مقام رسانده است، آگاهی بخشی و دانش افزایی در جامعه توسط شهداء است.

 

جوادی با بیان اینکه پیام شهداء ، پیام وحدت است، اظهار داشت: اختلاف غیر از مخالفت هست، اختلاف سلیقه ها خوب است اما این اختلاف ها نباید به مخالفت ها تبدیل شود؛ آنچه می تواند بین آحاد جامعه اتحاد و وحدت ایجاد کند، این است که همه بر محور شهداء و آرمان های آنان جمع باشیم و قدم بر داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *