هرازنیوز: مديركل راه و ترابري استان مازندران گفت: با عقد قراردادي به مبلغ 230 ميليارد توماني از سوي اداره كل راه و ترابري اين استان و قرارگاه خاتم الانبياء، عمليات تعريض و چهار خطه شدن محور تاريخي و ارتباطي هراز شتاب مضاعفي گرفت.

به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و ترابري استان مازندران، سيد علي اسد بيان داشت: محور هراز يكي از شريان‌هاي مهم مازندران است كه اين استان را به پايتخت كشور متصل كرد و از آنجا كه اين محور داراي قدمتي تاريخي است طبيعي است كه مشخصات و درجه آن با شرايط حمل و نقل و ترافيك امروز مطابقت نداشته باشد.

وي خاطرنشان كرد: از اين رو در مصوبات سفر اول رياست جمهور به استان عمليات تعريض و چهار خطه شدن آن تصويب شد و از سال 1386عمليات آن اجرايي شد.
مديركل راه و ترابري استان مازندران با اشاره به تعريض 23 كيلومتر از محور مذكور در سال‌هاي گذشته عنوان كرد: درحال حاضر عمليات اجرايي تعريض و چهار خطه شدن 33 كيلومتر از محور مذكور توسط اين اداره كل در دست اجراست.
مديركل راه و ترابري مازندران در ادامه ابراز داشت: در همين راستا و به منظور تسريع در عمليات اجرايي تعريض محور هراز قرارداد تعريض و چهارخطه كردن 50 كيلومتر از محور هراز در قطعات مختلف به ارزش 238 ميليارد تومان توسط اين اداره كل با قرارگاه خاتم الانبياء ‌منعقد شد.
وي ابراز اميدواري كرد با تلاش مضاعف همه مسئولان ذي‌ربط هر چه زودتر شاهد بهره‌برداري از قطعه مذكور باشيم.
اسد در ادامه يادآور شد: در اين قرارداد به غير از عمليات زيرسازي و تعريض، احداث بيش از 10 دستگاه تونل، چهار دستگاه پل بزرگ و همچنين احداث ديوارهاي ضامن و حائل و… در دستور كار است.
مديركل راه و ترابري استان مازندران در ادامه كمبود اعتبارات را عاملي مهم در جهت كندي پيشرفت فيزيكي عمليات اجرايي اين محور دانست و تصريح كرد: در حال حاضر علاوه بر مشكلاتي از قبيل نبود مصالح مرغوب، شرايط خاص آب و هوايي و جغرافيايي منطقه، كمبود اعتبارات و منابع مالي مناسب، شرايط كاري را در اين محور با مشكل جدي مواجه كرده كه اميدواريم با نگاه ويژه تمام مسئولان كشوري و استاني شاهد بهره‌برداري و پيشرفت قابل توجه اين پروژه ملي در آِينده‌اي بس نزديك باشيم

منبع فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *