به گزارش پایگاه خبری هراز نیوز : حجت الاسلام والمسلمین سید جلیل مرتضوی امام جمعه آمل در خبطه اول نماز جمعه با تسلیت و تعزیت سالروز وفات حضرت امل البنین (س) گفت : در سوره حجرات  به ما دستور زندگی و آداب و معاشرت و اخلاق را در بین مردم یاد می دهد و در آیه ۱۱ سوره حجرات به مسایلی اشاره می کند که به زندگی روز مره ما سر و کار دارد ما نمی دانیم جز خدای سبحان سرنوشت ما انسانها چه خواهد شد .

رییس شورای فرهنگ عمومی آمل در ادامه خطبه اول افزود : وقتی ایمان آوردیم حق نداریم همدیگر را مسخره بکنیم و بعضی ها یکدیگر را مسخره می کنند این یعنی چی ؟ به کدام عمل خود مان می نازیم ؟  از نگاه دینی تمسخر کردن هیچ جایگاهی ندارد و اگر مال و منال هم داشته باشید در یک لحظه و بر اثر حوادث مانند زلزله بم از بین می رود و خالی و تهیدست خواهی شد . پس به چه چیزی می نازی که دیگران را به مسخره می گیری ؟

حجت الاسلام مرتضوی در پایان خطبه اول تصریح کرد : زنان هم حق ندارند یکدیگر را مسخره بکنند و لقب بد به همدیگر بدهند و عیب جویی نکردن و ایراد نگرفتن باید در سر لوحه زندگی مان باشد و از طرفی هم گاهی دیگران را با القاب نا مناسب صدا می زنیم که بسیار نا پسند است و عمل کردن به دستورات دین برکات دارد و وقتی به دستورات دینمان عمل بکنیم جامعه سالم می شود . حقیقتا” اگر انسان مسلمان با دیگری بد اخلاقی بکند پس فرق او را غیر مسلمان چیست ؟ زندگی باید رنگ و بوی خدایی داشته باشد  و اگر رفتار و منش ما رنگ خدایی و اسلامی نقش داشته باشد از بسیاری از  مشکلات جلوگیری می شود

امام جمعه آمل در خطبه دوم نماز  با اشاره با اینکه در آستانه مراسم بین المللی ششم بهمن هستیم یاد آور شد : هر چند از سخنرانان قبل از خطبه استفاده می کنیم اما از مردم باید سخن بگوییم و سپاه بسیج و دیگران به وظایف خود عمل کردند و این مردم بودند که در صحنه آمدند و به وظیفه خودشان خوب عمل کردند و در وصیت نامه حضرت امام ره هم از مردم آمل نام برده شده است و درود خدا بر مردم حماسه ساز و تاریخ ساز آمل و این نکته را اضافه بکنم که همایش ائمه جمعه مازندران در این هفته برگزار می شود و دیداری هم در قم و در شب میلاد حضرت زهرا س با حضرت علامه جوادی آملی خواهیم داشت با حضور علمای بزرگوار مقیم قم و از فرمایشات این عالم فرزانه بهره مند خواهیم شد و از آن به بعد وارد برنامه های ششم بهمن می شویم

رییس شورای فرهنگ عمومی آمل در ادامه افزود : اولین قدمی که حضرت امام ره بر داشت و با شناختی که به فرزند حضرت زهرا س داشت یعنی امام خامنه ای عزیز  را به امامت جمعه تهران منصوب کردند که حدود ۴۰ سال از عمر رهبری میگذشت و تا به امروز این عزیز ما به امامت جمعه بودن افتخار می کند .

 حجت الاسلام مرتضوی در پایان خطبه دوم تصریح کرد : امیدواریم که با درایت دولت سیزدهم معیشت مردم حل بشود و سفره مردم کوچک شده است و تلاش بکنیم تا مردم را از این وضعیت نجات بدهیم .

گزارش و عکس : حسن جوان

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *