هرازنیوز: مديركل راه‌آهن شمال گفت: عمليات زيرسازي اتصال راه آهن شمال به تركمنستان و قزاقستان در حال انجام است.

  سيد فرهاد ظهورپرواز با اشاره به برنامه‌هاي در دست توسعه راه آهن شمال اظهار داشت: آنچه كه مورد توجه مسئولان و دولتمردان است بحث اتصال راه آهن گرگان، اينچه برون به كشور قزاقستان و تركمنستان مطرح است.

وي تصريح كرد: با توجه به اينكه اين خط در دو كشور قزاقستان و تركمنستان از چند سال قبل شروع شده و در مراحل پاياني است، احداث 90 كيلومتر در داخل كشورمان از اينچه برون تا گرگان در دستور كار ويژه راه آهن است.

مديركل راه آهن شمال خاطرنشان كرد: در بازديدها و پيگيري‌هاي ويژه‌اي كه از سوي مديرعامل راه آهن انجام شد، هم اكنون پيمانكار مربوطه و شركت مشاور در محل مستقر است و عمليات زيرسازي آن در حال انجام است و اين خط تا پايان سال جاري بايد به اتمام برسد.

* اتصال راه آهن شمال به گرگان نيز در دستور كار است
ظهور پرواز با اعلام اينكه براي اين محور پيش‌بيني حمل بار ترانزيتي در فاز اول تا 2 ميليون تن در سال برآورد شد، خاطرنشان كرد: بحث اتصال راه آهن گرگان به مشهد نيز در دستور كار است كه اجراي اين كار از وظايف معاونت توسعه وزارت راه و شهرسازي است.
وي ديگر اقدامات توسعه ريلي راه آهن را اتصال كارخانجات توليدي به شبكه ريلي عنوان كرد و متذكر شد: طرح‌هايي براي اتصال شهرك‌هاي صنعتي بشل سوادكوه، خودروسازي بابل، شركت ديزل سنگين آمل، نيروگاه نكا و تعدادي ديگر از مراكز توليدي در دست برنامه‌ريزي است.
مديركل راه آهن شمال با اعلام اينكه خطوط راه آهن شمال كه بيش از 402 كيلومتر است، اذعان داشت: بيش از 330 كيلومتر آن يعني از گرمسار تا گلوگاه بازسازي اساسي شد و بازسازي باقيمانده مسير از گلوگاه تا گرگان كه حدود 70 كيلومتر است در دستور كار راه آهن در سال جاري قرار دارد.

منبع فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *