همایش بین المللی مانع زدایی ها و پشتیبانی ها از مراکز رشد و پارک های علم و فناوری در واحد آیت الله آملی

اولین همایش بین المللی مانع و پشتیبانی ها از مراکز رشد و پارک های علم و فناوری به مناسبت هفته پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی به مناسبت هفته پژوهش نخستین همایش بین‌المللی «مانع‌زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها از مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی برگزار شد.

 

پروفسور جان جزیرسکی (Jan.jezierski) استاد دانشگاه sut گرجستان و مدیر مرکز رشد و معاون بین‌الملل این دانشگاه در این همایش با تشریح موقعیت و شرایط دانشگاه sut، دستاوردهای به دست آمده در این دانشگاه از طریق تقویت مراکز رشد دانشگاه sut پرداخت و با اشاره به چالش‌های پیش روی این مراکز تجارب خود را در این همایش برای رفع موانع مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری ایران ارائه کرد.

حامد افشاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس و مدیرکل سابق اداره کارآفرینی و مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی هم به چالش‌های پیش‌ روی مراکز رشد در واحدهای دانشگاه آزاد پرداخت و تجربیات واحدها را در رفع این موانع مطرح و راهکارهای لازم را پیشنهاد کرد.

مدیرعامل شرکت صنعت سبزطبرستان هم به چالش‌های میان ارتباط صنعت و دانشگاه پرداخت و یکی از موانع رشد مراکز رشد را ارتباط نداشتن آنها با صنعت و تولیدکنندگان بزرگ در سطح شهر دانست.

سید حسین صالحی، ساختار اداری دست و پاگیر اداری در دانشگاه‌ها و بلاتکلیفی مراکز تحقیقاتی به‌دلیل شفاف نبودن قوانین را از معایب بزرگ برقراری ارتباط در دانشگاه و صنعت عنوان و اضافه کرداین نواقص مراکز تحقیقاتی در دانشگاه‌ها را دلسرد و صنایع را نااطمینان می‌کند.

مدیرعامل شرکت فولاد مخزن رافع دابو صنعت هم به بیان دستاوردهای نوآورانه این شرکت و مجوز دانش‌بنیان بودن این شرکت اشاره و اظهار کرد: شرکت فولاد مخزن قراردادهای متعدد همکاری با دانشگاه‌های مختلف ایران دارد که حاصل این قراردادها در راستای تولید محصولات دانش‌بنیان بوده و این محصولات به بازار جهانی راه پیدا کرده است.

رافع رحمانی، یکی از دلایل موفق نبودن مراکز رشد در ارتباط با صنعت را نداشتن شناخت و ناآشنایی ایده‌پردازان و متخصصان دانشگاهی از روند تولید محصول و نحوه فروش آن محصول در بازار عنوان کرد.

وی، قوانین دست و پاگیر، شفاف نبودن و اطمینان نداشتن مراکز رشد به ایده‌پردازان و صاحبان فناوری درباره برقراری ارتباط مستقیم با مراکز صنعتی را از دیگر عوامل موفق نبودن مراکز رشد دانست.

متن خبر همایش بین‌المللی مانع‌زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها از مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوریword

متن خبر همایش بین‌المللی مانع‌زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها از مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوریpdf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *