افتتاح نخستین دفترخدمات سلامت دانشگاه علوم پزشکی در آمل
به گزارش هراز نبوز به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران، ایجاد دفاترخدمات سلامت در راستای طرح ملی سلامت و به منظور ارتقاء و ساماندهی وضعیت بهداشت کشور و همچنین ممیزی بهداشتی از همه اماکن و صنوفی که به نحوی با بهداشت مردم ارتباط دارند و خدمات مرتبط با سلامت ایجاد و راه اندازی شده است.
کارشناس مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران درآیین افتتاح نخستین دفترخدمات سلامت این دانشگاه درشهرستان آمل گفت: راه اندازی این دفاتر در پی ابلاغ سیاست‌های مقام معظم رهبری و دولت در امر کوچک سازی دولت و واگذاری بخشی از خدمات بهداشتی به بخش خصوصی درکشور درحال راه اندازی است.
سیده ربابه عقیلی افزود: باپیگیری‌هایی که انجام شده نخستین دفترخدامت سلامت دانشگاه علوم پزشکی مازندران درشهرستان آمل راه اندازی و سه دفتر دیگر نیز درشهر‌های آمل، رامسر وچالوس در ماه‌های آینده افتتاح خواهد شد.
او اضافه کرد: پیش بینی شده تا شش ماه آینده حداقل یک دفتر خدمات سلامت درشهرستان‌های مازندران راه اندازی شود.
کارشناس مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، به اهداف دیگر راه اندازی دفاترخدمات سلامت اشاره کرد و ادامه داد، اجرای ممیزی بهداشتی بر اساس موادی از آیین نامه اجرایی و قانونی دربخش‌های مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی بهره گیری از توان کارشناسی موجود در جامعه در حوزه رصد عوامل محیطی و کنترل عوامل بیماری زای محیطی راه توسط بخش خصوصی اندازی می‌شود.
عقیلی تصریح کرد: با توجه به حضور تعداد کم نیرو‌های جذبی در شبکه‌های بهداشت ودرمان، دفاترخدمات سلامت به عنوان بازوی کمکی در بازدید‌ها ونظارت‌های دوره‌ای ازاماکن عمومی وتولیدی سطح شهر‌ها با جذب نیرو‌ها توسط بخش غیردولتی از مراکز صنفی برای بهبود کیفیت خدمات و افزایش سلامت به منظور دستیابی به درجه کیفی بالاتر حوزه سلامت درجامعه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *