کوهنورد


انتقال بقایای جسد کوهنوردی ناشناس از دره یخار؛
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل از انتقال بقایای جسد کوهنوردی ناشناس از دره یخار قله دماوند خبر داد.

به گزارش  هرازنیوز؛ نیک زاد با اعلام این خبر گفت: در روز ۲۹ آبان تیم امدادی پایگاه امداد و نجات کوهستان رینه جمعیت هلال احمر شهرستان آمل شامل جواد چراغی، محمد براری و داود لشکری با هدف دسترسی و انتقال جسد کوهنوردی در ارتفاع ۴۶۵۰ دره یخار از مسیر معدن ملار به منطقه پهن کوه صعود و اقدام به شب مانی کردند.



رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل در همین زمینه ادامه داد: در روز دوم تیم دو نفره جواد چراغی و داود لشکری به همراه توگو( سگ جستجو) اقدام به صعود کرده و در ساعت ۱۶:۳۰ عصر به حدود مختصات مورد نظر رسیدند.
وی افزود: با توجه به بهمن عظیمی که در روزهای قبل اتفاق افتاده بود و کل منطقه تحت پوشش برف بود، با جستجو در منطقه به فرد مورد نظر دسترسی پیدا کرده و با تلاش زیاد در کولاک شدید موفق به خارج کردن بقایای جسد این کوهنورد شدند.
نیک زاد گفت: نجاتگران این جمعیت پس از تثبیت جسد کوهنورد، در تاریکی هوا اقدام به فرود از یخار کرده و حوالی ساعت ۹ شب از دره یخار خارج و به محل کمپ رسیدند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل در ادامه گفت: نجاتگران در روز سوم عملیات و در بارش برف اقدام به جمع آوری تجهیزات و بازگشت به روستای اهرینه کرده و بقایای جسد کشف شده جهت تعیین هویت و اقدامات بعدی تحویل نیروی انتظامی پاسگاه رینه شد.

نیک زاد در پایان گفت: جواد چراغی، داود لشکری و محمد براری اعضای تیم اعزامی پایگاه امداد کوهستان رینه جمعیت هلال احمر شهرستان آمل جهت انجام این عملیات بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *