هدف ستاد توسعه حکمرانی عادلانه و زندگی عفیفانه در جامعه است
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران: بر اساس رویکردهای جدید اتخاذ شده، هدف نهایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر توسعه حکمرانی عادلانه و ترویج فرهنگ زندگی عفیفانه در جامعه و نظام اسلامی است.
به گزارش روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران، گردهمایی دبیران استانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر سراسر کشور با شعار “امر به معروف و نهی از منکر؛ حکمرانی عادلانه؛ زندگی عفیفانه” در تهران برگزار شد.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران در خصوص اهداف برگزاری این همایش که 18 و 19 شهریور در تهران برگزار شد، گفت: همایش دو روزه دبیران ستادهای استانی سراسر کشور با هدف تبیین سیاست‌ها و رویکرد‌های جدید و با حضور حضرت آیت الله صدیقی ریاست ستاد و کلیه دبیران استانها در مجتمع فرهیختگان دانشگاه آزاد برگزار شد.
محمدی به تشکیل کارگروه های 6 گانه تخصصی با حضور مدیران و مسئولین بخش های مختلف ستاد اشاره و عنوان داشت: این کارگروه ها بمنظور هماهنگی و هم اندیشی دبیران ستادهای استانی و برنامه ریزی برای پیشبرد سیاستهای کلی در سراسر کشور بصورت کارگاه های فشرده برنامه ریزی و برگزار شد.
وی با تاکید بر اینکه آمران به معروف و ناهیان از منکر می بایست شناخت و آگاهی لازم نسبت به مسائل شرعی، عرفی و قانونی در حوزه این فریضه الهی را داشته باشند، تصریح کرد: تشکیل گروه های احیاگر تخصصی امر به معروف و نهی از منکر تنها راه پیاده سازی این سیاست است که زمینه برای اجرای این برنامه در معاونت اجتماعی و مطالبه گری ستاد فراهم و در معرض بهره برداری همه علاقمندان قرار گرفته است.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با بیان اینکه یکی دیگر از مهمترین اهداف برگزاری این همایش دو روزه بحث و تبادل نظر مدیران ستادهای استانی پیرامون اهمیت برگزاری دوره های آموزشی ویژه آمران به معروف و ناهیان از منکر در سطوح و حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و … بود، اظهار داشت: اولین دوره ملی آموزش امر به معروف و نهی از منکر توسط ستاد و با تدریس جناب آقای دکتر هاشمی گلپایگانی برنامه ریزی شده که علاقمندان می توانند بصورت غیر حضوری و از طریق ثبت نام در سایت موسسه آموزشی بینش مطهر به نشانی(bineshemotahar.ir) از این طرح به صورت رایگان استفاده نمایند.
وی به تلاش دشمن در عرصه های گوناگون با هدف تضعیف نظام اسلامی به عنوان بزرگترین معروف عصر حاضر اشاره و بیان داشت: فعالیت گسترده در عرصه فضای مجازی با برنامه ریزی بمنظور شکل گیری لشگرهای سایبری در همه سطوح(استانها، شهرستانها، دستگاهها و …) از دیگر اهداف مهم مطرح شده در این همایش بود که ستادهای امر به معروف و نهی از منکر وظیفه دارند تا زمینه حضور آحاد مردم و علاقمندان برای ورود به این عرصه تاثیرگذار را فراهم آورند.
این مسئول رویکرد جدید ستاد را رویکردی عالمانه و با هدف ایجاد حکمرانی مبتنی بر عدالت در جامعه توصیف و ابراز امیدواری کرد، با تشکیل دولت انقلابی و همراهی قوه قضاییه و ایجاد فراکسیون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس شورای اسلامی قوانین موضوعه این فریضتین با نظر کارشناسان و صاحبنظران این حوزه تدوین و به تصویب مجلس انقلابی نیز برسد.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم عزیز نیز اشاره و تصریح کرد: بخش بسیار مهمی از حکمرانی عادلانه و زندگی عفیفانه بر عهده نهادها و وزاتخانه های مختلف قوه مجریه می باشد که امیدواریم با استقرار دولت مردمی و حضور وزرای پرتلاش و استانداران و کلیه مجموعه دولت این مطالبات عمومی و به حق مردم شنیده و پاسخگویی مناسبت نسبت به آنها صورت پذیرد.
محمدی در پایان به وظایف حاکمیتی ستاد اشاره و اظهار داشت: ما در مجموعه ستاد وظیفه داریم زمینه حضور فعالانه جوانان و افراد مومن و دلسوز که علاقمند فعالیت در این حوزه می باشند را فراهم آوریم تا با حضور آحاد مردم و کمک نخبگان، هنرمندان و اصحاب رسانه بتوانیم اقدامات موثری در جهت ترویج و احیای این فریضتین الهی در جامعه داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *