بر همه مؤمنین لازم است صرفه جویی در مصارف انرژی را رعایت بکنند

به گزارش پایگاه خبری هراز نیوز : نماز عبادی و سیاسی جمعه ( 11 تیر 1400 ) به امامت جمعه حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی امام جمعه شهر آمل در مصلی میر بزرگ برگزار شد.

گزیده هایی از خطبه های نماز جمعه :

در آیه ۶ سوره حجرات آمده است : آنهایی که ایمان آورده اید  به هر خبر فاسقی ترتیب اثر ندهید و در باره آن خبر اول تحقیق و تفحص بکنید بعد تصمیم بگیرید.

هر دروغی فاجعه ای را برای جامعه به بار می آورد.شایعه پراکنی و دروغ سازی از گناهان بزرگ اجتماعی است .

در جامعه از شایعه پراکنی داریم رنج می بریم .

 با شایعه پراکنی طایفه ای و قبیله ای را به جان هم نندازید اهل تقوی کسانی هستند که به آیات قرآن عمل می کنند و برای هر حرف و صحبتی تحقیق و تفحص می کنند.

آمل از جمله شهرهایی است که قرمز است هر چند رعایت می کنند همه مومنین اما رعایت ویژه  نکات بهداشتی در ایام کرونا وظیفه همه ما هست .

نماز جمعه در وضعیت قرمز و نارنجی و زرد و آبی برگزار بشود البته با رعایت مسایل دقیق بهداشتی .

صرفه جویی در گرمای تابستان وظیفه همه ما هست هم در برق و هم در آب و هم در مصرف گاز وظیفه داریم رعایت بکنیم نگوییم پول می دهیم دوست دارم هر جور خودم می خواهم مصرف می کنم این حرف صحیح نیست این بیت المال است و حقیقتا و با جدیت در مصارف انرژی در گرمای تابستان صرفه جویی بکنیم.

بایستی در کنار مردم باشیم و در میان مردم باشیم .

ساخت حوزه علمیه حجتیه را در دست اقدام داریم و نشستی را با هم بعضی از خیرین عزیز و دیگر مؤمنین بزرگوار داشته ایم و مرجعیت دینی حضرت علامه جوادی آملی هم نگاه ویژه ای به این امر معنوی دارند و انشاالله که این کار خیر هر چه زودتر و با کمک خیرین و نیکو کاران به سر انجام مطلوب برسد.

از حجت الاسلام محمودی رییس دفتر سابق حوزه علمیه امام حسن عسکری تشکر می کنیم و برای حجت الاسلام کریمی رییس جدید دفتر مرجعیت دینی آرزوی توفیق داریم.

گزارش و عکس : حسن جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *