نقی پیش یار

گفتگو با( مهندس پیش یار مدیرعامل شرکت آتی ساز افق شمال )به مناسبت روز جهانی آب

با مدیریت رودخانه هرازمشکل آب آمل حل خواهد شد

مهندس نقی  پیش یاردر گفتگو با هراز نیوز در خصوص روز جهانی آب مطرح کرد : اکثر کشورهای جهان در موضوع تامین آب، سرمایه گذاریهای زیادی کرده و با ایجاد سیستمهای گوناگون از به هدر رفتن آن جلوگیری می کنند.

 

وی ادامه داد : بنده به عنوان مدیر عامل شرکتی که پروژه های زیادی را در سطح استانهای کشور و استان مازندران خصوصا شهرستان آمل در زمینه آب رسانی انجام داده ام معتقدم یکی از مشکلات اساسی ما در کمبود آب  دستکاری انسان در چرخه طبیعت است .

این کارشناس عمران و مدیر پروژه های آبرسانی  با بیان اینکه روز جهانی آب، روز گرامیداشت آب است تصریح کرد :  در دنیا بیش از  2 میلیارد نفر  بدون دسترسی به آب سالم  زندگی می کنند تمرکز اصلی روز جهانی آب ، حمایت از دستیابی به هدف توسعه پایدار است ، یعنی آب و بهداشت برای همه .

پیش یار با بیان اینکه تمام آب توسط اکوسیستم تولید می شود مطرح کرد : تمام آبی که ما برای استفاده انسانی استخراج می کنیم  سرانجام همراه با هر نوع  آلودگی که اضافه کرده ایم، به محیط بازمی گردد.

مدیرعامل شرکت آتی ساز افق شمال با بیان اینکه بنیان حیات بشر براساس منابع آبی است تصریح کرد : مدیریت درست میتواند مشکلات کمبود و توزیع آب را حل نماید که نیازمند سرمایه و برنامه ریزی کارشناسانه است .

پیش یار گفت :زیرساختهای آب باعث ذخیره  و انتقال آب به جایی که بیشترین نیاز به آن است، می شود و پاکسازی و بازگشت آن به طبیعت پس از استفاده انسان کمک می کند.

وی ادامه داد: در صورت ناکافی بودن این زیرساخت ها، توسعه اقتصادی-اجتماعی  تضغیف می شود و زیست بومها در معرض خطر قرار می گیرند.

پیش یار تصریح کرد : متاسفانه بدلیل عدم مدیریت آب در کشور و نبود کارشناسی و مطالعه  شاهدیم در استانهایی که رودخانه کم آب و فقیر دارند سدهای بزرگ احداث گردیده ولی رودخانه هایی با دبی آب بالا برای مثال رودخانه کبیر هراز شهر هزار سنگر آمل  متاسفانه  مدیریت درستی نشده است  و آب این رودخانه در طی سالها  وارد دریا میشود.

مدیر اجرایی بسیاری از  پروژه های شرکت آب منطقه ای استان مازندران در پاسخ به سوال هرازنیوز درباره کمبود و قطعی آب در پایان سال در سطح شهر آمل مطرح کرد: مسوولان اداره مربوطه باید به این خواسته به حق مردم پاسخ دهند اما به نظر می رسد بخشی از کمبود به خاطر افزایش مصرف آب در پایان سال است و بخشی هم به عدم رسیدگی به زیر ساخت ها  در سطح شهرستان آمل در سالهای گذشته برمی گردد .

مدیر پروژه و ساماندهی و تعریض رودخانه هراز شهرستان آمل  گفت : روز جهانی آب، روز گرامیداشت آب است و آگاهی از این موضوع که در دنیا بیش از 2 میلیارد نفر بدون دسترسی به آب سالم  زندگی می کنند تمرکز اصلی روز جهانی آب، حمایت از دستیابی به هدف توسعه پایدار است .

پیش یار مدیریت اجرایی پروژه های سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران، اجرای پروژه های تامین آب زراعی ییلاقات شهرستان آمل شامل:وانا، کرف، بیل خوردشت، دیوران، طینه، امیرآباد آبگرم و مدیر اجرایی پروژه های طرح ( ایران – ژاپن ) یکپارچه سازی اراضی کشاورزی شهرستان آمل جهت صرفه جویی در آب زراعی و مدیریت اجرایی پروژه های شرکت آب منطقه ای استان مازندران شامل:لایروبی و ساماندهی رودخانه های استان شهرستانهای بهشهر، تنکابن، عباس آباد، چالوس و احداث و لایروبی آبندان های استان مازندران جهت آبرسانی به مزارع کشاورزان و لایروبی و ساماندهی و تعریض رودخانه هراز شهرستان آمل در کارنامه خود دارد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *