در بیانیه گروه جهادی تخصصی مطالبه گری شهید سید مجتبی علمدار مطرح شد

مبارزه با فساد عزمی راسخ و اراده ای پولادین می طلبد

اقدامات دستگاه قضایی در موضوعات مرتبط با اعضای شورای شهر و شهرداری در چند نقطه از استان مازندران نمونه ای بارز از عزم و اراده جدی دستگاه قضا و مسئولین نظارتی در تامین مصالح و منافع مردم و دفاع از بیت المال و حق الناس است که جای تقدیر و قدردانی دارد.

به گزارش روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران، در آستانه سفر پر برکت ریاست محترم قوه قضاییه به استان مازندران، گروه جهادی تخصصی امر به معروف و نهی از منکر شهید سید مجتبی علمدار در حمایت از اقدامات قاطع مسئولان دستگاه عدلیه در دیار علویان بیانیه‌ای صادر نمود که متن کامل آن بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
در آستانه سفر پر خیر وبرکت ریاست محترم قوه قضاییه به استان مازندران، در شرایطی که موجی از امید و دلدادگی به نظام و انقلاب، در دل مردم ولایت مدار استان ایجاد شده است، بر حسب رسالت ذاتی گروه‌های تخصصی مطالبه گر و مطابق با فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم استمرار اقدامات انقلابی جوانان، نکاتی چند از مسائل مرتبط با مازندران که در طول سال‌ها به انبوهی از چالش و بحران بالفعل تبدیل شده اند را به استحضار می‌رسانیم:
استان مازندران با جمعیتی قریب به سه میلیون وسیصدهزار نفر، دارای موقعیت ویژه اقلیمی، جغرافیایی وترانزیتی در تامین منابع ونیازمندی‌های اقتصادی، کشاورزی، صنعتی ونیروی انسانی کشور می‌باشد. نخبگان علمی، دانشگاهی، حوزوی، فرهنگی، سیاسی واجتماعی مازندران، سهم بزرگی در سبد توسعه وپیشرفت کشور دارند.
علی رغم پتانسیل و قابلیت بالای انسانی و محیطی، متاسفانه چالش‌های فراوانی از جمله در:محیط زیست، پسماند، زباله، کارخانه‌ها وشرکت‌های ورشکسته، مهاجرت، تغییرکاربری اراضی و به ویژه در سیستم اداری، مشهود است که منجر به هدر رفت منابع وصرف هزینه‌های گران شده است.
علی رغم وجود مدیران انقلابی و پرتلاش در بسیاری از ادارات، در برخی ادارات و سازمان‌های استان، برخی مدیران با بی تفاوتی نسبت به استاندارد‌های سازمانی، زمینه را برای بی عدالتی و سستی در انجام فرآیند‌های جاری، فراهم می‌کنند.
شفافیت و عدالت در به کارگیری نخبگان متعهد و شایسته، پرهیز از افراط وتفریط و تلاش جهت شایسته گزینی با نظارت مستمر، مسیر را برای عبور از این معضل هموار می‌سازد.
به عنوان یک مصداق بارز می‌توان به مسائل مربوط به شورای شهر مرکز استان اشاره کرد.
به نظر می‌آید که مکانیزم تایید صلاحیت اعضای شورای شهر با بی تفاوتی و سستی، به اهداف مورد نظر نزدیک نخواهد شد و در همین راستا، نظارت مستمر وبدون ملاحظه برای معرفی نهایی نامزد‌های مورد وثوق و سالم وتوانمند، مطالبه جدی افکار عمومی، به ویژه پس از چالش‌های اخیر می‌باشد.
مبارزه با فساد در لایه‌های پیدا وپنهان شهر، عزمی راسخ و اراده‌ای پولادین می‌خواهد که اقدامات اخیر قضایی در موضوع شورای شهر ساری، نمونه‌ای بارز از عزم دستگاه قضا و مسئولین نظارتی در تامین مصالح ومنافع مردم و دفاع از بیت المال و حق الناس است.
خوشبختانه در استان مازندران با اقدامات قاطع حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری، ریاست جهادی وانقلابی دادگستری استان، تحولات عظیمی در مبارزه با فساد در حال وقوع است که حمایت تشکل‌های مردم نهاد و نیرو‌های مردمی واقشار بسیج و به ویژه گروه‌های تخصصی جهادی مطالبه گر که از ابتکارات ستادامربه معروف ونهی از منکر مازندران در دوره مدیریت جدید ستاد می‌باشد، را به همراه دارد.
گروه تخصصی جهادی شهید سیدمجتبی علمدار استان مازندران درکنار سایر گروه‌های تخصصی جهادی مطالبه گر با بهره گیری از صد‌ها نخبه دانشگاهی، حوزوی، فرهنگی واجتماعی در تراز انقلاب اسلامی، ضمن اعلام حمایت قاطع خود از اقدامات شایسته وموثر اداره کل دادگستری استان مازندران در مبارزه با فساد درسطح استان، آمادگی خود را وفق مقررات واسناد بالادستی جهت فراهم نمودن شرایط مناسب برای مطالبه گری در سطوح مختلف استان با هدف اصلاح امور، اعلام می‌نماید.
ومن الله التوفیق
گروه تخصصی جهادی شهیدسیدمجتبی علمدار استان مازندران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *