حضرت آيت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در ديدار هزاران نفر از معلمان سراسر كشور، ضمن تبيين جايگاه رفيع و نقش بی بديل معلم، در پايه ريزی جامعه ای سرآمد و مبتنی بر فضيلت های انسانی و علم و دانش، لزوم برنامه ريزی دقيق برای اجرای سند تحول بنيادين در آموزش و پرورش را يادآور شدند و با اشاره به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی تأكيد كردند: ملت ايران روز جمعه يكبار ديگر با حضور در صحنه، هوشياری، بصيرت و موقع شناسی مثال زدنی خود را به نمايش خواهد گذاشت.
رهبر انقلاب اسلامی در اين ديدار كه در ايام  بزرگداشت روز معلم برگزار شد، ضمن گراميداشت ياد و خاطره استاد شهيد آيت الله مرتضی مطهری و تبريك روز معلم ، در بيان جايگاه والا و ارزشمند معلم افزودند: مهمترين ويژگی معلم اين است كه انسانهايی با استعدادها، عواطف، احساسات و ظرفيت های فراوان در اختيار او قرار دارند و تلاش و ابتكار معلم می تواند از اين كودكان و نوجوانان، دانشمندان برجسته و انسانهای صالح، دانا و توانا بسازد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌ای، آحاد مردم، آموزش و پرورش و خود معلمان را به قدرشناسی منزلت و جايگاه معلم توصيه و خاطرنشان كردند: عملكرد صحيح، با تدبير، و دلسوزانه معلم، قطعاً می تواند بنيان مستحكمی را در جامعه پايه ريزی كند كه بسياری از مشكلات فرهنگی، اخلاقی و رفتاری، در آن حل شده، باشد.
ايشان همچنين با اشاره به فراگيری بی بديل وزارت آموزش و پرورش در سراسر كشور و حتی در دورترين نقاط، مسئوليت اين وزارتخانه را مضاعف دانستند و افزودند: در سالهای اخير اقدامات قابل تقديری در آموزش و پرورش انجام شده كه مهمترين آنها تهيه سند تحول بنيادين است اما رسالت اصلی، اجرای اين سند تحول است.
رهبر انقلاب اسلامی تأكيد كردند: لازمه اجرای سند تحول بنيادين در آموزش و پرورش، برنامه ريزی دقيق و تهيه نقشه راه و عمل به آن، تا رسيدن به اهداف تعيين شده، است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اهميت بسيار بالای آموزش و پرورش در كشور و نقش آن در تربيت صحيح جوانان و ترويج فضائل اخلاقی در جامعه، خاطرنشان كردند: آموزش و پرورش بايد برای نوجوانان و جوانان الگو سازی كند كه بهترين الگوها نيز نوجوانان و جوانان شهيد هستند.
ايشان افزودند: بايد رفتار و صفات ارزشمند شهدا از جمله غيرت، همت، صداقت، سلامت، فداكاری، بينش والا، رفتار نيك با مردم و پدر و مادر،‌ و همچنين دوستان در مقابل چشم نسل جوان امروز قرار داده شود.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان كردند: علاوه بر آموزش و پرورش، دستگاههای تبليغاتی، صدا و سيما، دستگاههای دولتی و روحانيون نيز در معرفی الگوها و الگوسازی در جامعه، مسئوليت سنگينی بر عهده دارند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌ای در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به مرحله دوم انتخابات نهمين دوره مجلس شورای اسلامی افزودند: ملت ايران همواره هوشيارانه و در لحظه لازم، كار به هنگام را انجام داده است كه نمونه بارز آن حضور گسترده و درخشان مردم در مرحله اول انتخابات مجلس در اسفند ماه بود كه اين موقعيت شناسی تأثير خود را هم گذاشت.
ايشان با اشاره به تمام نشدن كار انتخابات مجلس نهم، تأكيد كردند: ملت ايران با قدم بلندی كه در روز جمعه پانزدهم ارديبهشت برخواهد داشت و با حضور در پای صندوقهای رأی و كامل كردن مجلس نهم، بار ديگر موقع شناسی خود را به دنيا نشان خواهد داد.
رهبر انقلاب اسلامی با تأكيد بر اينكه در شرايط كنونی جهان ملتها برای دستيابی به موفقيت بايد هوشيارانه در صحنه باشند و ظرفيت های خود را به ميدان بياورند، افزودند: به لطف خداوند، ملت ايران، در صحنه حضور دارد و بصير و موقع شناس است و دشمن خود را هم به خوبی می شناسد و فريب تظاهر رياكارانه او به دوستی را نيز نمی خورد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌ای، انتخابات را يكی از مظاهر حضور در صحنه دانستند و خاطرنشان كردند: در شرايط كشمكش ميان قدرتهای مادی، ملت ايران برای اينكه بتواند از حقوق خود و نسلهای آينده دفاع كند، بايد همواره حضور در صحنه و هوشياری را حفظ كند.
ايشان با تأكيد بر اينكه افق آينده برای ملت ايران بسيار روشن است، افزودند:‌ به فضل پروردگار قطعاً فردای ايران اسلامی بهتر از امروز خواهد بود.
در ابتدای اين ديدار آقای حاجی بابايی وزير آموزش و پرورش با اشاره به تصويب سند تحول بنيادين گفت: برای اجرايی شدن اين سند، 12 كار گروه تخصصی در مركز و هفتصد و پنجاه ستاد در كشور تشكيل شده است.
وی با اشاره به تغيير ساختار در آموزش و پرورش و افزايش ظرفيت پرورشی افزود: تشكيل معاونت تربيت بدنی و سلامت، برنامه ريزی برای اجرای نهضت ملی حفظ قرآن، ساخت يك‌هزار سالن ورزشی، برنامه ريزی برای مراقبت از آسيب های اجتماعی، تكميل پوشش آموزشی در همه روستاها، و توجه ويژه به دانش آموزان نخبه از جمله اقدامات انجام گرفته ، است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *