امام جمعه آمل در آیین گشایش ارتباط دفتر حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی خواستار پاسخ حوزه و دانشگاه به استاد اخلاق بی بصیرت شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید جلیل مرتضوی امام جمعه آمل در آیین گشایش دفتر ارتباط حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی با  تقدیر از رییس این واحد دانشگاهی گفت: امیدوارم با تاسیس این دفتر در این واحد دانشگاهی جایگاه دو نهاد حوزه و دانشگاه ارتقا یابد و شاهد اثر بخشی عملی آن در جامعه باشیم.
مرتضوی با یاد آوری  مناسبت های پیش رو عنوان کرد:  دراین ایام مناسبتهای فراوانی داریم شهادت سردار دلها و ارزشی ما به فرموده رهبر فرزانه انقلاب  یک مکتب، اندیشه و تفکر درهمه دلها بود و شهادت دانشمند هسته ای شهید فخری زاده که در بین ملت ما  شناخته نبود اما دشمن بیشتر او را میشناخت و او را از میان ما گرفت. 
امام جمعه آمل با تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه (س)  تصریح کرد: شهدای عزیز به تاسی از معصومین (ع) با مکتب سرخ شهادت درخت اسلام را آبیاری کردند و از این رو مکتب تشیع و امت اسلامی بیمه معصومان (ع)  و شهدای عزیز هستند.
وی با طرح این سوال که پرسش ما از رسانه های جهان این است که بپرسند گناه قاسم سلیمانی چه بود که به شهادت رسید عنوان کرد: رسانه های تحت سلطه استکبار حتی از انتشار تصاویر تشییع پیکر شهید سلیمانی واهمه داشتند و آن را سانسورکردند. 
مرتضوی گفت : ترور سردار سلیمانی به دستور رئییس جمهور آمریکا خفتی بزرگ برای او به همراه داشت و خون پاک آن بزرگ مرد از بین نخواهد رفت بلکه به تعبیر حضرت آیت الله جوادی آملی خون شهید تنها چیزی که فساد، چپاول و ظلم را از بین می برد.
وی با یاد آوری شعار راهبردی شهید سلیمانی،” ما ملت امام حسینیم” عنوان کرد: ملت امام حسین باید چه ویژگی داشته باشد فقط سیاه پوشیدن و دنبال شب عاشورا بودن نیست، ملت امام حسین ملتی هست که دنبال اندیشه و تفکر امام حسین هست. 
مرتضوی ادامه داد : راه امام حسین  دین داری، بصیرت و پایبندی به ارزشهای انسانی و الهی است و این راه زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) خواهد بود .
امام جمعه آمل تصریح کرد : در مکتب امام حسین (ع) سکوت و بی تفاوت بودن بزرگترین خیانت به دین اسلام است، ممکن است فردی به ظاهر مومن باشد، عالم باشد، حتی استاد اخلاق باشد اما وقتی بصیرت کافی و عمل به هنگام ندارد، همین زمینه خیانت را در او فراهم می نماید . 
وی با بیان اینکه اقتدار و امنیت  امروز ایران اسلامی به برکت مدیریت و تدبیر مقام معظم رهبری است تصریح کرد : یکی از وظایف حوزه و دانشگاه ارتقای آگاهی و بصیرت جامعه و مطالبه گری از خواص برای عمل به هنگام است.
وی با طرح برخی از مسائل درکشور و نیاز ورود حوزه و دانشگاه برای ارائه راهکار مناسب برای حل آن تصریح کرد: ترویج و گسترش فرهنگ اراذل و اوباش و حتی استفاده از آنها در ستاد های انتخاباتی، برخی نا امنی های خیابانی و نزاع ها که متاسفانه ناخواسته منجر به قتل می شود می تواند به عنوان یکی از موضوعات مهم از سوی علمای حوزه و دانشگاه بررسی شود .
وی با بیان اینکه امروز جوان ما پرسشگر است و باید پاسخ سوال خود را از دانشگاه و حوزه دریافت کند مطرح کرد: علم و دین در کنار هم باید حقیقت را به جامعه نشان دهد و غبار ابهام و گمراهی را از ذهن نسل جوان پاک کند . 
مرتضوی با استقبال از پیشنهاد دانشگاه آزاد اسلامی برای پاسخ گویی به مشکلات جوانان از سوی حوزه تصریح کرد : دو حوزه علمیه در آمل ، نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، نمایندگی ولی فقیه در سپاه و نیروی انتظامی و علمای اداره اوقاف و در سازمان تبلیغات باید دفترارتباط حوزه و دانشگاه را تقویت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *