فرماندار آمل شریعت

فرماندار آمل : برخورد جدی با ساخت و ساز غیر مجاز

 

جلسه ساخت و ساز غیرمجاز به ریاست علیرضا شریعت معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل و با حضور اصغر کردی معاون هماهنگی فرمانداری آمل ـ بخشداران ـ نماینده دادستان ـ معاون دادگستری و رؤسا و مدیران دستگاههای اجرایی 22 آبان 99 . ‎

جلسه ساخت و ساز غیرمجاز به ریاست علیرضا شریعت معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل و با حضور اصغر کردی معاون هماهنگی فرمانداری آمل ـ بخشداران ـ نماینده دادستان ـ معاون دادگستری و رؤسا و مدیران دستگاههای اجرایی 22 آبان 99 .

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان آمل : ابتدا پس از تلاوت آیاتی چند از کلام ا… مجید ، علیرضا شریعت معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل ضمن خیرمقدم و خوش آمدگویی به حاضرین در جلسه  اظهار داشت : در حوزه مقابله با فرماندار آمل شریعت صورت گیرد و همه دستگاههای مرتبط باید به وظایف ذاتی خود با دقت نظر بیشتری عمل نمایند.

وی افزود : طبق قوانین و مقررات  با پدیده ساخت ساز‌های غیرمجاز  که امروزه به عنوان معضل تبدیل شده و مورد استفاده سودجویان و افراد فرصت طلب است ،  علاوه بر برخورد قانونی پیش از نیاز به تخریب جلوی هدر رفت منابع مالی و ملی گرفته شود . با تخلفات ساختمانی و ساخت و سازهای غیرقانونی در شهرستان باید با جدیت برخورد شود تا در آینده با مشکلات اساسی در این خصوص مواجه نشویم.

علیرضا شریعت روز پنج شنبه در جلسه کارگروه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز شهرستان آمل، با اشاره به گسترش ساخت و سازهای غیرقانونی و تخلفات ساختمانی و تعارض به کاربری های زراعی و باغی اظهار داشت: اعضای کارگروه رسیدگی به تخلفات ساختمانی در این راستا از عوامل بازدارنده و ابزار قانون استفاده کنند .

وی تاکید کرد: ادارات خدمات رسان هم با افزایش تعامل و همکاری با یکدیگر، از ارائه خدمات به ساختمان های غیر مجاز خودداری کنند.

فرماندار ویژه شهرستان آمل خاطرنشان کرد: لازم است مسؤلین با نگاه جامع و ایجاد رفتارهای بین بخشی، جهت رفع مشکلات موجود در خصوص تخلفات ساختمانی و رسیدگی به آنها اقدام کنند.

شریعت تاکید کرد: رسالت کارگروه، پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز است که با فرهنگ سازی و نیز توجه به قوانین موجود باید آن را عملی کنیم.

وی با بیان اینکه افزایش ساخت و سازهای غیر مجاز، آینده شهرستان آمل را با مشکل مواجه خواهد کرد، افزود: برای مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز در شهر باید اراده وجود داشته باشد.

فرماندار آمل افزود: در سالهای اخیر، عواملی موجب افزایش تغییر کاربری اراضی و برای جلوگیری از آن کارگروهی تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: برای انجام اقدامات موثر در زمینه پیشگیری و مقابله با تغییر کاربری اراضی در شهرستان، حمایت دستگاهها از لحاظ معنوی و نیز امکانات و نیروی انسانی ضروری است.

در ادامه اسلامی مدیر جهاد کشاورزی آمل در مورد اقدامات انجام شده در در راستای مقابله با تغییر کاربری اراضی خاطرنشان کرد: در طول این مدت چندین مورد صدور اخطاریه  و چند پرونده معرفی به دادگاه داشتیم.

وی همچنین در خصوص تخریب ساخت و ساز غیرقانونی در شهرستان آمل اظهار داشت: با حکم دادستانی تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز انجام می گردد که بطور قانونی می باشد .

در ادامه نماینده دادستان آمل نیز با تاکید بر ساخت و سازهای غیرقانونی، گفت: همه ما باید با همت والا، آماده مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز و تخلفات ساختمانی و تصرف عدوانی اراضی ملی باشیم.

وی افزود: تاکید ما پیشگیری از انجام هرگونه جرم در ارتباط با ساخت و سازهای غیرقانونی بوده تا از طریق آن از هدر رفت سرمایه ملی جلوگیری شود.

در ادامه معاون دادگستری آمل ضمن اعلام آمادگی دادگستری برای همکاری با کارگروه رسیدگی به تخلفات ساختمانی گفت: باید از فرصتهای قانونی و اصول قانون جهت ایستادن در برابر مجرمان استفاده کرده و شرایط را برای آنها ناامن کنیم.

وی با بیان اینکه تمرد و مقاومت در برابر اجرای قانون جرم است، گفت: ادارات در ارتباط با ساخت و سازهای غیرمجاز با جدیت برخورد کنند.

در پایان دیگر مدیران دستگاههای اجرایی حاضر در جلسه نقط نظرات و اقدامات انجام شده را به جلسه ارائه دادند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *