پرداخت کمتر، آسودگی و امنیت بیشتر را با تاكسي پول تجربه كنيد

 

به گزارش هراز نیوز از آنجا که شهر تهران، با بیش از حدود 12میلیون نفر جمعیت و با مساحت تقریبی 800 کیلومتر مربع ، در زمرۀ یكی از بزرگترین پایتخت های جهان قرار گرفته، همواره بحث حمل و نقل درون شهری یكی از دغدغه های مسئولین و شهروندان این شهر است و با رشد روز افزون جمعیت، تاکسیرانی نیز به اساسی ترین خدمات درون-شهری تبدیل شده است.

صنعت تاکسیرانی، امروزه به صنعتی فراگیر تبدیل شده كه ایجاد توسعه های همه جانبه، بهینه تر کردن فعالیت های مربوطه و ارائۀ خدمات بهتر بر اساس نیاز واقعی شهروندان، اصل اولیۀ بقاء در این صنعت می باشد و برای سازمان تاکسیرانی شهر تهران نیز این امر بسیار ضروری و ارزش افزاست.

تاکسی پول چیست؟
تاکسی پول شامل یک سیستم اطلاعاتی و انسانی به هم پیوسته است که با الگوریتم های شبکه ای خاص سعی در بهینه کردن حمل و نقل دارد. تاکسی پول، به اشتراک گذاری تاکسی با یک یا تعداد بیشتری از افراد در جهت کاهش هزینه و زمان است، به طوریکه نفع شرکت های تاکسی رانی، شهروندان و رانندگان تاکسی را به طور متقابل در نظر گرفته و از تردد بی مورد تاکسی ها در شهر می کاهد. در این روش افراد با توجه به مقصدهای یکسان از یک ماشین استفاده می کنند که از نظر محیطی و اقتصادی بسیار به صرفه است.

 

این روش به صورتی است که تمامی رزرو و فعالیت های مرتبط با درخواست تاکسی توسط شهروندان می تواند بوسیلۀ اینترنت، تماس تلفنی ویا اس ام اس انجام گیرد. شهروند در سایت و یا به صورت تلفنی(تماس یا ارسال اس ام اس) درخواست داده و با پرداخت مبلغ مورد نظر و وارد کردن اطلاعاتی از قبیل:
• مبدأ
• مقصد
• ساعت حرکت (می تواند به صورت بازه ای تعریف شود)
• مرد یا زن بودن
و شرایط ویژۀ دیگر، می تواند درخواست خود را ثبت کند.

 

 


در این روش تهران را به چند منطقه تقسیم بندی کرده و درخواست های هر فرد در منطقۀ خود، مورد بررسی قرار گرفته و مسافران هر منطقه در صورت وجود مقصدهای یکسان به صورت اشتراکی از تاکسی مورد نظر استفاده می کنند. استفاده از این سیستم این امکان را برای شرکت فراهم می کند تا با استفادۀ بهتر از تاکسی ها رضایت شهروندان را در پی داشته باشد، چرا که مسافران در صورتیکه از یک تاکسی به صورت مشترک استفاده کنند هزینۀ سفر طی شده بین آن ها تقسیم شده و مبلغ کمتری را پرداخت می کنند، در عین حال مبلغ دریافتی توسط راننده تاکسی نیز افزایش می یابد. بصورتیکه توانسته است شهروندان را با پیمانکاران در ارتباط قرار داده و شبکه ای جامع جهت ساماندهی خدمت رسانی حداکثری به مردم تشکیل دهد.

با ثبت مبدا و مقصدهای خود در سایت، می توانید درخواست خود را ثبت نموده و با هزینه بسیار پایین تر، با تاکسی و افرادی که انتخاب می کنید همسفر شوید.
ارائه مثال:
فرض کنید شما از شهرک محلاتی به سمت فرودگاه امام خمینی درخواست تاکسی دارید. شما با پرداخت مبلغ 35000 تومان می توانید این مسیر را طی کنید. با پیاده سازی این سیستم، چنانچه 3 نفر دیگر نیز به طور همزمان درخواست سفر از شهرک محلاتی به سمت فرودگاه را داشته باشند، می توان با استفاده از این طرح و هماهنگی و برقراری ارتباط بین چهار مسافر، این افراد از یک تاکسی استفاده کنند و با پرداخت مبلغ 15000 تومان مسیر را طی نموده و به مقصد برسند. با توجه به مزایای موجود و دسترسی بالای افراد به تلفن و اینترنت، این فرآیند به راحتی انجام شده و واضح است این طرح به طور متقابل برای شرکت تاکسی رانی، راننده و شهروند، سود بیشتری را به همراه خواهد داشت.
با توجه به هزینه های بالای سوخت پس از اجرای هدفمندسازی یارانه ها در کشور، تاکسی پول توجیه پذیری بیشتری نسبت به گذشته خواهد داشت. این طرح، تمامی افراد را به طور متقابل در نظر گرفته است و با وجود این طرح گامی جدید در صنعت تاکسی رانی کشور خواهیم برداشت.

خدمات ویژه تاکسی پول:
• سرویس دهی به عموم مردم
• سرویس مدارس
• سرویس دهی به سازمان ها، ادارات و ارگان های مختلف
• سرویس دهی به آژانس های مسافرتی
• سرویس دهی جهت بازدید از مکانهای دیدنی، رستوران هاو…
مزایای استفاده از تاکسی پول:
• موجب صرفه جویی در هزینه ها می شود، چراکه، یک ماشین در اختیار چند مسافر است و به دنبال آن در مصرف سوخت صرفه جویی شده و هزینه نگهداری – تعمیرات تاکسی ها نیز به میزان زیادی کاهش می-یابد. در مجموع «تاکسی پول» بطور قابل توجهی در هزینه های مختلف از جمله بنزین، نفت، لاستیک، هزینۀ پارکینگ، بیمۀ خودرو صرفه جویی می کند و از استهلاک خودرو به شدت می کاهد.
• از تراکم و ترافیک زیاد در خیابان ها جلوگیری می کند که خود موجب کاهش تصادفات در خیابان ها و جاده ها می شود.
• موجب کاهش آلودگی هوا و کاهش انتشار دی اکسید کربن می شود، چراکه ماشین ها نیز یکی از عوامل عمده تولید دی اکسید کربن در کشور است و «تاکسی پول» نیز این امکان را فراهم می کند تا از طریق کاهش ترددهای بی مورد تاکسی ها تاثیر بسزایی در این امر داشته باشد.
• سیستم خدماتی «تاکسی پول» امکان ارتباط اجتماعی بین افراد را چندین برابر کرده و به صورتی است که ارتباط بین افراد را از طریق سایت ها و کانال های ارتباطی دیگر برقرار می کند.
• با استفاده از این روش می توان از تاکسی های شرکت های تاکسیرانی به صورت بهینه استفاده کرد و از تردد بی مورد تاکسی ها در سطح شهر جلوگیری کرد که خود موجب کاهش حرکت خالی تاکسی ها می شود.
• در این طرح از زمان در بهترین حالت ممکن می توان استفاده کرد به طوریکه رضایت شهروندان را نیز از جهات مختلف در پی خواهد داشت.
• از دیگر مزایای مهم این طرح این است که افراد با هزینه بسیار کمتر، با تاکسی و افرادی که خود می-خواهند می توانند از تاکسی به صورت اشتراکی استفاده کنند.
• اجرای این طرح در سازمانها موجب افزایش بهره وری و بهبود وضعیت کارکنان می شود.
• با استفاده از این طرح استفاده از تاکسی توجیه بیشتری پیدا کرده به طوریکه در عین افزایش امنیت اجتماعی، سرعت در خدمت رسانی نیز با رشد چشم گیری مواجه است.
• استفاده از این طرح در مدارس باعث می شود والدین امکان گزارش گیری روزانه از سرویس فرزندان خود را داشته باشند.

منبع تاكسي بيسيم تهران_1828

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *