نماز جمعه امل

امام جمعه آمل : اربعین جزو شعائر اسلامی و باید بزرگ داشته شود /اگر کمکهای مؤمنانه نبود فاجعه پیش می آمد/ مدیری که دغدغه مردم ندارد خائن است

سومین نماز  عبادی و سیاسی جمعه در سال 99 شهرستان آمل به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید جلیل مرتضوی امام جمعه این شهرستان  در مصلی میر بزرگ برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری هراز نیوز :

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد الله رب العالمین والعاقبه والتقوی والیقین . اول خودم و بعد همگاران را سفارش می کنم به رعایت تقوی الهی و دوری از گناه که بهترین عمل نزد خداوند پرهیزگاری است و دوری از گناه .

خداوند ارزش انسانها را در تقوی دانسته و فرموده ارزش انسانها در روی زمین همین تقوی است و از حضرت امام صادق ع نقل شده است که قیامت روز شادمانی تقوی پیشگان هست و حال که چنین است خدایا تو را به این ماه صفر قسم می دهیم که همه ما را به تقوی الهی آراسته بفرما.

ماه صفر است و ماه عزا و اجتماع بزرگ حسینی ع را در پیش رو داریم. نه شیعه و نه ادیان دیگر بلکه همه دلسوختگان به حرم حسینی ع در این اجتماع بزرگ نقش دارند. وقتی انسان در اجتماع بزرگ اربعین قرار می گیرد و با دین های مختلف روبرو می شود و با زائرین هم صحبت و همکلام می شود می بینیم که همه و همه فقط به عشق حسین و اهلبیتش آمدند و بس.

کربلا فعلا” بسته است ولی مردم عراق پیاده روی به سوی کربلا را آغاز کرده اند . اربعین جزء شعار اسلامی است. بزرگترین اجتماع اسلامی است. در سوره حج در آیه 32 خداوند می فرماید هر کس شعائر اسلامی را بزرگ بدارد و بر انجام آن کار با تمام وجود اصرار داشته باشد از نشانه های انسان با تقوا است .

پرچمی که در دست حضرت قمر بنی هاشم ع است همین شعائر اسلامی است. شعائر باید بر اساس تقوی باشد نه رقابت؛ بر مبنای اعتقادات دینی و تقوایی باشد . اگر در قیامت به انسان به چشم بزرگ نگاه می شود همان رعایت تقوی است و بس . خون حسین ع و پرچم حسین ع از شعائر اسلامی است و باید بزرگ بشماریم و به آن ارج بنهیم.

نماز جمعه امل

خطبه دوم :

بسم الله الرحمن الرحیم . الحمد الله رب العالمین و الصلوه و والسلام و علی محمدا” و آله الطاهرین . امام حسن عسگری (ع) می فرماید انسان با تقوا نشانه هایی دارد که یکی از آن نشانه ها خواندن زیارت اربعین است. اجتماع در اربعین در ایام کرونای فعلی شکل نمی گیرد و پیاده روی تعطیل است و دعا بکنیم که خداوند این توفیق را از ما نگیرد. کرونا کمر دولتمردان را شکسته است . کمر صنعت را شکسته است . کمر اقتصاد را شکسته است .

ویروسی که 4 گرم هم وزن ندارد ببینید چگونه دنیار را متحول کرد؟ این ویروس برای ما درس است به خودمان بیاییم ما شیعه علی ع هستیم و جزء منتظران ظهور حضرت حجت ابن الحسن العسکری ع هستیم و بخاطر افزایش آمار بیماری کرونا درا در این شهرستان باید حواسمان جمع باشد.

هیئت های مذهبی سیار راه اندازی بشود هم در 28 صفر و هم در شهادت حضرت امامرضا ع . خواندن دعای زیارت از راه دور در روز اربعین سفارش شده است. رزمایش بسیار خوبی را در سپاه آمل امروز داشته ایم . از فرماندهی سپاه ، نیروی انتظامی و بسیجیان و رزمندگان قدر دانی می کنم و خدا قوت می گویم. از دادستان انقلابی و شورای تامین شهرستان هم تشکر می کنم .

13 مهر روز هجرت حضرت امام خمینی به نوفل لوشاتوی پاریس است و ز آنجا انقلاب به ایران و دیگر نقاط جهان مخابره شد. 14 مهر روز دامپزشکی است به همه دامپزشکان و دامداران تبریک می گویم. روز روستا و عشایر را در پیش داریم و باید گامهای مهمتری را دولتمردان برای روستائیان بردارند.

روز کودک را در پیش داریم صدا و سیمای ما باید زندگی جدیدی را برای خانواد ها تدارک ببیند . عصر جدیدی راباید تلوزیون در بین خانواده ها در این ایام کرونایی باز بکند . باید برای کودکانمان قدمی برداریم. سالروز شهادت سردار حاج حسین همدانی را داریم و تبریک و تهنیت می گویم شهادتاین سردار بزرگ سپاه اسلام را.

همه چیز را به پای دولتمردان ننویسیم خودمان باید قدم برداریم.20 صفر اربعین حسینی ع است . در ایام محرم کمترین آسیب را بخاطر کرونا داشته ایم. در تعطیلات در دریای خزر فاجعه شده بود و جاده هراز هم که به روی مردم باز بماند و این گرفتاری ها یقینا” بوجود می آید. دلواپسان امام حسین ع چه کسانی هستند.

امام حسین ع برای احیای دین شهید شده است و ما باید برای مردم جان بدهیم و در تاسوعاو عاشورای حسینی ع دریای خزر را دیده اید آنچه که اتفاق افتاده است بی تقوییبوده است و بس.

گرانی بیداد می کند . معیشت مردم در خطر است. حضرت آقا 10 سال است که می گوید جنگ اقتصادی در راه است پیام حضرت آقا را ببینید . مگر آب و برق ما را آمریکا می دهد ؟

ما 40 سال است که داریم با دولت آمریکا می جنگیم و جنگ اقتصادی بعد از انقلاب شروع شد. برجام هیچ آب و نانی برای مردم ما نشد ما از اول گفتیم که دشمن ما آمریکا است . بدترین وضع فعلی جامعه معیشت مردم است . باید به فکر این قشر از جامعه باشیم چه جوابی برای مردم داریم به اقتصاد رسیدگی بکنید و مردم را دریابید.

بهترین مردم را داریم اما بیائید بازار وانفسا را ببینید. می بینیم و خجالت می کشیم . تا پارسال پدر و مادر یک جوان می امدند پیش ما و می گفتند فرزند ما تحصیل کرده است و بیکار است یک کاری برایش پیدا بکنید اما در حال حاضر پیش ما می آیند و می گویند ما در معیشت مشکل داریم به داد ما برسید.

اگر نبود کمکهای مؤمنانه سپاه و خیرین و مراکز نیکوکاری چه فاجعه ای بین خانواد های شهرستان پیش می امد؟ کارخانه ای صدها کارگر دارد اداره برق می گوید من طلبکارم برقش را قطع می کند. بانک می گوید من طلبکارم کارخانه اش را پلمپ می کند . پیگیر می شویم می گوین استان دستور داده است . می رویم استان می گویند تهران دستور داده است . دیگر چه بکنیم.

مدیرانی که دغدغه مردم رادارند خیانت می کنند به این مردم . نباید در راس کار باشند. مدیر باید به فکر حل مشکلات باشد نه خود یک مشکل باشد برای مردم. شما این گرانی خودروها را ببینید چه خبر شده است مگر ؟ بیایید به فکر مردم باشیم و حقیقتا” مردم در مشکل هستند.

خدایا همه ما را ببخش و بیامرز . خدایا همه ما را به تقوی الهی آراسته بفرما.

والسلام علیکم و رحمت الله و بر کاته

گزارش : حسن جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *