وی خاطرنشان کرد : از فرصت ها باید فرصت سازی کرد نه فرصت سوزی ، هر برنامه هنری که در سطح شهرستان اجراء می شود ، چگونه باید تشخیص بدهیم که معیار و ملاک آن چیست ، امتیاز بندی بر چه اساسی باید باشد . از نظر ما امتیاز دهی بر مبنای میزان اثرگذاری در جامعه ، در ترویج ارزشهای دینیست . اگر برنامه ها با صداقت ، اخلاص ، به فکر همدیگر بودن ،تعاون و همکاری ،ترویج روحیه شهادت‌طلبی و امر به معروف و نهی از منکر را در کار فرهنگی و هنری عملی کنیم به میزان اثر گذاری آن باید به آن امتیاز داد . اگر قرار باشد چند نفری در جایی جمع شوند و کاری انجام دهند و خروجی خوبی نداشته باشد آن را نمی توان گفت که کار هنری انجام شده است .

امام جمعه شهرستان بابلسر عنوان کرد: شهدا ستاره های راه هدایت هستند


برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس ، روایت ،درایت و رعایت سه شاخصه اصلیست که باید مورد توجه قرار گیرد

اولین جلسه کارگروه و کمیته هنری دفتر حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس همراه با معرفی اعضای این کمیته در دفتر امام جمعه شهرستان بابلسر برگزار شد .

سرهنگ طاهری مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان بابلسر ضمن معرفی آقای هادی میرقربانی مجری توانمند و هنری صدا و سیمای مازندران به عنوان مسئول کمیته هنرمندان این دفتر و معرفی چند تن از هنرمندان و اهالی رسانه به عنوان عضو این کمیته ، طی سخنانی برنامه‌های این دفتر در شهرستان بابلسر را محضر حجت الاسلام قلی پور امام جمعه بابلسر و اعضا کمیته چندگانه تشریح نمود .


سرهنگ طاهری ضمن تشکر از همکاران و یادگاران هشت سال دفاع مقدس که در دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان بابلسر همکاری دارند افزود : با تلاش و پشتکار همکاران عزیز در این دفتر بالغ بر ۱۵۰۰ ساعت مصاحبه و 170 هزار قطعه عکس از خانواده های شهدا و یادگاران دفاع مقدس جمع آوری شد که امیدواریم بتوانیم این میزان را به حداکثر خود برسانیم ، چون معتقدیم هر چه کار برای شهدا و یادگاران هشت سال دفاع مقدس انجام دهیم باز هم کم است .


وی خاطر نشان کرد نقش هنر و هنرمندان در ترویج فرهنگ یک نقش بی‌بدیل است و شهرستان بابلسر در تمام موضوعات ظرفیت‌های بخصوصی دارد


در ادامه این نشست حجت السلام قلی پور امام جمعه شهرستان بابلسر ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس و جان فشانی های رزمندگان در آن دوران گفت : با رشادت و از خود گذشتگی شهیدان و رزمندگان ما بود که این روزها ماندگار شد و ما باید این ظرفیت و پتانسیل را به جوانان و نسل آینده بشناسانیم ، این کار یک عزم جدی و پشتکار هنرمندانه می خواهد که این ظرفیت در شهرستان بابلسر در تمام گروه ها وجود دارد و بسیار بالاست .اکثریت آنها صاحب نظر هستند و از داخل این ظرفیت عظیم بعضی از این عزیزان در شهر خود توانمندند ولی گوشه گیر و منزوی و در شهرهای دیگر از این‌ها بهره می‌برند ولی در شهر خودشان از آنها بی بهره اند .

حجت السلام قلی پور افزود : نقش هنر و هنرمندان در ترویج فرهنگ یک نقش بی‌بدیلی است . اگر قرار باشد فرهنگ دفاع مقدس را در جامعه ترویج کنیم باید از بهترین مجموعه و کاربلد در حوزه فرهنگی و هنری استفاده کرد چون معتقدیم هنرمندان بیشترین اثر را در جامعه خواهند گذاشت چنانچه بعضا” در بعضی از موضوعات بعضی از هنرمندان را مشاهده می‌کنیم که در قالب سلبریتی ها مسیر را عوضی به مردم نشان میدهند البته اثرش را هم خواهد داشت .


وی خا�


امام جمعه بابلسر در ادامه سخنان خود گفت : هفته دفاع مقدس را باید به نحوی گرامی داشت تا رزمندگان و دلسوزان نظام و شهیدان گرانقدر راضی و دلخوش باشند به گفته آیت الله جوادی آملی برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس باید سه کار اصلی مورد توجه قرار گیرد .. روایت ، درایت و رعایت . اگر در روایت کردن یک موضوعی درایت و رعایت انجام شود آن کار بخوبی به مخاطب القا می شود و وظیفه آن روایتگر انجام می پذیرد .امیدواریم در انتقال موضوعات دفاع مقدس به نسل امروز این سه اصل مدنظر قرار گیرد تا شنونده و بیننده آن چیزی که برایش مهم است بفهمد و قبول کند . .

خبرنگار : اسماعیل فلاح
عکس : میثم پور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *