هراز نیوز: مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای مازندران گفت: کارخانه زباله سوز در شهرهای آمل و بابل احداث می شود.
علی بابایی کارنامی از انعقاد تفاهم نامه با شرکت اس دبلیوتی مالزی خبر داد و گفت: این شرکت مالزیایی از شهر بابل و آمل بازدید کرده و با بررسی های اولیه برای ساخت کارخانه زباله سوز موافقت خود را اعلام کرده است. 

وی افزود: در تفاهم نامه اولیه با کمپانی مورد نظر دو ماه مهلت اجرایی اولیه مشخص شده که چنانچه در این مدت به تعهدات خود عمل نکند، این تفاهم نامه از حالت اجرایی شدن خارج خواهد شد.

سرپرست سازمان پسماند مازندران یادآور شد: شهرداریهای طرف قرارداد با این شرکت باید زیر ساختهای اولیه نظیر زمین و جاده دسترسی و زباله را در اختیار کارخانه به مدتی که مشخص شده قرار دهند.

بابایی ادامه داد :این کمپانی برای ساخت کارخانه زباله سوز در استان 220 میلیون دلار سرمایه گذاری خواهد کرد که در صورت تحقق این مهم ضمن رفع مشکل زباله و اشتغال جوانان، دستیابی به دانش زباله سوز در مازندران بومی خواهد شد.

وی اظهار داشت: این تکنولوژی استاندارد اروپا را داشته وهیچ محدودیتی را برای اجرایی شدن در هرنقطه از شرایط آب و هوایی ندارد و آلودگی از سوی این کارخانه محیط زیست و مردم را تهدید نمی کند.

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های مازندران بیان داشت: شرکتهایی که توان سرمایه گذاری  را در موضوع زباله داشته باشند تمام زیر ساختهای اولیه را آماده خواهیم کرد و تحویل سرمایه گذار خواهیم داد.

بابایی اذعان داشت: با توجه به ورود مسافران در فصول مختلف سال و تولید زباله های خشک و تر و خطری که محیط زیست استان را تهدید می کند، نیاز است تا همه مسئولان استانی و کشوری برای حل معضل زباله تلاش کنند.پ

منبع خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *