هراز نیوز: سيدعلي اكبر طاهايي’ شنبه شب در جلسه اي به همين منظور كه با حضور شركت ‘SWT’ از مالزي در محل استانداري برگزار شد، گفت: در راستاي اجراي اين طرح، دو نيروگاه زباله سوز هر كدام با ظرفيت روزانه 500 تن زباله در شهرهاي آمل و بابل احداث مي شود.
وي اظهارداشت: با اجراي اين طرح علاوه بر دفع و دفن بهداشتي زباله، روزانه 12 مگاوات برق نيز توليد مي شود.
وي با عنوان اينكه مقرر شده براي احداث نيروگاه زباله سوز، زمين مناسب در اختياز سرمايه گذار قرار گيرد، گفت: همچنين سرمايه گذار نيز متعهد شده در صورت تهيه زمين تا دو ماه آينده برنامه اين طرح را زمانبندي كند.
وي بحث دفع و دفن بهداشتي زباله در مازندران را ازجمله مشكلات فراروي ذكركرد و گفت: احداث نيروگاه زباله سوز در اين استان به عنوان يك راهكار اصولي در رفع اين مشكل بسيار جدي و فرمانداران و شهرداران از اين طرح استقبال مي كنند.
استاندار مازندران با اشاره به گردشگر پذيربودن اين استان افزود: بحث توليد زباله در اين استان روز به روز در حال افزايش است.
‘طاهايي’ بر لزوم احداث نيروگاه زباله سوز در مازندران تاكيد كرد و ادامه داد: تكميل طرح آزاد راه تهران و شمال در مازندران باعث مي شود تا حجم قابل توجهي از مسافران از اقصي نقاط كشور به اين استان وارد شوند و به همين علت زباله هايي كه گردشگران و مسافران توليد مي كنند نيز به طبع قابل توجه است.
وي ابراز اميدواري كرد تا با اتخاذ راهكارهاي درست و اصولي از جمله احداث نيروگاه زباله سوز، مشكل دفع و دفن بهداشتي زباله در مازندران رفع شود.
وي ميانگين توليد زباله در مازندران را روزانه بيش از سه هزار تن ذكركرد و در عين حال افزود: رييس جمهوري بر لزوم فراهم كردن امكانات مورد نياز براي ورود بخش خصوصي و همچنين افزايش سرمايه گذاران خارجي در اجراي طرح هاي مختلف در كشور اهتمام ويژه دارد.
در ادامه اين جلسه ‘جفري چي آ’ سرمايه گذار مالزي و مديرعامل شركت ‘SWT’ در سخناني گفت: اين شركت يكي از قويترين شركتي است كه در زمينه احداث نيروگاه زباله سوز مشغول فعاليت است و در بورس رفنكفورت آلمان نيز مقام اول و دوم را داراست.
وي افزود: اين شركت تاكنون موفق شده 200 طرح در اين زمينه را در كشورهاي مختلف اجرا كند.
وي هزينه احداث هر نيروگاه زباله سوز در مازندران را يكصدو 10 ميليون دلار ذكركرد و گفت: در صورت تكميل اين طرح براي حدود 80 نفر نيز به صورت مستقيم شغل ايجاد مي شود.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *