آغاز طرح غربالگری تنبلی چشم با تمهیدات پیشگیری از کرونا در شهرستان آمل
اسفندیاریان گفت : طرح پیشگیری از اختلالات بینایی ویژ ه کودکان 6-3 سال بدلیل شیوع کرونا از پاییز به تیر تغییر کرد.

به گزارش هرازنیوز ، اسفندیاریان از طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان 3 تا ۶ سال خبر داد و گفت : این طرح باهدف پیشگیری از اختلالات بینایی کودکان با توجه به شیوع ویروس کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا می‌شود و از امسال شیوه اجرای طرح تغییر کرد و به جای پاییز از تیر ماه شروع شد .
وی با بیان اینکه در این طرح از چارت بینایی سنجی استفاده نمی‌شود و تنها معاینه با دستگاه است افزود : 1 پایگاه دائمی برای اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در شهرستان فعال بوده و در صورت نیاز به معاینه بیشتر کودک به چشم پزشک ارجاع داده می‌شود که 2 اپتومتریست و 1 چشم پزشک در این طرح با بهزیستی شهرستان همکاری می‌کنند و امسال طرح غربالگری تنبلی چشم در راستای به حداقل رساندن تماس کمتر بین کودک با فرد غربالگر؛ تنها به وسیله دستگاه و تنها در پایگاه های دائمی بدلیل شیوع ویروس کرونا انجام می شود.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان آمل همچنین خاطر نشان کرد : درسال 1398 از حدود 16000 کودک 3 تا 6 سال شهرستان ، حدود 13000 کودک غربال شدند که از بین 66 کودک مبتلا به آمبلیوپی ، 360 کودک دارای سایر اختلالات بینایی و سایر کودکان سالم بودند. در سال گذشته 45 نفر از کودکان به پزشک متخصص ارجاع داده شدند و همچنین 17 عینک تحویل کودکان نیازمند به عینک در این طرح شد.
گفتنی است : آدرس پایگاه دائمی سنجش بینایی در شهرستان آمل – میدان 17 شهریور – پاساژ خواجوی اپتومتری مهدی با شماره تماس : 09356840506 آقای اسماعیل زاده می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *