هراز نیوز :عضو هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس از تهیه طرح تشکیل استان توریستی فرهنگی خلیج فارس خبر داد و گفت: این طرح فردا توسط نمایندگان، امضا و تقدیم هیئت رئیسه مجلس خواهد شد. . .

ولی اسماعیلی نماینده گرمی در مجلس در گفت و گو با خبرنگار بولتن نیوز با اشاره به روز ملی خلیج فارس  گفت: نمایندگان مجلس در آستانه این روز طرح مذکور را تهیه کرده و تصمیم دارند تا آن را به تصویب مجلس برسانند.

وی افزود:بر اساس این طرح ضمن تغییر نام جزیره ابوموسی به بوموسی (به معنای مکان سبز و آباد) که نام اصلی و قدیمی این جزیره می باشد،استان توریستی فرهنگی خلیج فارس تشکیل خواهد شد.

رئیس کمیته امنیت داخلی کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس افزود : بر اساس این طرح جزیره بوموسی مرکز این استان خواهد بود و جزیره هایی شامل تنب کوچک و تنب بزرگ، بندر سیری، جزیره کیش، جزیره قشم، بندر لاوان، و بندر لنگه از شهر های این استان خواهند بود.

 

 

اسماعیلی تصریح کرد: یکی از اهداف تهیه این طرح و تشکیل استان مذکور پاسخ گویی به اقدامات مداخله جویانه مقامات امارات کوچک می باشد.

وی اضافه کرد: همچنین زنده و جاودانه نگه داشتن خلیج فارس و محافظت از تمامیت ارزی جمهوری اسلامی ایران از دیگر اهداف تشکیل این استان است.

 

 

 

نماینده گرمی و دشت مغان تأکید کرد: در صورت تصویب نهایی طرح مذکور در مجلس، هواپیماهای خارجی که می خواهند از آسمان این مناطق عبور کنند باید از کلمه عبور خلیج فارس استفاده کنند که همین امر منجر به جاودانه شدن نام خلیج فارس در عرصه بین الملل خواهد بود.

گفتنی است پس از سفر اخیر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور به جزیره ابوموسی در قالب سفرهای استانی که برای اولین بار در تاریخ انقلاب اسلامی صورت گرفت بازتاب های فراوانی را در سطح کشور و حتی جهان داشت اما اقدام قابل توجه رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که بلافاصله اعلام کرد که این جزیره تاریخی به عنوان منطقه توریستی اعلام می شود پاسخ قاطعی بود به اقدامات خصمانه کشورهای عربی و به خصوص امارات که قصد مصادره این جزیره همیشه ایرانی را داشتند و حال نیز حمایت مجلس از اقدام میراث فرهنگی نشان دهنده اتحاد مسئولان در مسئله ای است که به تمامیت ارضی کشورمان مربوط می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *