هراز نیوز :سرپرست واحد علوم وتحقیقات آیت الله آملی از ایجاد مرکز رشد تکنولوژی و همچنین شرکت‌های زایشی در این واحد دانشگاهی خبر داد.

طی مراسمی با حضور محمد صادق مهدوی معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، فاضل لاریجانی به‌عنوان رئیس جدید دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات واحد آمل معارفه شد.

در این مراسم که با حضور متکان معاون وزیر علوم و تحقیقات و فناوری ، طائب رییس منطقه 3 دانشگاه آزاد اسلامی ، یوسفیان نماینده مردم آمل ، جمشیدی معاون استاندار مازندران ، امام جمعه ، فرماندار و جمعی از روسای دانشگاههای استان مازندران و روسای دستگا ه ها و ادارات شهرستان آمل برگزار شد ، متن حکم صادره از سوی دکتر فرهاد دانشجو قرائت و از سوی متکان معاون وزیر علوم و تحقیقات و فناوری به دکتر لاریجانی اهدا شد .

در ابتدای این مراسم نصرت اله حدادی عضو هیات علمی گروه ادبیات فارسی این واحد دانشگاهی به نمایندگی از سوی کارکنان و اساتید از زحمات 9 ساله صفانیا در کسوت ریاست واحدعلوم وتحقیقات آیت الله آملی قدردانی کرد .

علی محمد صفانیا رئیس سابق این واحد دانشگاهی با اشاره به اینکه از سال 82 به عنوان رئیس این واحد دانشگاهی فعالیت می‌کنم و روزهای تلخ و شیرین بسیاری را دیده‌ام، اظهار داشت: این واحد ابتدا واحدی تازه تاسیس و فاقد هرگونه امکاناتی بود و هنوز حصاربندی زمین‌های دانشگاه نیز انجام نشده بود.

صفانیا با اشاره به اینکه توسعه این واحد دانشگاهی در طی سال‌ها قدم به قدم پیش رفت و تا جایی رسید که این واحد دانشگاهی امروز 124 عضو هیئت علمی دارد، گفت: این دانشگاه با 72 هکتار مساحت، 35 هزار متر مربع فضای آموزشی و رفاهی ایجاد کرده است.

وی با اعلام اینکه امروز واحد علوم وتحقیقات آیت الله آملی با درجه بسیار بزرگ از جمله قطب های علمی در سطح منطقه است گفت : این واحد در حال حاضر در 22 رشته در مقطع کراشناسی ارشد دانشجو دارد .

دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی اذعان داشت : یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های توسعه‌ای در این واحد دانشگاهی، توسعه رشته‌های پزشکی است که امیدواریم این امر محقق شود.

فاضل اردشیر لاریجانی سرپرست واحد علوم وتحقیقات آیت الله آملی نیز اذعان داشت : این واحد دانشگاهی باید به یکی از قطب‌های علمی ،آموزشی وپژوهشی در سطح کشور تبدیل شود.

لاریجانی بااشاره به اینکه یکی از برنامه های اعلام شده توسط دکتر دانشجو ریاست دانشگاه ارتقای کیفیت است تصریح کرد :این مهم در واحد آیت الله آملی باید به عنوان یک راهبرد اصلی مد نظر قرار گیرد .

وی از ایجاد مرکز رشد تکنولوژی و همچنین شرکت‌های زایشی در این واحد دانشگاهی خبر داد و گفت: توسعه مناسبات بین المللی از جمله ایجاد مرکز بین‌المللی مطالعات اسلامی در واحد آیت الله آملی می‌تواند به تحقق اهداف بین المللی شدن این واحد دانشگاهی کمک کند.

لاریجانی گفت :شاخص های مربوط به حوزه آموزش و تعداد کسب جوایز بین المللی و همچنین تولید مقالات در مجلات علمی بین المللی و نیز میزان ارجاعت به این مقالات جز شاخصهای ارزیابی ارتقا است.

وی افزود :ارزیابی ارتقا شاخص های دیگری هم مثل ایجاد شرکتهای زایشی مبتنی بر طرح های پژوهشی توسط اعضا هیات علمی آن دانشگاه و میزان ثبت اختراعات مبتنی بر طرح های پژوهشی انجام شده نیز دارد .

رئیس واحد علوم و تحقیقات واحد آیت‌الله آملی با اعلام اینکه اگر نتوانیم ارتباطی میان طرح‌های پژوهشی و نیازهای جامعه برقرار کنیم نمی‌توانیم تحول ایجاد کنیم، تصریح کرد: یکی از عامل‌های ارتباط شرکت‌های زایشی است که به تجاری شدن پژوهش کمک می کند

محمدصاق مهدوی معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آمل با اشاره به اینکه نامگذاری امسال به حمایت از تولید مسئولیت عظیمی را برای دانشگاهیان ایجاد می‌کند، اظهار داشت: این هدف ابعاد اقتصادی و فرهنگی دارد که مطمئنا بعد فرهنگی آن بر دوش فرهنگیان است.

وی با بیان اینکه چرا باید کالای ایرانی مصرف کنیم ؟باید توسط دانشگاه‌ها بررسی و نهادینه شود، یادآور شد: باید تمام تلاش خود را برای تحقق این شعار انجام دهیم.

مهدوی با اشاره به اینکه در گذشته دانشگاه‌های ما تک محور بود و تنها بر بعد آموزشی تکیه داشت، افزود: جدی گرفتن پژوهش و پژوهش‌محوری امروز به یکی از محورهای توسعه دانشگاه آزاد تبدیل شده است.

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه سه کمیته دانشجویی، کارکنان و هیئت علمی برای مطرح کردن مسائل و مشکلات دانشگاه آزاد تشکیل شده است، بیان داشت: ارائه راهکارها برای رفع مشکلات دانشگاه می‌تواند به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم در پیشبرد اهداف دانشگاه‌ موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه قدم‌های خوبی در سال‌های اخیر در آمل در توسعه واحدهای دانشگاهی برداشته شده است، یادآور شد: با ادامه این روند، آمل به یکی از قطب‌های علمی کشور تبدیل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *