پرورش ماهی قزل الا در قفس

مزرعه ای در آمل وجود دارد که  دو منظوره برنج تولید می کند و ماهی قزل آلا را در قفس پرورش میدهد.

به گزارش پایگاه خبری هرازنیوز : سید هادی عقیلی مسئول شیلات آمل گفت،این طرح به لحاظ فنی به صورت پایلوت برای اولین بار و دو منظوره ( شش ماهه اول سال کشت برنج و شش ماهه دوم سال پرورش ماهی قزل آلا) به تعداد۴ سایت که هر سایت بصورت قفس‌های ۴ تایی کنارهم با چارچوب فلزی و تورهای پلاستیکی و با شناور هایی که جهت غذا دهی و نظارت بهم متصل شده است در زمین کشاورزی و شالیزاری در سطح 2/2هکتار احداث گردیده است .

وی با تشکر از دکتر حاجی پور نماینده منتخب شهرستان آمل برای بازدید از این مزرعه گفت : مزرعه پرورش ماهی قزل آلا در قفس آقای سید حسین دریاباری در روستای رستمداری محله قلعه کش از توابع بخش دشت سر شهرستان آمل فعال است .

مجری طرح مطرح کرد : این طرح در سطح 2/2هکتاردارای مزایای بشرح ذیل می باشد ضریب تبدیل پایین و تلفات کم و ارگانیک بودن محصول و استفاده ازکود حاصله از پرورش ماهی موجب افزایش تولید برنج حذف کامل کوده شیمیایی درکشت برنج را بهمراه دارد.

وی ادامه داد : هزینه پایین اجرای طرح به لحاظ تاسیساتی و تجهیزاتی که قابلیت جمع آوری و راه اندازی مجدد دردوره های بعد را دارد و هیچگونه تغییر کاربری صورت نمی گیرد و استفاده بهینه از منابع آب و جلو گیری از هدر رفت آب در نیمه دوم سال و ذخیره سازی آب در زمینهای شالیزاری پایین دست مورد استفاده قرارمی گیرد که از اهم شاخصهای این طرح می باشد.

دکترحاجی پور در این بازدیدمطرح کرد : امیدواریم با تلاش و کوشش بهره برداران شیلاتی درسال جهش تولید با احداث چنین مزارعی درسطح روستاهای شهرستان بتوانیم با ایجاد اشتغال با استفاده از روش‌های نوین آبزی پروری شاهد تغییر چهره اقتصادی درروستا‌ها باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *