مخالفت شهرداری و اداره راه شهرستان تنکابن با مدافعان حرم یا تساهل؟!

مجید قاسم کردی/حقوقدان فعال مدنی

بسم رب شهدا و الصدقین

پس از حذف نام شهدا از برخی معابر شهر تهران، در اقدامی تعجب برانگیز تمثال تنها شهید مدافع حرم شهرستان تنکابن به پایین کشیده می شود برخی از فعالان اجتماعی و خانواده های شهدا این این اقدام را عمدی و با نیت حذف نام شهدا از معابر و خیابان‌ها عنوان کردند. که در این میان  فرزند شهید مرادخانی در گفتگو با خبرنگار مشرق به اقدام ناشایست شهرداری و اداره راه شهرستان تنکابن در حذف تصویر پدر شهیدش از روی یک پل هوایی اعتراض کرد.

البته شهرداری تنکابن  بیش از این به بهانه هایی هم ، تحرکاتی در خصوص حذف تمثال این شهید از مرکز شهر داشت که نهایتا بجهت قدرت آن را اعمال کرد و تمثال این شهید از طاق نصرت مرکز شهر به بنری کوچک در کمربندی شهر بر روی پلی که هزینه ساخت آن پل هم توسط خیران داده شده بود  انتقال داد اقدامی که بجهت جلوگیری از فشار سیاسی و اجتماعی توسط شورا و شهرداری صورت گرفت. حالا با گذشت مدتی پس از درخواست های مکرر خانواده شهید و مردم در خصوص جانمایی درست و استفاده از نمادی مناسب شان وجایگاه آن شهید  اینبار   نه تنها بهبودی حاصل نشد بلکه به بهانه واگذاری پل به بخش خصوصی به طور کل تصویر نماینده و  نماد مقاوت و ایستادگی مردم فداکار شهرستان تنکابن شهید مردادخانی را به پایین کشیده اند.

یاد و نام جانشنین سردار همدانی و جانشین قرارگاه امام حسین(ع) ستاد کل نیروهای مسلح شهید محرمعلی مرادخانی در زادگاه خودش آنچنان محجور و غریب است که  در این اقدام اداره کل راهداری و شهرداری تنکابن ، بی مهری دیگر مسئولان شهرستان هم مشهود است که تا جاییکه صدای بلند و رسای اعتراض مدیران بنیاد شهید و سپاه هم به گوش نرسید.

جا دارد از  اعضای شورای اسلامی شهردار و مدیرکل اداره راه  که خود را مدافع انقلاب اسلامی و رهروی شهدا می دانند این سوال را پرسید که مگر نشنیده اند که مقام معظم رهبری فرمودند زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا ارزشش از شهادت کمتر نیست حالا که بجهت مسئولیت خطیر خدمت به مردم از این توفیق الهی بی بهره مانده اید آیا حذف نمادهای مورد احترام و پذیرش مردم مخالفت علنی با تفکر مقاومت اسلامی و و حذف انقلابی گری و  فراموشی درس شهادت از سطح جامعه بحساب نمی آید؟

مسئولین شهرستان تنکابن فراموش نکنند که  رهبر معظم انقلاب در واکنش به سناریوی حذف نام و یاد شهدا اعلام داشتند : انگیزه‌هایی بسیار شدیدی وجود دارد که یاد شهدا به فراموشی سپرده شود؛ چیزهای دیگری مطرح کنند و جلوه‌های کاذب و عظمت‌های دروغین را مطرح کنند تا عظمت‌های واقعی از یادها برود. نگذارید غبارهای فراموشی روی این خاطره‌های گرامی را بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *