ویندوز ما چند بیتی است؟

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد قصد نصب نرم افزار خاصی را دارید، اما پس از مراجعه به سایت های دانلود نرم افزار مانند سافت گذر،دانلودهاو میهن دانلود یا خرید نرم افزار از بازار با نسخه های 32 بیتی و 64 بیتی نرم افزار برخورد کرده اید و نمی دانید ویندوزتان چند بیتی است و کدام نسخه از نرم افزار برای شما مناسب است ،در ادامه آموزش شما را با دو روش آشنا خواهید شد .(در این آموزش از ویندوز 8.1 استفاده شده در  ویندوز 8 ،ویندوز 10 ،ویندوز xp و ویندوز 7  نیز مراحل آموزش مشابه می باشد).

برای تشخیص چند بیتی بودن ویندوز راه های مختلفی وجود دارد که ساده ترین روش استفاده از اطلاعاتی  است که در properties ودر بخش My Computer ویندوز وجود دارد، برای اینکار بر روی آیکن My Computer راست کلیک کرده و از میان گزینه ها properties  را کلیک می کنیم.

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید ویندوز نصب شده بر روی سیستم ما   windows 8.1 Enterprise  می باشد و همینطور نسخه آن را نیز با عدد2 مشخص کرده ایم که در اینجا 64  بیتی می باشد.

روش دوم: این روش که در بیشتر ویندوز ها یکسان می باشد استفاده از خط فرمان (Command prompt) یا به مخفف Cmd  استفاده میکنیم برای این منظور از start  ویندوز Run  را کلیک کنید(برای بازکردن پنجره Run می توان از کلید ترکیبیwin + R   استفاده کرد ) تا پنجره مربوطه باز شود در کادر متنی پنجره Run  تایپ کنید cmd وکلیدEnter را  بر روی کیبورد خود بفشارید و یا با کلیک بر روی  ok پنجره سیاه رنگ کامند یا cmd  را مشاهده می کنید.

در پنجره کامند با تایپ کردن عبارت wmic os get osarchitecture و فشردن کلید Enter بر روی کیبورد اطلاعات موردنیازتان را مشاهده می کنید.

همانطور که در تصویر مشاهده کردید ویندوز ما 64 بیتی بود این روش در تمامی نسخه های ویندوز موجود می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *