هراز نیوز :22 فروردین ماه 1378 یاد آور سالروز تاسیس دانشگاهی است که از بین همه واحد های دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور افتخار دارد که یگانه مجموعه است که به نام عالم جلیل القدر و فقیه اصولی ، مرجع فقید شیعیان جهان حضرت آیت الله العظمی میرزا هاشم آملی مزین شده است .

شاید آنروز که این دانشگاه   چون نهالی در باغ پربرکت دانشگاه آزاد اسلامی، در سال  1378   به همت فرزندان برومند حضرت آیت ا… میرزا هاشم آملی ، با پشتیبانی مردم شریف آمل کاشته شد و با سه رشته تحصیلی در سال 1379 آغاز به فعالیت کردکسی پیش بینی نمی کرد که امروز  این دانشگاه با 124 عضو هیأت علمی تمام وقت، 34 بورسیه دکتری، بالغ بر 35000 متر مربع فضای آموزشی و پژوهشی، 100 آزمایشگاه و کارگاه مجهز و مدرن و بسیاری امکانات رفاهی، آموزش و پژوهشی در زمینی بکر و زیبا به مساحت 72 هکتار، خرسند به تحصیل   نزدیک به 7000  دانشجو در87  رشته تحصیلی باشد و آینده ای درخشان در پیش روی خود ببیند.

همگان بر این مهم صحه می گذارند که سیر تحولات و پیشرفتهای کمی و کیفی این واحد دانشگاهی  در سالهای اخیر شتابی بی بدیل به خود گرفته است .

درتابستان  1390 در  پنجاه و نهمین اجلاس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی به واحد علوم وتحقیقات آیت الله آملی تبدیل شد ، قبل از این مصوبه ،در سال 1389 هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با عضویت این واحد دانشگاهی در اتحادیه جهان اسلام و پس از آن با تبدیل این واحد به شعبه بین الملل موافقت کرد .

در انتهای سال 1390 تصویب دانشکده های فنی و مهندسی ، صنایع غذایی و کشاورزی و قبل از آن دانشکده علوم پایه و انتشار خبر نوید بخش ارتقای این واحد به درجه بسیار بزرگ دانشگاهی  دستاوردهای درخشان این مجموعه همدل و یکصدا بود .
واحد دانشگاهی که ریاست ، معاونان ، اساتید و کارکنان آن بی پیرایه ترین تلاشها و عاشقانه ترین اهتمام را برای تعالی و توسعه آن به کار بردند و خالصانه کمر همت بستند تا مجموعه ای فراهم کنند که شایسته نام بلند آوازه ، ستاره درخشان آسمان فقاهت و اجتهاد باشد .

ذکر این نکته ضروری است که این شتاب و سرعت شگفت انگیز یک جانبه و تک بعدی نبوده بلکه توسعه واحد آیت الله آملی در همه ابعاد علمی ، آموزشی وپژوهشی ، فرهنگی و اداری صورت گرفته است .
کسب مقام نخست عملکرد مالی درسال 1389 در بین تمامی دانشگاه های آزاد اسلامی کشور ، کسب رتبه برتر فرهنگی و رتبه برتر در امر  اقامه نماز در سطح منطقه ، کسب دو رتبه برتربه طور جداگانه در ابعاد   اداری و فرهنگی دربین  آموزشکده های سما کل کشور تنها بخشی از افتخارات این مجموعه در سال گذشته  است .

همکنون پس ازگذشت  سیزده سال از تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت ا… آملی می توان این مجموعه بزرگ  علمی و فرهنگی  را به بهشت دانشگاه های ایران تشبیه کرد ، مجموعه ای زیبا و چشم نواز که در جوار جنگل سرسبز و خرم  مازندران و شهرستان آمل با پوشش گیاهی بی نظیر و طراحی و معماری منظر خردمندانه ، چشم هر بیننده ای را خیره می کند و شوق ادامه تحصیل را در وجود همه مشتاقان به ادامه تحصیل خصوصا در مقاطع تحصیلات تکمیلی دو چندان می کند .

این روز بزرگ را  بر مردمان عالم پرور شهرستان آمل ، خصوصا اساتید ، کارکنان و دانشجویان عزیز دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت ا… آملی تبریک می گوییم و بر روان پرفتوح بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، روح بلند حضرت  آیت ا…العظمی میرزا هاشم  آملی  و ارواح طیبه شهدا درود و سلام بی پایان نثار می کنیم  و با آرمانهای آن عزیزان سفر کرده تحت زعامت ولی امر مسلمین جهان، حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ای تجدید میثاق می نماییم .

 

روزبه نصیری آملی

رییس اداره روابط عمومی

5 thoughts on “به مناسبت سالروز تاسیس واحد آیت الله آملی”
  1. انتظار یادداشت احساسی تری را داشتم. خیلی آماری بود.

  2. سلام
    آقای محترم خبر یادواره شهدای سجادیه چی شد
    سخنرانی دکتر منصوری واجب بود یا ……………..

  3. سلام آقاي مهندس آقا ديگه كسب رتبه تو قسمت فرهنگي رو فراموش كن چون از اين به بعد منم هستم ….. خيلي مخلصيم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *