#سخن_شما ❌

?بلوای افزایش سالانه #حقوق در #دانشگاه_شمال

مدیریت دانشگاه شمال آمل، با استنکاف از اجرای قانون مربوط به افزایش سالانه ۱۸ درصدی حقوق مصوب دولت برای اعضای هیات علمی، به طور یکجانبه و خودسرانه تصمیم به افزایش ۱۰ درصدیِ حقوق گرفته‌ است.

این روزها در شرایط سخت و حساسِ سیاسی و اقتصادی کشور که قدرت خرید شهروندان بیش از سه برابر نسبت به سال قبل کاهش یافته، نرخ ۱۸ درصدیِ اعلامی از سوی دولت برای افزایش سالانه حقوق اعضای هیات علمیِ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، کمترین و ناچیزترین میزانِ افزایش به نظر می‌رسد. با این همه، مدیریت دانشگاه شمال تصمیم گرفته است که همین افزایش ناچیز را هم در مورد اعضای هیات علمی خود نادیده بگیرد و خود به طور یک‌جانبه و قانون‌گریزانه دست به تعیین نرخ ۱۰ درصدی بزند.

این تصمیم و اقدام غیرقانونیِ مدیریت دانشگاه شمال موجی از اعتراضات را در میان اعضای هیات علمی آن برانگیخت. جمعی از این اعضای هیات علمی، عصر امروز دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، در دانشکده علوم انسانی تجمع کردند و متفق‌القول شدند که چنانچه این احکام حقوقی طبق قانون تنظیم نشود، از امضای آنها سر باز خواهند زد. در مقابل، دکتر عباسعلی رستمی، ریاست دانشگاه شمال، اعضای هیات علمی معترض را تهدید کرد که چنانچه احکام را امضا نزنند، دیگر حقوقی به آنها پرداخت نخواهد شد. اعضای هیات علمی نیز از سوی دیگر تاکید کردند در صورتی‌که ظرف یک هفته‌ آتی، قوانین عالی مملکتی در مورد افزایش حقوق اجرا نگردد، تا زمانِ احقاق حقوق قانونیِ خود به سر کلاس‌های درس نخواهند رفت و همزمان در مقابلِ دفتر ریاست و نیز دفتر فرمانداری آمل تجمع نموده و در ادامه، حتی از برگزاری امتحانات پایان نیمسال تحصیلی امتناع خواهند ورزید.

لازم به ذکر است که کل مبلغ مورد اختلاف ریاست دانشگاه شمال با اعضای هیات علمیِ کم‌شمار آن (به نسبت تعداد دانشجو) کم و بیش، ماهانه حدود بیست میلیون تومان است؛ این در حالی‌ است که دانشگاه شمال با داشتن پنج هزار و اندی دانشجوی در حال تحصیل یکی از متمول‌ترین دانشگاه‌های غیرانتفاعی کشور است و سالانه مبالغ زیادی از درآمد خود را صرف امور غیردانشگاهی، از جمله سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری به‌قصد انتفاع موسسانش می‌کند!!

توضیح : هرازنیوز این متن ارسالی از سوی چند تن از اعضای محترم هیات علمی این دانشگاه را تایید یا رد نمیکند

? haraznews.ir
? @HarazNews_ir  |  هرازنیوز

3 thoughts on “بلوای افزایش سالانه حقوق در دانشگاه شمال”
  1. سلام تمام این حرفهای که دل نوشته شده. درست ریس دانشگاه متولد 1319 هستش هم از نظر جسمانی هم از نظر …. رو به زواله در طول این 14 سالی که ریس دانشگاه بود ه والان تا 81 سالگی ریس دانشگاهی که میانگین سنی زیر 40 سال میباشد ریس خواهد بود . مدیریت ایشان مدیریت فرد گرای چند نفر معتمد خود عمدتا ضد کارمند وضد هیات علمی . چون توان جسمی و….. ندارد حرفهای این افراد برای ایشان حجت . وتصمیمات خرد کلان از سوی او گرفته ووضعیت دانشگاه از سال نودسه تاکنون بدین شکل میباشد. . حال چرا ایشان با ین ویزگی هنوز بر کرسی ریاست دانشگاه تکیه زدن را باید در متن بالا جمله پایانی نامه پیدا کرد

  2. باسلام ادب از مدیر سایت . اخریا نامه ای از طرف کارکنان دانشگاه تو کانال تلگرامی خزر 24 گذاشتن که جمعی از کارکنان دانشگاه از جناب ریس دانشگاه تشکر کردن . این اقایان (اقای ا.ق وع. ح) هستنند که با هماهنگی ریس دانشگاه . متن تهیه شده و داخل کانال تلگرامی گذاشتن . من از مسول کانال تلگرامی خز 24 میخواهم به دور از جانب داری به صورت حرفای به این مساله توجه کنه . ایا ریسی که در سال نودسه با این همه نامه های که در همین سایت در همان سال مذکور علیه ایشان زده شده و کار به شورای تامین کشیده شده میتوان صحت نامه ای که به کانل تلگرامی خزر 24 ا رسال شده کار کارمند باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *