سرانجام تیم ایران در سومین روز از رقابتهای تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان موفق به کسب یک مدال طلا شد.
به گزارش خبرنگار مهر، در سومین روز از نهمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان عصر جمعه تکواندوکاران اوزان چهارم و نهم مبارزات خود را در شرم الشیخ مصر برگزار کردند که تیم ایران در وزن نهم مردان و چهارم بانوان موفق به کسب یک مدال طلا و یک مدال برنز شد.

پوریا عرفانیان تکواندو تهرانی تیم ملی نوجوانان در وزن 78- کیلوگرم با اقتدار همه رقبای خود را از پیش رو برداشت و اولین مدال طلا را برای تیم ایران به دست آورد. وی دور نخست  “کوکمان” از ترکیه را 13بر8 شکست داد. سپس “فیلیپ ماجسن” از کرواسی را 7بر2 از پیش رو برداشت و در پیکار سوم 15بر6 از سد  “نات پات” تایلندی گذشت و به نیمه نهایی راه یافت.

عرفانیان که مدال برنز خود را مسجل کرده بود در این مرحله با برتری 18بر10 مقابل “اصلان دزاگوف” از روسیه به دیدار پایانی راه پیدا کرد و در بازی نهایی هم 8 بر5  “نیکاس کارامانگیلویس” از آلمان را شکست داد و با شایستگی به مدال طلا دست یافت.

همچنین در وزن 49- کیلوگرم (چهارم) بانوان آتوسا ظهرابی دور نخست را با استراحت پشت سر گذاشت. وی دور دوم باید” سوهادا” از تایلند را 15بر4 شکست داد و سپس 13بر4 مقبال “سبرینا کروز” از مکزیک به برتری دست یافت.

ظهرابی در مرحله یک چهارم نهایی در پیکار با “یرنا وتوخینا” از بلاروس در راند طلایی پیروز شد و در حالی پیکار برای صعود به دیدار پایانی 21 بر5 مغلوب “آناستاسیا پنکینا” از روسیه شد، به نشان برنز قناعت کرد.

روز جمعه تیم ایران در وزن 55- کیلوگرم مردان نیز یک نماینده داشت. یدمجتبی کرامتی، دور نخست “گابریل قدیس” از آمریکا را در یک مبارزه برتر 13بریک شکست داد. وی سپس 13بر صفر “مونتاسیر” از فیلیپین را از پیش رو برداشت ولی در مبارزه سوم خود 11بر6 مغلوب صلاح الدین بن صالح” از بلاروس شد و از گردونه مسابقات کنار رفت.

پوریا عرفانیان نخستین نوجوان طلایی تیم ایران

امروز شنبه در چهارمین روز این رقابتها سید عباس صادقی ، دانیال صالحی مهر در بخش پسران و فاطمه شعبان نیا و فاطمه سادات شاه صاحب در بخش دختران به دیدار رقبای خود می روند.

نهمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان که چهارشنبه گذشته به میزبانی مصر در شرم الشیخ آغاز شد فردا یکشنبه به پایان خواهد رسید.

نتایج کامل روز سوم:
وزن 55- کیلوگرم مردان:
1- کیم سوئک یانگ (کره جنوبی) 2- دیان چلاماتو(فرانسه)3-مارسلو پارکارو(ایتالیا) و کارول روباک(لهستان)
وزن 78- کیلوگرم مردان:
1- پوریا عرفانیان(ایران)2-نیکاس کارامانگیلویس(آلمان) 3-اصلان دزاگوف (روسیه) و بوجان استفانوفسکی(صربستان)
وزن 49- کیلوگرم بانوان:
1- آناستاسیا پنیکنا(روسیه) 2-لیس چینن(آمریکا)3-آتوسا ظهرابی(ایران) و یرنه پاسولی(قبرس)
وزن 68- کیلوگرم بانوان:
1- فریده عزیزف(آذربایجان) 2- الین آکدینز(هلند)3- کانجینا ساکیواز(تایلند) و روز گالووای(مکزیک)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *