هراز نیوز _مسئولان و جمعی از خبرنگاران  در حال اقامه نماز بودند که به محل برگزاری مراسم رسیدم  به جمع نماز گزاران اضافه شدم تا بعد از آن مهمان سفره افطاری شویم

همه آماده بودند اکثر فعالان و اصحاب قلم و رسانه دور هم جمع شده بودند از همان ابتدا مشخص بود که مراسم امسال تفاوت چشم گیری با سالهای قبل خواهد داشت .
دو روز قبل قربانی مدیر عامل انجمن خبر نگاران آمل از خواسته اعضای هیات مدیره خبر داد و گفت که امسال مسئولیت سنگین نمایندگی خبرنگاران به من محول شده است و باید از طرف همه ی همکاران صحبت کنم .
صحبت کردن برای من کار سختی نبود اما اینکه بتوانم از زبان تلاشگران عرصه خبر و اطلاع رسانی در زمانی کوتاه با مسئولان سخن بگویم دغدغه ای شده بود برایم .

برنامه شروع شد آیاتی چند از کلام الله مجید به صورت تصویری از سوره مبارکه الرحمن به نمایش در آمد بعد آن سرود ملی بود و نماهنگی با صدای علیرضا اعصار در خصوص ایران بعد هم نمایش کلیپی از مفاخر و شهدا و بزرگان آملی .

مجری برنامه مهیار کمانگری در جایگاه حاضر شد به همه به ویژه به ابراهیمی معاون استاندار ، اکبر زاده فرماندار و سایر مسئولان خیرمقدم گفت اما یوسفیان نماینده مردم امل در مجلس شورای اسلامی را از قلم انداخت .

اولین سخنران یداله اکبرزاده بود .

فرماندار آمل بصيرت، دشمن‌شناسي و جريان‌شناسي را  از مهم‌ترين مسائلي دانست كه امروز رسانه‌ها بايد به آن توجه كنند.
وي با تاكيد بر اينكه رسانه‌ها مي‌توانند در راستاي آشنايي با فرهنگ جامعه و عملكرد دولت گام‌هاي مهمي بردارند، اظهار داشت: اگر عملكرد دولت خدمتگزار و عدالت‌محور صادقانه‌ براي مردم بازگو شود قطعا تاثيرات مهمي در شرايط كشور خواهد داشت.
صحبتهای آقای فرماندار صحبتهایش به نیمه نرسیده بود که میکروفن جایگاه قطع شد و برای چند دقیقه حضار صدای او را به زحمت میشنیدند .
فرماندار آمل با اشاره به ويژگي‌هاي قشر خبرنگار تصريح كرد: عدالت‌خواهي، آزادانديشي و بي‌توجهي به قدرت‌هاي مادي و نقد دلسوزانه از مهم‌ترين خصوصيات اين قشر است

پس از فرماندار نوبت نماینده مجلس شد .
عزت الله یوسفیان با اشاره به شرط  وینستون چرچیل  برای نخست وزیری بریتانیا کار خبرنگاران را همان قدر مهم دانست که کار یک قاضی اهمیت دارد .
نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی نظر خبرنگار را برآيند نظر جامعه دانست و گفت: امروز دنيا به دنبال اين است كه افكار عمومي را نسبت به خود مثبت نمايش دهد و در اين راه از رسانه‌ها به خوبي بهره‌گرفته است.

وي با تاكيد بر اينكه دنيا امروز محبوبيت يا نفرت خود در افكار عمومي را از ميان رسانه‌ها و اخبار آنها جستجو ميكند از قرار نگرفتن شغل خبرنگاري در رده مشاغل سخت و زيان‌آور گلايه كرد و افزود: اينكه هنوز ما نتوانسته‌ايم اين امر را در مجلس به ثمر برسانيم به اين معناست كه هنوز به جايگاه رسانه‌ها و خبرنگاران پي نبرده‌ايم.

نوبت به هادی ابراهیمی رسید معاون استاندار مازندران که خود از اهالی حوزه اطلاع رسانی و خبر است این امر را  کتمان نکرد و ضمن تاکید  به خبر نگار بودنش از این سابقه با  افتخار یاد کرد .

ابراهیمی اظهار داشت :حق را در هر شرايطي بيان كنيد اگرچه در ذايقه جريان ثروت و قدرت خوش نيايد و يا مسئولان نپسندند و منافع عده‌اي به خطر بيافتد چراكه شما حمايت مردم را كه سرمايه اجتماعي هستند به همراه داريد .
وی ادامه داد : اين تفكر در مردم ايجاد مي‌شود كه انسان‌هاي ساده و امين و مورد اعتمادي در كنار آنها قرار دارند و مشكلات آنها را بيان مي‌كنند.
معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران افزود: بعضي از رسانه‌ها در كشور پياده نظام دشمن مي‌شوند و با تيترهاي عجيب و غريب خواسته‌هاي بيگانه را در جامعه محقق كرده، مردم را نااميد و ايجاد اضطراب و سياه‌كاري مي‌كنند، اين افراد با ضد انقلاب هيچ فرقي ندارند بلكه بيگانه و با تغيير شكل رسانه داخلي دشمن نظام هستند.

ابراهيمي تلاش دشمن در فتنه 88 را انحراف از مسير انقلاب و ايجاد خدشه در آراي مردم دانست و تصریح کرد : مهم‌ترين وظيفه ما صيانت از انقلاب است و براي صيانت از انقلاب ديروز خون‌هاي زيادي ريخته شد و امروز بايد در حمايت از انقلاب از قلم استفاده شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت :در حال حاضر در نبرد فرهنگی با دشمن هستیم و اتوبان دشمن يك طرفه است كه تحت سلطه رسانه بين‌المللي و به شكل شبكه مجازي خود را نشان مي‌دهد.

ابراهيمي افزود: با توجه به اين كه در آستانه انتخابات قرار داريم بايد قلم شما اميد ايجاد كرده زيرا دشمن در تلاش تنش آفريني و نااميدي است و هر رسانه‌اي كه نااميدي را در جامعه زنده كند بزرگ‌ترين ظلم به مردم است.

علی هاشمی از محلی سرایان آملی لحظاتی برای حضار شعر خواند .

گروه همخوانی سبحان از مسجد مقدس امام حسن عسگری هم حال و هوای دیگری به آيين تجليل از خبرنگاران شهرستان آمل داد .

پیامک علی کرم زاده و نگاه محمد حسنی روابط عمومی فرمانداری  و زنگ علی عزیز کمالی حاکی از این بود که نوبت من فرارسیده و 10 دقیقه زمان برای واگویه نمودن حرف های خبر نگاران با مسئولان

 

مهیار کمانگری مجری برنامه مرا به جایگاه فراخواند دوستان حاضر درجلسه شاهد بودند که بین من و او چند کلمه با خنده رد وبدل شد .
به او گفتم خودکاری که دردستش هست را از من قرض گرفته است پایان برنامه فراموشش نشود به من پس دهد !

با این شعر از حضرت حافظ شروع کردم
معاشران گره از زلف یار باز کنید
شبی خوش است بدین قصه اش دراز کنید
حضور خلوت انس است و دوستان جمع اند
و ان یکاد بخوانید و در فراز کنید .

از بانیان و حامیان و برگزار کنندگان این مراسم قدر شناسی کردم به فرماندارو روساو روابط عمومی های  اداره ارشاد اسلامی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی ، اداره بازرگانی ، شهرداری آمل ، شهرداری دابودشت و انجمن خبرنگاران  هم  دست مریزاد گفتم .
از حضار در خواست نمودم برای شادی همه شهدا و امامشان خصوصا شهدای خبر نگار صلواتی هدیه کنند و با تشویق های گرم شان از خانواده های حاضر د رجلسه تجلیل کنند .

به قول خانم پاک نیا خبر نگار فارس در اين مراسم يكي از خبرنگاران شهرستان آمل به نمايندگي از ساير خبرنگاران در سخناني با اشاره به اينكه مديران بايد به رسانه‌ها پاسخگو باشند، افزود: مديري كه به رسانه‌ها پاسخگو نباشد به معناي اين است كه به مردم پاسخگو نيست.

روزبه نصيري با تاكيد بر اينكه خبرنگار حقوق مردم را مطالبه ميكند از مديران خواست خبرنگاران را از خودشان بدانند.

نصيري وجه‌ تمايز خبرنگاران را با مديران زيركي و بينش عميق آنان توصيف كرد و از عدم توجه مديران به نشريات محلي انتقاد كرد و گفت: مديران در سال‌هاي اخير با نشريات محلي بيگانه شده‌اند و محلي براي خريد اين نشريات قائل نيستند.

وي با اشاره به اينكه مديري كه به نشريات پيرامون خود بيتفاوت باشد نسبت به رسانه‌ها و مردم بيتفاوتي نشان داده است، تصريح كرد: مديران با قطع اشتراك روزنامه‌ها نشان ميدهند كه توجهي به رسانه‌ها ندارند.
تقریبا همین جاهای صحبتم بود که امام جمعه آمل وارد سالن شد و من به احترام او صحبتم را قطع کردم و صلواتی را به استقبالش نثار نمودم .
بعد هم با بيان اينكه مديران بايد دغدغه‌هاي خبرنگاران را بدانند و آنها را باور كنند، يادآورم شد: هيچ خبرنگاري قصد تخريب و تخطئه كسي را ندارد و مديران بايد براي انتقادات سازنده ارزش قائل باشند و از انتقاد نهراسند
همین ها را گفتم واندکی چیزهای دیگر و با این شعر از حضرت لسان الغیب به پایان بردم که
ای خدا این وصل را هجران نکن

سرخوشان عشق را نالان مکن

نیست در عالم چو هجران تلخ تر

هرچه خواهی کن ولیکن ان مکن

وقتی نشستم مسئولان از جایشان تکان هم نخوردند فقط ابراهیمی بود که برایم نیم خیز شد و دستی ازسوی ارادت تکان داد متوجه اش بودم زمانی که من حرف می زدم تنها مسئولی که یادداشت بر می داشت ابراهیمی بود .

مراسم باشکوه و به یاد ماندنی تجلیل شروع شد

در اين مراسم در حالي از 40 فعال رسانه‌اي شهرستان آمل تجليل شد كه برنامه‌اي ويژه نيز براي 10 پيشكسوت ملي و بين‌المللي خبر اين شهرستان تدارك ديده شده بود.

مهمان ويژه اين مراسم خانواده مرحوم عباس اميري هنرمند فقيد آملي بودند كه در حادثه رانندگی دار فانی را وداع گفت  ،دو دختر مرحوم اميري فقط برای حضور در این مراسم از كشور آلمان خود را به آمل رسانده بودند ،یکی از خواهران امیری که فارسی هم خوب بلد نبود در جملاتی کوتاه  از پدرش گفت و از برگزار کنندگان مراسم تشکر نمود .
عکاسان شب پرسوزه ای داشتند و از ابتدا تا انتهای مراسم یک لحظه آرام و قرار نداشتند یکی از بهترین ها مجید نیکجو بود که حتما عکسهایش در گزارش تصویری اش در هراز نیوز را دیده اید .

بعد نوبت خانواده‌هاي خبرنگاران متوفي پرويز بقايي، محمدرضا سعادت، پرويز ناييجي، ابوالقاسم اميني، يوسف پيرزاد، محمود اياز و ايرج فرزانه رسید که از آنها تجلیل شود .

مراسم تجلیل به اوج خود رسید ستاره های درخشان حوزه خبر و اطلاع رسانی و سرمایه های این شهر یک به یک به جایگاه فراخوانده شدند و مورد تشویق حضار قرار گرفتند .

افرادی چون غلامحسین ترحمی از پیشکسوتان خبر شهرستان آمل است که در آغاز فعالیت خبری وی به سال‌های ۵۶ تا ۵۸ بازمی‌گردد که خبرنگار حوادث روزنامه کیهان بود و اخبار انقلاب را برای کیهان ارسال می‌کرد و و نیز عضو انجمن نویسندگان و خبرنگاران ورزشی ایران نیز به شمار می‌رود.

وی همکاری مدام به عنوان خبرنگار کیهان ورزشی، هفته‌نامه پیک‌خزر، ایران ورزشی، عصر ورزش و روزنامه هراز و ۹۰ دارد.

* علی کاوه عکاس بین‌المللی آملی است که از سال ۱۳۴۰ وارد عرصه خبر شده و در پنج المپیک از سال ۱۹۷۴ تا ۲۰۰۸ به عنوان عکاس ورزشی حضور داشته است، وی حضور در شش دوره بازی‌های آسیایی و مسابقات قهرمانی کشتی جهان از سال ۱۹۷۳ تا ۲۰۱۰ را در کارنامه خود دارد. وی عکاسی است که تصویر معروف پیاده شدن امام راحل از هواپیما را در ۱۲ بهمن ۵۷ به تصویر کشیده است و عکس‌های امام راحل در اسکناس  ۱۰۰۰ وسکه  پنج تومانی از آثار این عکاس پیشکسوت آملی است.

* فتح‌الله جوادی متولد ۱۳۳۷ آمل و کارشناس علوم اجتماعی از دانشگاه تهران است، وی فعالیت خود را از سال ۵۹ در رادیو آغاز کرد و از سال ۶۱ با روزنامه اطلاعات همکاری وی می‌کند، جوادی عضو شورای سردبیری روزنامه اطلاعات و مدیرمسئول و سردبیر اطلاعات هفتگی و کارشناس و مجری شبکه پیام رادیویی است.

* جمشید حمیدی داور ممتاز و بین‌المللی درجه یک والیبال است، وی عضو انجمن ورزشی‌نویسان جهان است و در سال ۲۰۰۴ به عنوان نفر نخست برترین کارشناس والیبال‌نویس جهان معرفی شده است.وی متولد ۱۳۲۸ در آمل و دبیر ورزش دبیرستان‌های آمل بود.

حمیدی عضو هیات تحریریه نشریه دنیای ورزش است و با روزنامه‌های البرز ورزشی، ایران ورزشی و کیهان ورزشی همکاری دارد.

* اسماعیل جمشیدی سردبیر و مدیر تحریریه نشریات پرتیراژ کشور مانند آرمان، گردون، بهکام و زمان است و تالیف بیش از ۲۴ عنوان کتاب را در سابقه کاری خود دارد.وی متولد ۱۳۲۲ در آمل است و سابقه فعالیت در  نشریه روشنفکر، سپید و سیاه، اطلاعات هفتگی و امید ایران و روزنامه اطلاعات را دارد.

* ایرج جمشیدی بنیانگذار موفق نشریات مانند جمهوری، ابرار و آسیا است و بیش از ۳۳ سال در عرصه مطبوعات کشور سابقه دارد.وی متولد ۱۳۲۷ در آمل است.

وی بنیانگذار نشریات موفق در تاریخ روزنامه‌نگاری ایران مانند زن روز، تهران مصور و جوان در سال‌های قبل از انقلاب است هم اکنون روزنامه آسیا به صورت هفتگی به مدیریت همسر ایشان در سطح کشور تهیه و توزیع می‌شود.

*دکتر صادق جلالی موسوی کارمند کتابخانه مجلس شورای اسلامی، تالیف چندین کتاب و تدریس روزنامه‌نگاری در دانشکده علوم‌اجتماعی و ارتباطات و چهره ماندگار عرصه خبر را در سوابق خود دارد.وی متولد ۱۳۰۸ در شاهاندشت لاریجان  است.

وی کودکی را در دبیرستان رودکی و دبیرستان را در دارالفنون تهران گذراند و فارغ‌التحصیل ادبیات دانشگاه تهران و مقطع دکترا در رشته علوم اجتماعی است.

سابقه کار مطبوعاتی در زمینه تاریخ و مذهب را داشته است.

* غلامعلی صادقی لاریجانی متولد ۱۳۲۵ که از ۱۵ سالگی وارد عرصه خبر شده و در روزنامه اطلاعات فعالیت دارد.خودش می‌گوید که افتخار می‌کنم فرزند حاج محمدحسن صادقی لاریجانی هستم که در سفرخانه خدا دعوت حق را لبیک گفت.ئی خبرنگار مجله دختران و پسران در دوران قبل از انقلاب و مسئول توزیع نشریات و مجلات موسسه اطلاعات بود.ایشان مسئول نمایندگی و خبرنگاری موسسه اطلاعات در شهرستان آمل را بر عهده داشت.

بعد هم نوبت ما سایر بچه های خبرنگار شد بر هرکدام یک جلد شاهنامه فردوسی ، یک لوح تقدیر با امضای فرماندار و رییس ارشاد و یک کارت هدیه که مبلغش روی ان حک نشده بود .

بعد از برنامه تقریبا همه ی بچه ها راضی بودند الا چند نفر از بچه های سایت 6 بهمن و همچنین لطف اله آجودانی.

در خصوص عدم تجلیل از این افراد هم از مسئول انجمن پرسیدم
سایت 6 بهمن هنوز مجوز فعالیت نگرفته بود و آقای اجودانی هم ظاهرا جزو پیشکسوتانی است که قرار است سال اینده ازآنها تجلیل شود .

ضمنا مسئولین گفتند که هیچ خبرنگار آملی نیست که عضو خانه مطبوعات بوده باشد و یا کارت خبر نگاری داشته باشد و در این مراسم از او تجلیل نشده باشد

مدیر مسوول هراز نیوز

 

 

9 thoughts on “گزارشی از مراسم روز خبر نگار سال 1390 در آمل”
  1. عزتی رفته بود به هاوایی

    دید آنجا رئیسان بی پروایی

    گفت زچه است کین جاجمع اند

    گفته اند دکترا دهند اگر خواهی

  2. با سلام آقای نصیری من در آن مراسم بودم کجای صحبت شما تملق بود چرا این خس و خاشاک 6بهمنی نمی گویند
    شما که این همه انقاد کردید از حسادتشان است

  3. راستی آقای نصیری من نفهمیدم شما که اینهمه در مطالبتان به این بچه ها ارادت داشتید دلیل این همه سیاه نمایی چیه

  4. درسته هیچ خبرنگاری نبود که از او تجلیل نشده باشد

  5. گفتن حقیقت شیرین تر از سیاه بازی و تخریب است
    6 بهمن با تخریف و آبروریزی اشخاص به دنبال جمع آوری آبرو و اعتبار برای خود بود

  6. گفتن حقیقت شیرین تر از سیاه بازی و تخریب است
    ۶ بهمن با تخریب و آبروریزی اشخاص به دنبال جمع آوری آبرو و اعتبار برای خود بود

  7. من وبلاگ خانم ارغوان وارد اینجا شدم ولی نفهمیدم منظورشان چی بود ؟

  8. با سلام و خسته نباشید.تحلیل منطقی و محتادانه ای بود و این که فقط این دو نماینده نیستن و اگر بخواهیم آقای دکتر باقر لاریجانی و آقای متکان و آقای شکری و آقای نصرت الله… فاظلی را اضافه کنیم بی شک نباید تردید را کنار گذاش و به کسی که نزدیک به رئیس مجلس و قوه مقننه هست رای داد و از همه می خواهم فراخوانی برای دکتر باقر و آقای فاظلی که در امر آموزش و پرورش عملکرد بی نظیری در ایران داشتند و آقای متکان که یک مدبر است و آقای شکری یک سیاستمدار کامل رای داد و آقای حاجی پور باید از روستا گفتن برون آید چون شهر با مشکل جدی و حق خورده شده ملی روبرو است و اگر خانوم پروین شجاعت کامل داشته و اگر شرکت کنند یکی از گزینه ها خواهد بود , واینکه باید پا فشاری بر وجود آوردن دو نماینده شدن داشت چون دو نماینده مانند دکتر باقر با نفوذ بالا و خانوم پروین با درایت بالا باعث شگفتی و آملی متهولی می شود که سال ها انتظار آن را داشتیم

  9. اولا همه باید تلاش کنند دو نماینده داشته باشیم
    ثانیا حاجی پور بهرته بس کنه و راه مرحوم کاظمی دینان رو ادامه نده و همچون گذشته در روستا به دنبال رای نباشه…. اگه به حمایت از روستا باشه یوسفیان بهترین حمایت رو از روستاییان داشته…… و ادعایی هم نداره… آیا برداشتن قانون هزینه آب کشاورزی بهترین حمایت از روستاییان نبود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *