نماینده مردم آمل در مجلس گفت:در قانون اساسی کارکنان دولت نمی‌توانند بیش از یک شغل داشته باشند؛ اما سمت‌های آموزشی در دانشگاه‌ها از این حکم مستثنی هستند.

 به گزارش هراز نیوز عزت‌الله یوسفیان‌ملا  در نشستی با استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی با قدردانی از  فراهم‌کردن این فرصت برای گفتگو و تبادل‌نظر گفت: امروز خدمات دانشگاه آزاد اسلامی بر کسی پوشیده نیست و برای کسی قابل تصور نیست این همه جوان‌هایی که در دانشگاه آزاد اسلامی و برخی از مراکز آموزش عالی تحصیل کردند، اگر این امکان فراهم نمی‌شد چه اتفاقی در کشور می‌افتاد.

وی با بیان اهمیت جایگاه آموزش عالی در قانون اساسی به‌عنوان میثاق ملی تصریح کرد: در اصل ۱۴۱ قانون اساسی کارکنان دولت و نمایندگان مجلس نمی‌توانند بیش از یک شغل داشته باشند؛ اما سمت‌های آموزشی در دانشگاه و مؤسسات تحقیقاتی از این حکم مستثنی شده و این نشانه اهمیت موضوع است.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، تصویب فوریت طرح قانونی تعیین تکلیف قانون حاکم بر امور استخدامی دانشگاه‌های غیردولتی و آزاد اسلامی را یادآور شد و  تصریح کرد: در صورت تصویب این طرح نظر مجلس این است که کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی را در ردیف کارکنان دولت قرار دهد، قبل از این، قانون کارکنان دانشگاه مشمول قانون کار و یا مشمول قانون استخدامی کشور نبودند.

یوسفیان‌ملا با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به‌حق مسئولان خدمتگزاری دارد اظهار کرد: وقتی یک بودجه‌ای برای آمل می‌گیریم به استان می‌گوییم شما هم یک عددی روی آن بگذارید تا بیشتر تلاش کنیم و بودجه بیشتری بگیریم، دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی هم موفقیت‌هایی دارد، نباید موفقیت‌های آن را با جای دیگر تقسیم کرد؛ بلکه باید کمک کنیم این اتفاق ادامه پیدا کند و ایجاد انگیزه بیشتری شود.

وی با بیان اینکه مطالعات احداث فرودگاه در آمل آغاز و آگهی آن نیز منتشر شده است درباره جاده دسترسی مناسب برای این دانشگاه عنوان کرد: فرودگاه نیاز به راه دسترسی مناسب دارد و بهترین راه به سمت آن که دسترسی مناسبی برای منطقه گردشگری بلیران هم داشته باشد از مسیر مورد نظر دانشگاه است که انتظار داریم مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی هم در این زمینه کمک کنند.

حاضران در این نشست از نماینده مردم آمل خواستند تا نسبت به برخی سیاست‌های دوگانه از سوی وزارت علوم و فناوری از جمله نگاه یک بام و دوهوا در تخصیص رشته‌ها بین دانشگاه‌های غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد اسلامی واکنش نشان دهد.

خواسته دیگر شرکت‌کنندگان در این نشست از نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی پیگیری راه دسترسی این دانشگاه بود تا با توجه به بین‌المللی بودن دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی به موضوع راه دسترسی به این دانشگاه و منطقه گردشگری بلیران توجه بیشتری شود.

گزارشی از آخرین دستاوردهای علمی، پژوهشی و فرهنگی برنامه‌های آینده این دانشگاه نیز در این جلسه ارائه شد.

جمعی از استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی در نشست صمیمی با عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی شرکت کردند. در این دیدار نمایندگان اعضای هیأت علمی و کارکنان از سیاست‌های دکتر ولایتی رئیس هیأت امنا و مدیریت دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در اداره این دانشگاه حمایت کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *