‍ موفقیت جدید دانشگاه مازندران در رتبه بندی جهانی

بر اساس اعلام موسسه رتبه بندی تایمز
دانشگاه مازندران در حوزه مهندسی و فنـاوری در رده‌بندی 400ـ301 و در حوزه علوم فیزیکی در رده 800-601 دانشگاه های جهان قرار گرفت .

خبرنگار بابلسر : اسماعیل فلاح

دکتر محمدحسین فاطمی معاون پژوهش و فنّاوری دانشگاه مازندران با اعلام این خبر گفت: به دنبال قرارگیری دانشگاه مازندران در رتبه‌بندی کلی تایمز در رده 1000ـ801، نتایج رتبه‌بندی دانشگاه ها توسط موسسه معتبر رده بندی تایمز در 11 حوزه موضوعی کلی اعلام شد.

معاون پژوهش و فنّاوری دانشگاه مازندران افزود : براین اساس در حوزه مهندسی و فناوری، دانشگاه مازندران به همراه دانشگاه های گیلان، صنعتی شریف و کاشان در رده 400ـ301 و در حوزه علوم فیزیکی(فیزیک، شیمی، محیط زیست، آمار، ریاضی و علوم دریایی) ابن دانشگاه نیز به همراه دانشگاه هایی از قبیل دانشگاه های فردوسی مشهد، شهید بهشتی، شیراز و تبریز در رده 800ـ601 دانشگاه های جهان قرار گرفته است.

معاون پژوهش و فنّاوری دانشگاه مازندران در پایان، ضمن تبریک به مناسبت این دستاورد مهم به دانشگاهیان بیان داشت : رتبه‌بندی موضوعی تایمز نیز براساس همان 13 شاخص عملکردی رتبه‌بندی این موسسه انجام می‌شود. اما هر یک از این شاخص‌ها متناسب با هر حوزه موضوعی مجدداً محاسبه خواهد شد و کسب رتبه‌های فوق نشان‌دهنده کیفیت علمی مطلوب پژوهش‌های صورت گرفته توسط اعضای هیات علمی در حوزه‌های مورد اشاره در سطح بین‌المللی با توجه به سهم بالایی که فعالیت‌های پژوهشی از قبیل مقالات منتشرشده در مجلات معتبر بین‌المللی و میانگین تعداد استنادات به مقالات منتشرشده( مجموعاً 60% امتیازات رتبه‌بندی) در تعیین جایگاه دانشگاه ها دارند، می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *