رسایی در آمل : اصلاح طلبان دوست دارند آقای لاریجانی برای ریاست جمهوری آینده به میدان بیاید
حمید رسایی در ویژه برنامه نهضت روشنگری در مسجد امام رضا آمل گفت :  اکنون آقای لاریجانی همسو وهمراه اصلاح طلبان است هرچند اصلاح طلبها یک زمانی شعار می دادند سیمای لاریجانی تعطیل باید گردد ولی الان باهم تفاهم کردند احتمالا برای ریاست جمهوری هم دوست دارند ایشان به این میدان بیایند و دنبال این موضوع هستند.

رسایی با بیان اینکه رسول اسلام (ص) و ائمه اطهار(ع) در طول حیاتشان مهمترین وظیفه خود را که در قبال جامعه دعوت به یکتا پرستی عنوان کرده اند تصریح کرد: پیام اصلی این نهضت این بود که مردم نباید غیراز پروردگارعالم کس دیگری را بپرستند.
نماینده مردم تهران در دوره هشتم و دوره نهم مجلس شورای اسلامی است ادامه داد: در دوره ی جاهلیت افراد از جهل مردم استفاده می کردند ومردم را با نیرنگ به سمت بت پرستی سوق می دادند لذا مهمترین وظیفه نبی اکرم اسلام هم هوشیار کردن مردم بود که به سمت ناحق نروند .
رسایی با اشاره به سیره سیاسی امامان معصوم (ع) بیان کرد: مهمترین هدف وانگیزه و برنامه ائمه طاهرین استکبار ستیزی بود درهر مقطعی نظام زورگویی وجود داشت که مردم را از پروردگار عالم دور می کرد آنها در نظام شاخص خود بر دو چیزتاکید داشتند یکی نفی استکبار و دیگری استقرار عدالت در جامعه .
وی با تاکید براینکه درسیره پیامبر جنایتکاران فرهنگی غیر قابل بخشش بودند بیان کرد: پیامبراسلام در زمان فتح مکه افرادی مثل ابوسفیان وافرادی که جنایتکاران جنگی بودند را بخشید اما جنایتکاران فرهنگی را هرگز نمی بخشید .
رسایی با بیان اینکه امام حسن هیچگاه زیر سلطه معاویه نرفت تصریح کرد: صلح امام حسن برای ما و مسئولین ما یک الگو نیست متاسفانه امروزه برخی مسئولین ما یک جایی که می خواهند عقب نشینی خود را و خستگی خود را توجیه کنند از عاشورا درس مذاکره می گیرند و صلح امام حسن را به عنوان الگو و حرکتی قابل پذیرش معرفی می کنند با اینکه همه می دانند امام حسن مجبور به صلح شد .
نماینده مردم تهران در دوره هشتم و دوره نهم مجلس شورای اسلامی است گفت: ائمه در طول عمر ۲۵۰ ساله امامت و طول عمر امام عصر از آن روز تا کنون کارشان استکبار ستیزی و اجرای عدالت بود یکی درونی و دیگری بیرونی است و این دو در کنار هم نتیجه خواهد داد .
وی ادامه داد: در نظام انقلاب اسلامی نیز کسی می تواند ادعای استکبار ستیزی داشته باشد که در کنار مرگ بر آمریکا خدمت رسانی به مردم و اجرای عدالت را جز وظایف خود بداند .
این کارشناس سیاسی با اشاره به آیات قرآن برای نحوه با استکبار گفت: قرآن حضرت ابراهیم را به عنوان اسوه معرفی می کند، چون از نظرقرآن دشمن دشمن است و او را نباید دوست قرارداد دشمن در ظاهر دوستی می کند ولی با آن حقی که شما آوردید اعتقاد ندارند.
سخنران ویژه برنامه نهضت روشنگری با بیان اینکه برند جمهوری اسلامی این بود که 3۵ سال از بدو پیروزی انقلاب به آمریکا نه گفته است اظهارکرد: اما آقای روحانی سال ۹۲ در سفر به آمریکا تلفنی با اوباما صحبت کرد این صحبت برای ما دستاوردی نداشت اما اوباما بلافاصله گفت ایران با ما صحبت کرد .
رسایی ادامه داد: آن چیزی که جمهوری اسلامی به آن می بالید این برگ برنده را سوزاندیم، آمریکا از این نشست و گفتگوی تلفنی استفاده خود را کرد و به تمام هسته های مقاومت در سراسر جهان که مقابل زورگویی آمریکا ایستادگی کرده بودند این پیام را صادر کرد، بزرگ شما که جمهوری اسلامی بود بعد این همه سال کوتاه آمد.
وی با پخش بخشی ازصدای رییس جمهور کشورمان در سخنرانی اخیرش که گفت ما تحریم ها را دور می زنیم و تناقض آن با سخنان دو سال پیش گفت: چرا ۵ سال ملت را سرکار گذاشتید، سیستم دولت فعلی سیستم اعتماد است اعتقادی به دشمن ندارد.
رسایی خطاب به رییس جمهور گفت: آقای روحانی شما وزیری بیاورید که از جنس مردم باشد نه مثل آقای آخوندی که نامه می نویسد بعد از پنج سال بگوید سیاستهای من با شما یکی نیست.
وی با بیان اینکه ما گفتیم ومی گوییم به جای اینکه ما به همه شروط آنها عمل کنیم راه حل این است که در توان داخلی و اقتصاد مقاومتی وقت بگذاریم تصریح کرد : یکی از راه های مقابله، مبادله پولی دوجانبه با کشورهایی است که با آنها بیشترین روابط تجاری را داریم؛ هند و چین شرکای تجاری ما هستند ولی همین حالا در این دو کشور سفیر نداریم .

وی با انتقاد از عملکرد دولتمردان برای امیدواری به اروپاییان بعد از خروج آمریکا از برجام گفت: متاسفانه چون دولت همچنان به غرب است و به آیات قرآن اعتقاد راسخ ندارد و تلقی اش این است که راه چاره ای نداریم و باید کوتاه بیاییم .
رسایی در پاسخ به سوالی درباره تصویب CFT درمجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شورای نگهبان ایراداتی به آن گرفته که در فرآیندی به مجلس باز خواهد گشت و اگر مجلس رفع نکرد و شورای نگهبان نپذیرفت به تشخیص مصلحت نظام ارسال خواهدشد ولی از نگاه ما این ایرادات قابل برطرف کردن نیست.
وی ادامه داد: CFT کانالی است که قدرت اطلاعاتی غربی ها برای فشار بیشتر روی جمهوری اسلامی را بالا می برد در جنگ نرم ابزار و اطلاعات بسیار مهم است آنها ابزاری مانند FATF، سویفت، بانک جهانی و … داشتند حالا با اطلاعاتی که از طریق نفوذی ها و جاسوسان شان به دست آوردند عمل خواهند کرد.
وی بابیان اینکه مسوولان ما می گویند اگر برجام به نفع آمریکا بود چرا ترامپ آنرا پاره کرد و نتیجه گیری می کنند که برجام به ضررآمریکا بوده است توضیح داد: فرض کنید شما یک خانه ای را می فروشید و قولنامه ای امضا می کنید و براساس آن تعهد می نمایید تا در ازای دریافت پول نقد و یا چک خانه را تحویل دهید و طرف مقابل هم سر موعد به تعهداتش عمل کند.
رسایی ادامه داد: شما اعتماد کرده و خانه را تخلیه می کنید وخانه را تحویل می دهید زمانی که طرف مقابل یعنی آمریکا باید به وعده اش عمل کند بخش کوچکی ازوجه نقد را می دهد و بعد آن زیر قرارداد می زند، آنرا پاره می کند بعد شما خوشحال می شوید می گویید این قرار داد به ضررش بود اگر به ضررش نبود چرا پاره کرد.
نماینده مردم تهران در دوره هشتم و دوره نهم مجلس شورای اسلامی است تصریح کرد: ما به تمام چیزهایی که آنها گفتند عمل کردیم سانتریفیوژها را جمع کردیم، اورانیم ها را بار کشتی کردند از کشور بردند، راکتور اراک را سیمان ریختید، دانشمندان هسته ای را کنار گذاشتید، حالا دلتان خوش است که آنها قرار داد را پاره کرده اند.
وی در پاسخ به سوالی در باره سمت و سوی حرکت نمایندگان مجلس گفت: در زمان فعلی مجلس در دست نمایندگان اصلاح طلب و طیف همراه آقای لاریجانی است، مجلس قبل هم دردست آقای لاریجانی و همسوهایش بود و جریان انقلابی در مجلس در اقلیت است، اکنون آقای لاریجانی همسو وهمراه اصلاح طلبان است هرچند اصلاح طلبها یک زمانی شعار می دادند سیمای لاریجانی تعطیل باید گردد ولی الان باهم تفاهم کردند احتمالا برای ریاست جمهوری هم دوست دارند ایشان به این میدان بیایند و دنبال این موضوع هستند.

روزبه نصیری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *