عجب داستانیه این فضای مجازی!

پایگاه خبری هراز نیوز : امروز عصر از سر بیکاری بازار و بی حوصلگی هنر و نبود اخبار جدید, فارغ از مقایسه ی نامردانه ی این روزها سر دلار اجنبی و ریال وطنی, مشغول ور رفتن با نرم افزارهای موبایلم شدم.
یهو یه چیز جالب به چشمم خورد:
آنفالو یاب اینستا !
آه ! جل الخالق!
واقعیتش قبلا شنیده بودم که بعضی از اهالی فضاهای مجازی با این نرم افزار, سایرین رو تهدید می کردند که:
اگه انفالوم کنید, میفهمم و چنان کنم و چنین کنم!
منم از سر کنجکاوی و در عین حال بی کاری مفرط, نصبش کردم و به حقایق عمیقی از این روزگار نامرد پی بردم.
آه! از سوراخ سمبه های نهادم برخاست!
منه سرگردونه ساده, بر و بچه هایی که تو اینستا درخواست رفاقت می دادند رو صادق می دونستم و با خلوصی مثال زدنی, به درخواست همشون پاسخ مثبت می دادم!
البته مگه اینکه گه گاه به خاطر شلوغی همون بازار دلاریزه و هنر ریالیزه و خبر ریزه میزه, حساب و کتاب اینستا از دستم در می رفت…!
اتفاقا پیج شلوغی هم ندارم و به نسبت خیلی از بزرگان فضای مجازی, حسابی خلوتم!
کشفیات من حاکی از این بود خیلی از بر و بچه هایی که درخواست ارتباط اینستاگرامی رو می دادند, پس از پذیرش از طرف بنده ی حقیر, این پل ارتباطی رو یه طرفش می کردند و خودشون از این رابطه می زدن بیرون تا شلوغی فالوور هاشون و خلوتی فالووینگ هاشون, یه کلاسی بده به حال و وضعشون!
خوب به هر حال اینم جالبه; تو مملکتی که هویت مُویَت رفته پی کارش, کسب جایگاهی اینچنین به مدد تکنولوژی نوین, میتونه مرحمی باشه بر زخمهای جانکاه بشریت !
آه! بار دیگر از یه جاهایی از نهادم خارج شد!
ناگهان تو همون نرم افزار چشمم به جمال یکی دیگه از رازهای فضای مجازی هم روشن شد…
افزایش ممبر, اون هم کاملا واقعی و ایرانی!
قیمتها هم دلاری نبود و به تومن محاسبه میشد, پس حسابی ارزون و دم دستی بود!
بیست هزارتاش میشد دویست و بیست هزار تومن, تقریبا معادل چهارده و نیم دلار ناقابل امروز !
تازه طرف خیلی حرام و حلال رو هم رعایت می کرد و می گفت: چون ممبرها واقعی هستند و ممکنه بعضی هاشون بزنن بیرون, جایزه هم میده و تعداد رو بیشتر می زنه تو پیجمون که رضایتمون جلب شه و مشتری شیم!
پس از اکتشافاتی اینچنین و بعضاً آنچنان, اول از همه مچ اونهایی رو که دودرم کرده بودند رو گرفتم و با یه اردنگی, انداختمشون بیرون و دلم خنک شد!
حالا هم با خودم درگیرم که با پیشنهادات وسوسه انگیز افزایش ممبر و بالطبع; کلاس آنچنانی چه کنم؟!
آه! را بار دیگر کشیدم و به فکری عمیق فرو رفتم!
حالا بعضیها خوشگل و خوشتیپن و با یه خورده اضافه کردن سیرداغ و پیازداغ به بساط چشم و لبشون, واسه خودشون مخاطبان از جان گذشته جذب می کنند که به هر شکل, اون هم لابد واسه خودش یه هنریه!
اما یارو معلوم نیست باباش کیه, ننش کیه, ولی وقتی رقم فالوور هاشو میبینی, اون ممیزه و یا k و m کنار عددش, برق از چشات می پرونه!
هر چی باشه من هم هنرمندم و هم ژورنالیست, چند تا آلبوم دادم بیرون و مرتب هم می نویسم; پس کسی نمیتونه بهم انگ استفاده از چنین ترفندهایی رو بزنه!
سرتون رو درد نیارم,
خلاصه اینکه اگه فردا یهو دیدین یه عدد دلار گونه, در تیتر و سرفصل صفحه ی اینجانب ظهور کرد, لطفا اول تبدیل به ریالش کنید و بعد تقسیم بر واحدش کنید و به تعدادش واسم کلاس و احترام و مقداری هم هویت قائل شید.
از خداوند منان, مکشوفاتی اینچنین را در راستای اعتلا و ارتقای پرستیژ اجتماعی-فرهنگی, برایتان آرزومندم.
سید محسن مرعشی مرزنگو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *