ماجرای عباس دوزدوزانی، اولین فرمانده کل سپاه پاسداران ودوستی اش با یک آملی

به گزارش پایگاه خبری هراز نیوز: عباس دوزدوزانی، اولین فرمانده کل سپاه پاسداران و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت شهید رجایی که امروز یکشنبه هفتم مرداد به رحمت خدا رفت، سال های پیش از انقلاب که به عنوان فعال سیاسی فعالیت های انقلابی گسترده ای داشت، چند سالی را در شهر رینه لاریجان سپری کرد.
در آن سال ها میان او و حاج مهدی تقی پور رفاقت و دوستی عمیقی شکل گرفت و این قرابت سال های سال دوام آورد؛ تا زمستان ۹۶ که حاج مهدی تقی پور شهردار اسبق رینه، در اثر بیماری درگذشت و عباس دوزدوزانی بعد از شنیدن درگذشت یار انقلابی دیرینش اینچنین گفت:

تفکر حاج مهدی تقی پور، تفکر آزادگی بود

حاج مهدی تقی پور فردی شریف، آگاه، متدین و عارف به مسائل و فردی خدوم بودند که همواره به دنبال صدور خیر برای مردم و بندگان خدا بوده و خودرا خدمتگزار مردم می دانستند.
ایشان برای بنده هم برادری عزیز و بزرگوار بودند. در اوایل انقلاب حیف دیدم از ایشان به عنوان مسؤل در یک جای حساس استفاده نشود؛ لذا کمک کردم به عنوان شهردار رینه فعالیت کنند.
خدمات بسیار خوبی در آن دوران داشتند که اهالی رینه البته به خوبی واقف هستند. لوله کشی آب رینه که اکنون به صورت تصفیه شده ارائه می شود، برنامه سنگینی بود که ایشان از خارج از رینه اجرا کردند.
در عین حال حاج مهدی تقی پور برحسب مقیاس منطقه یک صنعت گری بودند که می شود ایشان را معمار زبردست ساختمان تلقی کرد که برادر ایشان حاج احمد تقی پور نیز این فن را از ایشان تعلم کرده است،
تفکر ایشان، تفکر آزادگی بود و یکی از انقلابیونی بودند که نسبت به مسائل اجتماعی و سیاسی بی تفاوت نبودند. بنده در آن سال ها که مشغول مبارزات سیاسی بودم، با ایشان سر و سری داشتیم و تا آنجا که میسر بود ایشان حضور انقلابی داشتند؛ مخصوصا در منطقه .
یکی از مسائلی که در رابطه با حاج مهدی از ابتدای آشنایی دیدم توجه به فرهنگ اجتماعی و اخلاقی خاصی بود که در رابطه با خانواده داشتند. این نگرش به شدت در تربیت فرزندان و رابطه ای که با مرحومه همسرشان داشتند موثر بود. این موضوع در واقع بیانگر نگاه ایشان به زندگی فرهنگی و اخلاقی بود. به عنوان مثال پدر همسر ایشان مرحوم صداقت بزرگ بود؛ این نشان می دهد که این وصلت از ابتدا امری انتخابی و ارزشمند بود که ایشان در زمان جوانی به آن توجه داشتند. نتیجه آن هم رابطه بسیار خوب و با محبتی بود که میان ایشان و همسر خدا بیامرز وجود داشت. من از نزدیک می دیدم که بسیار با محبت و اخلاقی رفتار می کنند.
حاصل آن زندگی هم تربیت فرزندانی است که در ارتباط با محیط و منطقه نخبه هستند. مهتدس محمدرضا تقی پور یکی از مهندسان و مدیران اجرایی فعال در کشور و خارج از کشور بودند و هستند و در جهاد کشاورزی نیز حضور موثری داشتند و در کشور شناخته شده هستند. حسین آقا، آقا رحمت و سایرین در همه جا مثمر ثمر هستند و نقش تعیین کننده دارند.
در نظر داشته باشیم که آن نگاه ارزشمند به خانواده و تیزبینی ایشان در امور فرهنگی و اخلاقی و مناسبات خانوادگی، در روزگار و شرایط50 سال پیش وجود داشت که خود جای تامل دارد.
در حال حاضر ایشان را برادر بزرگوار و ارزشی تلقی می کنم که از دست دادم و شدیدا از این بابت متأثر هستم و این ضایعه را خدمت خانواده محترم تقی پور، تورنگ و همه ی وابستگان تسلیت عرض می نمایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *