نانواکناری:کره شمالی در انهدام تأسیسات آزمایشگاهی هسته‌ای تعجیل کرد
هرازنیوز : عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است کره شمالی نباید به سرعت از مواضع خود عقب نشینی می‌کرد و اکنون بعد از عدم پایبندی آمریکا به تعهد خود، باید بیش از پیش در مذاکره با این کشور دقت عمل به خرج دهد.
 

ولی‌الله نانواکناری در گفت‌وگو با خانه‌ملت، با اشاره به وضعیت فعلی کره شمالی و اجتناب آمریکا از دیدار با رهبر این کشور بعد ازانهدام سایت هسته ای «پونگیه‌ری» گفت: آمریکا به هیچ اصولی در عرصه بین الملل پایبند نیست چنانچه برجام را امضا کرد اما نه تنها به مفاد آن توجهی نداشت بلکه اکنون از این توافقنامه خارج نیز شده است.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: امید بستن به آمریکا و فرصت دادن به این کشور برای اجرای تعهدات امری بیهوده است.

وی افزود: در رابطه با کره شمالی نیز انتظار نداشتیم این کشور به طور ناگهانی از مواضع خود عقب نشینی کرده و برای خواسته ها و شروط آمریکا تأسیسات آزمایشگاه هسته ای خود را منهدم کند لذا عقب نشینی کره شمالی یک عقب نشینی تاکتیکی بود که باز هم این موضوع را به اثبات رساند که آمریکا به تعهدات پایبند نیست.

نانواکناری در ادامه با بیان اینکه کره شمالی در این انهدام اگرچه در رابطه با یک آزمایشگاه فرسوده بود تعجیل کرد، اظهار داشت: امیدواریم سران پیونگ یانگ به این باور رسیده باشند که واشنگتن غیرقابل اعتماد است و نباید وارد بازی آنها شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: ملت کره شمالی و جنوبی از یک نژاد و قوم بوده و فرهنگ های آنها نزدیک به هم است از این رو انتظار داریم رابطه دوستی میان کشورها برقرار شود تا شاهد شکل گیری یک کره واحد باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در این میان چین و ژاپن نیز خواستار آرامش میان دو کره هستند و در این حوزه مشورت می دهند چرا که این موضوع به نفع منافع ملی آنها است، البته امکان دارد در مواردی اختلاف نظر داشته باشند اما در نهایت منافع وحدت در بلندمدت بیشتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *