رئیس‌جمهور با مدیران مساله‌دار برخورد کند

 نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: سخنان رئیس جمهور درباره مدیران ترسو کاملا درست است؛ ولی امیدواریم این سخنان به حرف‌های پشت تریبون ختم نشود.

به گزارش هراز نیوز ، «عزت‌الله یوسفیان‌ملا» در گفت‌وگو با  خبرگزاری آنا، درباره سخنان رئیس جمهور در نشست هم‌اندیشی مدیران دولت مبنی بر اینکه هیچ دستگاه نظارتی حق دخالت در قوه مجریه را ندارد و مانع تراشی‌ها در کار مدیران اجرایی اظهارداشت: یک عافیت طلبی و ولع نگهداشتن میز برای همیشه، در میان مدیران ما یک فرهنگ شده است. مدیرانی که خود را درگیر مسائل نمی‌کنند و راحت از کنار مشکلات عبور می‌کنند و تا می‌بینند کار ذره‌ای دردسر دارد، فورا از آن موضوع کنار می‌کشند.

وی افزود: برخی مدیران راحتی کار نکردن را به سختی کارکردن ترجیح می‌دهند. راحت است که صبح پشت میز بروند، بله قربان گویان دورشان جمع شوند، چای بنوشند و پذیرایی شوند و چند روزنامه بخوانند و آخر وقت هم با حقوق بالا اداره را ترک کنند؛ در حالی که حتی یک قلم بر کاغذ نبرده‌اند. چرا که اگر دستور بدهند مشکل پیدا می‌کنند و باید پاسخگو باشند. باید به این مدیران گفت که کار نکردن سخت نیست! بسیار هم راحت است و کار است که مسئولیت می‌آورد. بنابراین وقتی رئیس جمهور حرف درستی می‌زند نباید ایشان را از گفتار خود پشیمان کنیم و مسلم است که مخاطلب این صحبت‌ها بیشتر خود دولت است.

حاکمیت عافیت طلبی در دستگاه‌ های اجرایی

نماینده مردم آمل در مجلس با تاکید بر اینکه اصلی به نام «عافیت طلبی» بر دستگاه‌های اجرایی کشور و حتی بر مجلس شورای اسلامی سایه افکنده و به یک فرهنگ بدل شده است، تصریح کرد: مسئولان سعی می‌کنند آهسته بروند، آهسته بیایند که مبادا موقعیتشان به خطر بیافتد!

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه کار مردم بر زمین مانده است، گفت: من یک آمار یک ماهه گرفتم و متوجه شدم ما به عنوان مسئولان مردم در هفته بالای 300 نفر مراجعه کننده در دفتر و جاهای دیگر داریم و وقتی به مدیران زنگ می‌زنیم که چرا کار مراجعان انجام نمی‌شود، می‌گویند فلان دستگاه گفت نشود و ما نمی‌توانیم با دستگاه‌ها درگیر شویم! به آنها می‌گویم برادر من مگر کار شما قانونی نیست، اگر قانونی است انجام بده جواب آن دستگاه را هم بده؛ اما اگر قانونی نیست اصلا نباید انجام دهی! می‌گویند کار ما قانونی است اما نمی‌گذارند و ما هم برای انجامش به زحمت می‌افتیم.

وی با تصریح اینکه فضای ایجاد شده خاص مدیران دولت هم نیست؛ ارگان‌ها و نهادهای دیگر هم هستند که گرفتار چنین بلیه‌ای شده‌اند، بیان داشت: سخنان رئیس جمهور در این زمینه کاملا درست است؛ ولی امیدواریم این سخنان به حرف‌های پشت تریبون ختم نشود. چون ما این مشکل را هم داریم که بعضی مسئولان که پشت میز می‌نشینند زمانی که مردم، مطبوعات، رسانه‌ها و افراد دلسوز انتقادی از آنان می‌کنند،‌ بلافاصله این سوی میز می‌آیند و خودشان را در جایگاه انتقاد کننده قرار می‌دهند که موضوع را از دست دیگران بگیرند.

خودتان مسئول مبارزه با فسادید چه کسی را مخاطب می‌کنید؟

یوسفیان‌ملا خاطرنشان کرد: برخی مقام‌های بعد از آقای روحانی هستند که معمولا تا صحبتشان را شروع می‌کنند می‌گویند فساد چنین و چنان است که باید به ایشان گفت که شما خودت مسئول مبارزه با فساد کشوری! چه کسی را مخاطب قرار می‌دهی؟

نماینده مردم آمل در مجلس اضافه کرد: بعد به او می‌گوییم پروژه‌های عمرانی روز زمین مانده می‌گویند موجودی نیست. خب چه کسی باید پول را بیاورد؟ در دوره اول کارتان همه را به گردن دولت قبل می‌انداختید. ما قبول داریم برخی مشکلات بوده است. ولی اکنون که چهار سال است کشور دست شما بوده چه کردید؟

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهارداشت: رئیس جمهور که این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند، جلساتی را با سران قوا دارند. خدمت مقام معظم رهبری هم که می‌رسند. این مسائل را مطرح کنند و تا تهش بروند که حرفشان در حد نطق نباشد. چرا که این برای مردم زننده است که رئیس اجرایی کشور صحبتی را بکند و پیگیر اصلاح آن نباشد. این هم ضرر نظام است و هم کشور.

با چند نفر می‌توان تمام دستگاه‌ها را کنترل کرد

وی با بیان اینکه رئیس جمهور به راحتی و با کمک قوای دیگر می‌تواند تصمیم بگیرد و عوامل این موضوع را شناسایی کند، تصریح کرد: درست است که ما چند میلیون کارمند در کشور داریم، اما با چند نفر می‌توانیم این دستگاه‌ها را کنترل کنیم. ما حدود 23 عضو دولت شامل وزرا و اعضای دولت داریم که کل دستگاه‌ها زیر نظر اینهاست. آقای روحانی با این مسئولان بنشینند و مسائل و مشکلات را رصد کنند و راهکار بگیرند و شناسایی کنند که کدام مدیر عافیت طلب است، کدام مدیر ترسو و کدامشان قادر به انجام وظیفه نیست! امیدوارم سخنان رئیس جمهور در حد حرف نباشد.

یوسفیان‌ملا خاطرنشان کرد: بعضی وقت‌ها مدیر فاسد است. پول می‌گیرد و کار نمی‌کند. این مدیر معلوم الحال است، اما بعضی وقت‌ها مدیر سالم، متخصص و متدین است و کار نمی‌کند که این بدتر است و باید دلیلش را یافت و درمان کرد و باز تاکید می کنم که عافیت طلبی بزرگترین آفت مدیریت امروز کشور است و دارد از درون دستگاه‌های اجرایی و قوای دیگر را تهی می‌کند و دلیلش هم این است که برخورد نمی‌شود. بنابراین نباید در حد حرف و سخنرانی مطرح شود و بعد هم اتفاقی نیافتد.

One thought on “یوسفیان ملا : سخنان رئیس جمهور درباره مدیران ترسو کاملا درست است؛ ولی امیدواریم این سخنان به حرف‌های پشت تریبون ختم نشود/رئیس‌جمهور با مدیران مساله‌دار برخورد کند”
  1. با سلام ، شخص متدین واقعی زیر بار انجام کاری که نخواهد انجام بدهد نمی رود ” متدین به معنای واقعی حداقل هواسش به حلال و حرام پولی که برای زن بچه خودش میبره هست .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *