بررسی قطع سرویس ussd در جلسه فردای کمیته ارتباطات مجلس/مشکلی که حذف ستاره و مربع شارژ تلفن همراه برای میلیون ها مشترک ایجاد می‌کند

هراز نیوز :رئیس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس از بررسی دستور قطع غیرمنتظره سرویس ussd با حضور مسئولان بانک مرکزی و وزارت ارتباطات در جلسه فردای کمیته ارتباطات مجلس خبر داد.

رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت و گو با  خانه ملت گفت:ذینفعان سرویس های پرداخت مبتنی بر ussd شامل سرویس دهنده ها و دریافت کنندگان این سرویس،هستند همچنین بانک ها نیز در ارائه خدمات سرویس ussd نقش دارند.

رئیس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود:اینکه گفته می شود قطع سرویس های پرداخت مبتنی بر ussd به دلیل ناامن بودن این سرویس بوده غیرقابل قبول است چراکه حدود 12 سال است سرویس های مذکور ارائه می شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ذینفعان سرویس های پرداخت مبتنی بر ussd شامل سرویس دهنده ها،اپراتورها و موسسات خیریه و غیره که از کدها اختصاصی استفاده می کنند همچنین تعداد قابل توجهی از مردم که گوشی غیرهوشمند دارند را شامل می شود بنابراین قطع سرویس  ussdبرای میلیون ها مشترک تلفن همراه که گوشی غیرهوشمند دارند، مشکل ایجاد می کند.

سبحانی فر افزود: باید از چندماه قبل درخصوص قطع سرویس های پرداخت مبتنی بر ussd اطلاع رسانی انجام می شد تا این فرصت برای شرکت ها فراهم می شد که سرویس های جایگزین مطلوب ارائه کنند  تا در فضای رقابتی بهترین سرویس بکار گرفته شود.

ارسال نامه از سوی وزارت ارتباطات به بانک مرکزی برای جلوگیری از قطع سرویس ussd 

وی ادامه داد:قطع عجولانه سرویس های پرداخت مبتنی برussd، مشکل اساسی برای شارژ اعتبار تلفن های همراه غیرهوشمند، ایجاد می کند چرا که مردم مجبورند به دفاتر پیشخوان یا مغازه ها برای شارژ اعتبار مراجعه کنند، علاوه بر موضوع مذکور اپراتورها و موسسات خیریه نیز با مسئله روبرو می شوند این مشکلات ناشی از سوء مدیریت یا دست های پنهان پشت پرده است تا یک شرکت خاص بتواند به میلیون ها نفر خدمات جایگزین سرویس ussd بصورت اختصاص ارائه کنند.

سبحانی فر با اشاره به ارسال نامه از سوی وزارت ارتباطات به بانک مرکزی برای جلوگیری از قطعسرویس ussd  یادآور شد:مکاتباتی با رئیس کل بانک مرکزی برای جلوگیری از قطع سرویس ussd صورت گرفته و کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی موضوع را با حضور مسئولان بانک مرکزی و وزارت ارتباطات و سایر دستگاه های ذی ربط بررسی کند.

گفتنی است سرویس ussd یکی از امکاناتی که بانکداری الکترونیک در اختیار ما قرار داده استفاده از کدهای ussd بر روی تلفن همراه است که از این طریق فاصله ما تا بانک بدون نصب هیچ گونه نرم افزاری بر روی گوشی تلفن همراه تنها گرفتن چند عدد است. کدهای ussd به معنای شماره‌هایی مثل *…# است که امروزه تبلیغات وسیعی درباره آن می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *