سومین دیدار مرحله نیمه نهایی لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور که شامگاه امروز با پیروزی سه بر یک کاله مازندران مقابل پیکان تهران در سالن مملو از تماشاگر پیامبر اعظم(ص) به پایان رسید، با حاشیه‌هایی همراه بود که آن را از قلم خبرنگار فارس می‌خوانیم.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، سومین دیدار مرحله نیمه نهایی لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور که شامگاه امروز با پیروزی سه بر یک کاله مازندران مقابل پیکان تهران در سالن مملو از تماشاگر پیامبر اعظم(ص) به پایان رسید با حاشیه‌هایی همراه بود که آن را از قلم خبرنگار فارس می‌خوانیم.

این دیدار حساس و نفس گیر در حالی آغاز شد که از ساعت 16 با استقبال کم‌نظیر هواداران و حامیان والیبال در آمل درب سالن دو هزار نفری پیامبر اعظم(ص) بسته شد و حدود 500 نفر از تماشاگران که نتوانستند به علت کمبود جا به داخل محل برگزاری مسابقه راه پیدا کنند راهی منازل‌شان شدند.

تماشاگران بیرون سالن ورزشی پیامبر اعظم در برخورد با خبرنگاران از فضای محدود این سالن گلایه داشتند و همه سراغ زمان کلنگ‌زنی سالن هشت هزار نفری باشگاه کاله را می‌گرفتند که قرار است با حضور مسئولان بلندپایه وزارت ورزش کار خود را شروع کند.

بالاخره رویای تماشاگرانی که تمام اوقات فراغت شب و روزشان را تیم کاله به خود اختصاص داده و حتی در تمرینات این تیم نیز با حضور خود حامی بزرگ این تیم هستند تحقق یافت و بعد چندین سال حضور در لیگ برتر برای نخستین بار این تیم مازندرانی یک پای فینال را به خود اختصاص داد.

این بازی در صورتی کار خود را از ساعت 17 امروز آغاز کرد که قطع شدن مکرر برق از حواشی جالب توجه آن بود.

بعد سوت آغاز این دیدار سرنوشت‌ساز توسط محمد حسن شفقی و دستیارش علیرضا قریب تا امتیاز نخست برای پیکان به دست آمد به یک‌باره برق سالن ورزشی محل مسابقه قطع شد و در این بین نور موبایل تماشاگران بیش از هر چیز خودنمایی می کرد.

بعد حدود یک ربع با تامین شدن نور مورد نیاز سالن، بازی از سر گرفته شد و گیم نخست این دیدار به سود خودروسازان پیکان با امتیاز (25 بر 22) خاتمه یافت که اعتراضاتی نیز در این گیم مربیان و بازیکنان دو تیم به عملکرد داوران وسط و خط نگهدارها داشتند.

این دیدار در مازندران سه مهمان ویژه داشت، خولیو ولاسکو سرمربی تیم والیبال بزرگسالان ایران، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال و آندره زورزی خبرنگار ویژه و تحلیلگر فدراسیون جهانی والیبال FIVB که از نیم ساعت قبل بازی وارد سالن شده و به جایگاه ویژه هدایت شدند.

البته زورزی خبرنگار ویژه فدراسیون جهانی از بدو ورود به سالن با دوربینی که در دست داشت از تماشاگران آملی بیرون محل مسابقه تصویربرداری کرد و تصاویر زیادی را در حین بازی از بازیکنان و هواداران به یادگار برای خود به ثبت رساند.

محمد محمدکاظم بازیکن ملی‌پوش والیبال کشورمان که امسال به دلیل جراحی کتف کماکان در کمند مصدومیت به سر می‌برد نیز از نزدیک این دیدار را پیگیری می‌کرد.

سانجای کومار پشت‌خط زن ملی‌پوش هندی کاله مازندران در روزی که رضا قرا و آرش صادقیانی دیگر پشت‌خط زن‌های این تیم در ترکیب ثابت جای داشتند مجبور بود از روی سکوهای جایگاه ویژه به تماشای این دیدار بپردازد.

تقابل این دو تیم پرمهره و کهکشانی کشورمان از ابتدا با حواشی همراه بود که در زمین کوری‌خوانی بازیکنان برای یکدیگر بر جذابیت بازی افزوده بود.

گمانم قطعی برق سالن پیامبر اعظم(ص) آمل تمامی نداشت و بار دیگر در حالی که نتیجه گیم دوم با امتیاز (14 بر 11) به سود کاله مازندران دنبال می‌شد برق سالن قطع شده و یک ربع دیگر نیز بازیکنان، کادر فنی، عوامل اجرایی، ناظران و هواداران برای آمدن‌اش لحظه‌شماری می‌کردند.

پیکان تیمی که عنوان پرافتخارترین تیم والیبال قاره کهن را به خود اختصاص داده و قهرمانی چندین دور لیگ برتر ایران را در کارنامه خود دارد و نماینده قاره آسیا در مسابقات والیبال باشگاه‌های جهان بود در تقابل با تفکرات بهروز عطایی و بازیکنان نامی‌اش سرتسلیم فرود آورد و دو دستی فینال را تقدیم آملی‌ها کرد.

بزرگترین کار کاله مازندران سنت‌شکنی فینال لیگ برتر بود که چندین سال است که بین خودروسازان پیکان و سایپا دنبال شده و جام قهرمانی نیز بین این دو تیم رد و بدل می‌شد.

کاله مازندران که همیشه حمایت بی‌امان تماشاگران را به همراه دارد توانست گیم‌های دوم، سوم و چهارم را با پوئن‌های (25 بر 23) ، (25 بر 19) و (25 بر 23) رقم بزند و دست رد به تعارف خودروسازان نزند.

« جان می‌دهیم، جان نمی‌دهیم» یکی از زیباترین شعار آملی‌ها بود که آن را تماشاگران سرلوحه کارهای خود قرار دادند.

تنها نماینده مازندران هم‌اکنون سومین حضور خود در لیگ برتر را تجربه می‌کند ودر دو حضور گذشته خود دست به کار بزرگی زده و دو عنوان سومی را برای خود به ارمغان آورد.

در اواخر بازی مجتبی میرزاجانپور والیبالیست بابلی پیکان تهران با حرکات خود باعث تحریک تماشاگران حاضر در سالن شد که این حرکات از چشم ناظران ویژه این دیدار دور نماند.

در بازی نخست مرحله پلی‌آف بین این دو تیم که به میزبانی آمل برگزار شد پیکان حریف خود را مقابل چشمان تماشاگران شکست داد ولی در بازی دوم که عطایی قول کاله‌ای متحول شده را به مردم داده بود، این تیم شمالی توانست با شکست پیکان در خانه والیبال پیروزی‌ها را قسمت کند تا کار به دیدار سوم کشیده شود.

حدود دو هزار و 500 والیبال دوست آملی از نزدیک این دیدار حساس و سرنوشت‌ساز را در سالن ورزشی پیامبر اعظم(ص) تماشا می‌کردند این نکته باعث خوشحالی مسئولان فدراسیون والیبال شد.

از سوی فدراسیون والیبال برای این دیدار حساس سعيد درخشنده عضو کمیته مسابقات فدراسیون جهانی والیبال FIVB و دبيركل فدراسيون واليبال نيز به عنوان ناظر فدراسیون والیبال و خلیل یگانه مجد نیز به عنوان ناظران فدراسیون و سازمان لیگ برتر انتخاب شدند.

از دیگر نکات جالب این دیدار بودن حاشیه بودن آن بود که حتی نیم ساعت بعد از پایان آن تماشاگران سالن پیامبر اعظم را ترک نکرده بلکه به تشویق سرمربی کاله، بازیکنان و دیگر عوامل آن مشغول بودند.

سايپا البرز که با دو پیروزی متوالی مقابل شهرداری ارومیه به مرحله نهایی راه یافته بود باید چهارشنبه در نخستین دیدار دور فینال در مجموعه ورزشی انقلاب کرج به مصاف کاله مازندران برود.

پیکان تهران نیز  در دیدار رده‌بندی در خانه والیبال میزبان شهرداری ارومیه است تا به مقام سومی دل خوش کند.

———————————————–

حاشیه‌نگاری از خبرنگار فارس قربانعلی مسافر

2 thoughts on “سلام آملی‌ها به فینال لیگ والیبال/مازندران برای قهرمانی ثانیه‌شماری می‌کند”
  1. امیدوارم شاهد حضور بازیکنان بومی و با تعصب تر باشیم

  2. خیلی بازی قشنگو خشکلی بودش
    واقعا حال کردم.
    ولی اصلا مهمان نوازی خوبی نکردیم. چون متاسفانه مکرر برق رفت.
    اینهمه چهره مطرح تواین بازی به امل اومده بودن وشایسته بودتا همه جوانب این بازی در نطر گرفته بشه. مسله ای که خیلی چشمگیر بود.. رفتو امد مکرر برق اون هم به نمدت طولانی دراین ورزشگاه بود.
    اداره برق امل اوج بی مدیریتی رو به اثبات مهمهانان مطرح داخلی و خارجی رسوند.
    هرازنیوز شما، میتونید بابت این مسله یعنی رفتن مکرر برق اونم به مدت طولانی گزارشی از اداره برق امل تهیه کنید سوژه جالبی میتونه باشه.. بخصوص که این مسله مدتی هستش که مکرر در مناطق مختلف امل بشکل نوبتی داره رخ میده و کسی از ان ارگان پاسخ گو نیست .ازاون باز جالب تر که ماالان توی فصل سرما و زمستان هستیم
    باامدن تابستان و بکارافتادن کولرهای گازی چی میخوادبشه….!
    متشکرم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *